Vanaf welke week baby boven de navel voelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marjo83, Oct 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Gewoon even benieuwd.. Ik voel beebje elke dag heel duidelijk bewegen, maar tot nu toe nog niet boven mijn navel gevoeld. Las ergens dat er meiden zijn die rond deze termijn (bijna 25 wk) hun kindje al ver boven de navel gevoeld hebben.. :( Vlgs mij komt m'n baarmoeder net boven de navel uit, maar dat is toch normaal of niet?
    Vanaf welke week voelden jullie het hoger bewegen?

2. syllie21

syllie21 Lid

Oct 19, 2007
    53
    0
    0
    kapster
    ik voelde me beeb al met 14 weken schoppen alleen kon mijn vriend het nog niet voelen was wel jammer maar het zit nu lekker ver boven me navel en tegen mijn ribben aan en dat is dus echt niet fijn

lekker met die kont tegen me ribben te beuken en voel ook wel eens een bobbel uit steken en dat is dan die kont die uit staat

haha ik krijg denk een beeb met een dikke kont

3. Maddy

Maddy Lid

Sep 10, 2006
    42
    0
    0
    Hoi Marjo,

Mijn placenta ligt aan de bovenkant als een koepeltje in de baarmoeder. Ik voel sinds ongeveer een week boven mijn navel de kleine schoppen. Maar ja, soms ligt de kleine met de pootjes naar boven en soms ligt ie dwars.
    Het ligt dus ook aan hoe je baby ligt en waar de placenta ligt. Ik denk niet dat het raar is als je je baby nog niet echt gevoeld hebt boven je navel!

4. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik voel me beeb af en toe ook al boven de navel schoppen! maar ligt er aan hoe ze ligt natuurlijk, want tegen mijn blaas schoppen vindt ze ook leuk ;)

5. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    haha , bij mij zit beebje al regelmatig tegen mijn ribben te schoppen

ik geloof dat dat nu zo'n 3 weken is ,
    dus bij 23 weken is het boven me navel begonnen

6. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Bij mij was dat met 23 weken. Baarmoeder zat toen ook 1,5 vinger boven mijn navel....

7. marloesss

marloesss Actief lid

Oct 17, 2006
    158
    0
    0
    Staat er bij jou niet op je kaart van de VK tot hoe ver je baarmoeder nu komt? Dan weet je ook hoe hoog je het zou kunnen voelen, en dan nog alleen als hij of zij zin heeft om naar boven te schoppen :D ...

8. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn baarmoeder zit vanaf week 19 al boven mijn navel en heeft nu volgens mij haar hoogste punt bereikt (ik loop qua baarmoeder een paar weken voor), maar ik voel de beeb nog nauwelijks boven mijn navel hoor. Ik had de echoscopist bij 25 weken gevraagd of dit lag aan de ligging van de placenta of aan het myoom dat ik heb (zit aan de bovenkant), maar volgens hem lag het er aan dat het kind gewoon bijna altijd met de beentjes naar beneden ligt. Tijdens die echo lag hij ook in stuit. Maar hij heeft nog een flink aantal weken om met zijn koppie naar beneden te geraken, dus ik maak me nog maar niet druk.

9. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Sinds deze week, dus bij 25 weken.

10. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik voel hem nog steeds niet boven mijn navel, wel rond mijn navel trouwens en ja, heeel iets erboven. Ik had ook gedacht dat ik het al lang had moeten voelen, aangezien boven mijn navel het dunste punt van mijn buik zit (voor zover er nu nog een dun punt te bekennen is aan mijn buik ;))

Ik zou me er niet druk over maken, als je vlos vind dat je baarmoeder te weinig groeit oid, zou ze dat vast al lang opgemerkt hebben.

11. marber

marber Lid

May 17, 2007
    98
    0
    0
    Toevallig voelde ik het kindje vandaag zo rond/boven m'n navel schoppen, maar tot nu toe was het ook steeds heel laag.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geen idee....wanneer ik dat voelde.
    Ieder kindje ligt anders, elke placenta ligt anders....dus ik denk niet dat hier een stelregel oid voor is hoor!
    Het gaat vanzelf pijn doen ;)

13. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja en bij iedereen is de afstand tussen schaambot en navel ook anders de ene heeft een lage navel en de andere een hoge ( dus als de ene zegt mijn baarmoeder ligt 1 cm boven mijn navel dan hoeft het niet zo te zijn dat de andere dat ook heeft rond die zelfde aantal weken dus dat is ook met het voelen verschillend ;) dus daar kunnen wel wat weken verschil in zitten per persoon!

14. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Best uiteenlopende antwoorden idd! Het zal ook allemaal wel goed zijn hoor. Verbaasde me er min of meer over dat er meiden zijn die het rond deze termijn al tegen hun ribben zouden voelen..
    Heb trouwens geen kaart van de vlos, omdat ik bij de gyn loop.. Heb a.s. donderdag een groeiecho, zal het dan es navragen..

15. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja er zit wel echt verschil in ja, maar je geen zorgen maken dus is bij iedereen anders ;)

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inmiddels heb je deze vraag ook bij de vk gesteld. Dan doe ik deze dicht. Het is niet toegestaan een vraag dubbel te posten.
    Elmo

Share This Page