ik heb een bijstandsuitkering, vanwege alleenstaand in combi met chronisch ziek. nu ben ik gevraagd voor 3 uur per week als overblijfjuf te komen werken, ik zou er dan een bijdrage voor krijgen. weet iemand wat dat zou betekenen voor mijn uitkering, en bijzondere bijstand zoals langdurigheidstoeslag en chronisch ziekenbijdrage? ik ben een beetje huiverig om dit aan een consulent te vragen, mensen die er ook mee te maken hebben gehad zullen dit wel begrijpen.
Ik verwacht dat ze de vergoeding die je krijgt gaan korten op je bijstand. Met langdurigheidstoeslag ben ik niet bekend. Maar "officieel" ben je volgens mij verplicht om een aanbieding aan te nemen! Lastige keuze, omdat je er financieel waarschijnlijk niet op vooruit gaat. Anderzijds.... je hebt wel een bezigheid buiten de deur, je bent onder de mensen. Het kan een opstap zijn naar meer, lijkt me. Succes en sterkte met het maken van deze beslissing.
Maar weet je nu al wat je gaat doen? Ik zou denk ik toch ook je consulent vragen wat er gaat gebeuren met je uitkering en toeslagn... zeker wanneer je voor jezelf hebt besloten om het aan te nemen.
ik heb besloten er vanaf te zien, en af en toe met andere activiteiten mee te doen op school die ik kan vervullen op vrijwillige basis, zonder dat dat mijn, en mijn kinderen hun huidige situatie op een negatieve manier aantast. vriendelijk bedankt voor de reactie
Sorry dat ik nog even doorvraag.... maar waarom zou het jou, je kinderen en je situatie negatief aantasten. Het lijkt me alleen maar dat je er financieel gezien niet op vooruit gaat??? Of ben ik nu gewoon blond? in mijn ogen ga je er zelf op vooruit, voor jezelf dan hè, je bent onder de mensen, je doet ervaring op etc. Mbt vragen aan je consulent: je zou het ook hypothetisch kunnen aankleden hè. Dus gewoon in het jasje gieten van "okay ik moet straks gaan solliciteren etc, maar wat doet dat met mijn uitkering en mijn toeslagen etc? Zijn er aantallen uren waarbij er niets gebeurt met mn uitkering of wordt er altijd direct gekort etc" Dan heb jij je antwoord en er worden geen slapende honden wakker gemaakt lijkt me
ik heb overblijf gecoordineerd overblijfmoeders ook met bijstand kwamen dan helpen en mochten op jaarbasis max 1500 bijverdienen en dat kregen ze dus ook als inkomsten dus wellicht de moeite toch even na te vragen
ik heb een mailtje gestuurd naar stichting MEE die hebben mij een aantal jaren geleden geholpen met de aanvraag voor hulp in de huishouding, ik ben altijd heel fijn door ze behandeld. zij kunnen me dit ook vertellen, ik weet dat je een bepaald bedrag mag bijverdienen, maar hoe het met de voorwaarden van bijzondere bijstand van langdurigheidstoeslag en chronischziekenbijdrage nog niet. ik denk ook dat het voor mijn eigewaarde heel goed zal zijn, ondanks mijn lichamelijke beperkingen wil ik meedoen!! ik hou jullie op de hoogte
Nou ik heb een hele mooie duidelijke mail teruggehad van stichting MEE (ben zo blij met deze mensen) en de bijlage waarin ik het nog eens na kon lezen..... en ........ ik ga het doen!!!!!! jippppiieeeeee!!!! 3 dagen per week dus..en ik mag op cursus in september dus helemaal gelukkig thanks dat ik het met jullie mocht delen
bedankt, ik hoop nu dat ik het lichamelijk kan bolwerken, het is een raar idee in je hoofd alles te kunnen "gezond te zijn", en dat je lichaam het laat afweten..maar aangezien ik nu al heel veel op wilskracht doe, ga ik daar ook zeker mee door!!