Hoi! En wat ik kwijt moet..

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Daantje90, 22 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje90

Daantje90 Lid

30 mrt 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Of is het gek dat ik ervan uit ga dat het overgrote deel hier vrouw is;)

Niet helemaal nieuw hier, maar wel voor het eerst dat ik iets plaats. Best een stap voor mij!

Vorig jaar namen wij de beslissing om voor een kindje te gaan. Het is allemaal super makkelijk en snel gegaan, wat een geluk hebben wij hiermee als ik alle verhalen in mijn omgeving hoor en hier op het forum lees. Ik heb een fantastische zwangerschap gehad, op die ellendige eerste 12 weken na.. Echt ontzettend genoten van de zwangerschap en mijn buik. Voelde me gelukkiger, mooier en energieker dan ooit tevoren. Ons meisje is in januari geboren. Ook de bevalling was fantastisch. Precies zoals wij hoopten en zonder complicaties. Voor ons was het een fantastische ervaring! Ook nu doet zij het fantastisch, wat een geluk! We zijn ontzettend gelukkig met z'n drieën, maar er vreet iets aan me.

Ik voel ontzettend veel liefde van vrienden, vriendinnen en familie en ook gehad tijdens de hele zwangerschap, maar ik voel me op de een of andere manier zo f*cking eenzaam. En daarover voel ik me weer super schuldig tegenover m'n baby en vriendinnen. Wij zijn de eerste van de vrienden die een kindje hebben, en zij doen zo hun best voor ons. Maar ik merk dat ik een stukje steun en begrip mis. Hoe hard ze ook hun best doen en dat vind ik zo lullig! Bij mijn vriendinnen wil ik graag een vriendin zijn en het niet de hele tijd over mijn kind hebben. Ze zullen luisteren, lachen en proberen te begrijpen, maar echt begrijpen zullen zij het niet. Nog niet.. Als zij vragen naar de bevalling, verzorging, borstvoeding en eigenlijk alles en ik hier over vertel, denk ik; ja maar je begrijpt het toch niet.. niet echt.. Nog niet..

Ik denk dus dat ik het echt mis om te sparren met andere 'verse' moeders. Praten over de baby, de verzorging, de altijd lastige borstvoeding, die fantastische relatie die nu toch wel zware tijden kent, alle onzekerheden, alle miniscule hoogtepunten, alle prachtige en alle moeilijke momenten.

Dus. Ik weet denk ik dondersgoed waarom ik mij nu zo voel, maar ik weet niet goed wat ik ermee moet. Ik heb geen zwangerschapscursus gevolgd waar ik contacten op heb kunnen doen, heb geen bekenden met een eerste baby of zelfde situatie in de buurt. En op dit forum of op zwangerschapspagina weet ik niet goed waar ik moet zijn/zoeken.

Het scheelt al dat ik mijn gevoel nu 'uitspreek' merk ik!
    Ik hoor het graag als iemand tips, ideeen of herkenning heeft:).

Groetjes, Danielle

2. N2 Pink or blue

22 feb 2017
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er geen mama café bij jou in de buurt?
    Daar kun je je kindje gewoon mee nemen en kun je andere mama's ontmoeten.

Groetjes

3. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hoi hoi en welkom!

Jou verhaal had mijn verhaal kunnen zijn haha. Mijn dochter is nu 2.5 en ik heb dat gevoel nog steeds.. in onze vriendengroep eigenlijk niemand met kinderen.. en het ziet er ook niet naar uit dat ze binnenkort aan kinderen zullen beginnen..
    Veel vrijgezellen en stelletjes die net samen wonen.

4. Daantje90

Daantje90 Lid

30 mrt 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had inderdaad opgezocht of er een mamacafé bij mij in de buurt is! Niet echt vlakbij, maar wellicht de moeite. Vond de info en Facebookpagina wat vaag en nietszeggend waardoor ik die stap nog niet echt heb genomen. En misschien vind ik het ook wel gewoon een beetje te spannend haha

5. Daantje90

Daantje90 Lid

30 mrt 2016
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier inderdaad ook Danielle1!
    Daardoor lijkt er ook een beetje een gat te ontstaan, ons leven is nu al zo anders dan dat van hun en dat zal niet minder worden. Leuk hoor dat sparen voor de uitzet, gezoend hebben met een date en schoonouders ontmoeten. Maar wij zitten nu even op een ander level:). Tis jammer dat er dan niet ook mensen in onze omgeving zijn waar we weer dingen over dit leven en ons gezin mee kunnen delen. Maar een type voor clubjes en dingetjes ben ik ook weer niet echt, of ik moet me daarvoor gaan openstellen..

6. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Haha ja idd.
    Ik moer zeggen dat ik nog 1 goede vriendin over heb, maar we doen de laatste tijd nog weinig samen..

Ik ben ook niet echt van die clubjes, of er moet iemand mee gaan die ik ken.
    Maarja het is juist om nieuwe mensen tegen te komen natuurlijk. Vind dat ook allemaal eng..

Ik mis het ook wel om gezellig een dagje weg te gaan met een ander stelletje met kinderen.
    Maar goed misschien komt dat nog.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar hoor, ik was 20 toen ik beviel van mijn eerste en de meeste vriendinnen zaten nog op school woonde thuis en hadden uberhaupt geen relatie.
    Nu hebben er 2 van mijn 'oude' vriendinnen kinderen en leer ik (ook door ZP) steeds meer vrouwen kennen met kinderen.

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Is er hier geen clubje op facebook met ongeveer de zelfde geboortedatum? Ik schrijf nog altijd met een groep dames van de september 2012 groep. hebben een geheime groep op facebook en hebben al heel veel met elkaar meegemaakt. Veel up's en downs en de groep is ook al wat kleiner geworden, maar vind het erg fijn dat ik met alles daar terecht kan. Ik weet nog wel dat er meiden werden toegevoegd na de bevalling (we schreven hier al tijdens de zwangerschap). Met een clubje bij mij uit de omgeving hebben we ook meetings. Is misschien iets om te overwegen, zodat je toch wat meer kan delen. Want dat is zo fijn.

9. Miss199p

Miss199p Lid

20 feb 2017
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Lastig hoor..ik plaatste zelf een topic over dit gevoel,maar dan tijdens mijn zwangerschap nu.. ben 13 mei uitgerekend.
    Is het niet een idee, voor de geïnteresseerden, om eens te kijken uit welke regio iedereen komt? Dan kunnen we misschien iets organiseren?:)

10. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    Heel herkenbaar helaas! .. Weet je in ieder geval dat je niet de enige bent ;)

Deel Deze Pagina