Zwanger door de pil heen...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minyaweth, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

    Ik heb even een vraagje.
    Nadat ik gestopt was met vloeien na mijn bevalling ben ik gelijk begonnen met de pil. Sindsdien heb ik weer een regelmatige cyclus.
    Ik heb vorige maand al een keer eerder getwijfeld of ik zwanger was of niet, maar de zwangerschapstest wees negatief uit. Nu zit ik toch echt weer te twijfelen. Ik krijg weer een echte zwangere buik, mijn buik (baarmoeder) voelde van de week hard en mijn litteken van de keizersnede begint ook ineens zomaar uit het niets weer op te spelen...? :( Ik weet niet, het voelt gewoon allemaal anders daaronder...
    Het 'probleem' is echter dat ik dus gewoon de pil slik, en gisteren wel ongesteld ben geworden. Voordat jullie denken 'wat is dat nu voor een domme doos! Als je ongesteld word ben je niet zwanger' :) vroeg ik mij het volgende af:
    - is het zo dat als je de pil slikt je sowieso ongesteld word ook al ben je zwanger? Het wordt toch kunstmatig geregeld zeg maar...
    - kan ik nu tijdens mijn menstruatie testen op een zwangerschap?

    Pfff... wordt er een beetje onzeker van....

    Liefs Minya.
     
  2. gerianne

    gerianne Niet meer actief

    testen tijdens menstruatie weet ik niet
    maar bij allebij mijn zwangerschappen ben ik de eerste maand een keer extra ongestelt geweest dus toen wwas ik al zwanger
    succes
     
  3. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Twee keer 'ja' als antwoord meid..! Ik zou gewoon een testje wagen, al is het alleen maar om dingen uit te sluiten..

    Liefs
     
  4. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel! Ik moet vanmiddag toch al naar het kruidvat om het e.a. te halen, dus we gooien ook maar gelijk een test in het mandje...
     
  5. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Tja zwanger worden tijdens de pil en gewoon "ongi" lijken kan absoluut, mijn moeder had dit met mij, zelfs de dokter zei tegen haar ach nee dat kan toch niet dat je zwanger bent etc etc mijn moeder antwoorde ik weet toch echt wat ik voel dit zou de 3de zijn. . . . En ja hoor mijn moeder had gelijk en was in verwachting van mij.

    Dus ja alles kan.
     
  6. randi

    randi Niet meer actief

    ben ook zwanger geraakt van mijn eerste met de pil en kreeg toen ook mijn duivels door. een zwangerschapstest duidde bij mij niet aan maar heb bloed laten trekken en die was overduidelijk ik was 8 weken zwanger. dus als je echt zeker wilt zijn is een bloedtest het betrouwbaarste want stel dat je zwanger bent dan moet je wel zo snel mogelijk met de pil stoppen. veel succes!
     
  7. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Er zijn genoeg verhalen van mensen die zwanger zijn geraakt door de pil heen.
    Het is geen wondermiddel, en je weet pas dattie te licht voor je is op het moment dat het dus te laat is...

    Ik zou even naar de ha gaan als ik jou was!

    Linda
     
  8. Silvia83

    Silvia83 Lid

    15 jun 2007
    81
    0
    0
    Studente paraveterinair
    Wageningen
    Een nichtje van mij is zwanger geworden door de pil heen. Ze kwam er pas achter toen ze 7 maand was! Ze werd wel wat dikker, maar ach ze at ook meer friet ;)
    Toen ze erge last van dr buik kreeg ging ze naar de ha en ja hoor, die feliciteerde haar!

    Dus het is mogelijk meid!
    Ik ben benieuwd!
     
  9. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Heb je al getest of moet het nog doen? Ben een beetje nieuwsgierig ;)

    Als je de pil slikt, wordt je gewoon ongi ook als je zwanger bent. Wel iets minder en mss minder lang...maar ja na een bevalling is alles tijdelijk anders :)
    Ik heb de laatste tijd ook weer mijn twijfels :( mijn buik is iets opgezet ben misselijk en duizelig en mijn buik 'doet raar'.
    Dan zou het dus ondanks een condoom toch ergens fout zijn gegaan.
    Ik wacht nog maar ff af anders ook maar ff een testje ;)
     
  10. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ja je kan zeker gewoon een bloeding krijgen door de pil omdat dit kunstmatig word geregeld zeg maar.
    en volgens mij kan je wel gewoon testen want het hormoon zit dan als het goed is in je urine en dat is wat de test waarneemt.
    succes en ben benieuwd groetjes
     
  11. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, ik heb er vanmiddag een test tegenaan gegooit en deze wees weer negatief uit. Ik heb er nog 1 voor morgenvroeg...
    Mijn menstruatie is zeker heel anders als normaal. Ik verlies maar heel weinig bloed, en het bloed dat ik verlies is lichtroze/slijmachtig? :(
    Najah, morgenvroeg de test nog maar even afwachten, en anders bel ik maandag de huisarts wel. Hopelijk kan ik er diezelfde dag nog terecht, moet dinsdag officieel weer met de pil beginnen en wil voor die tijd toch wel graag weten of ik zwanger ben of niet....
     
  12. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    En heb je nog getest vandaag?
     
  13. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ja, ik heb weer getest vanmorgen en ook deze test was negatief.
    Toch heb ik het idee dat er ergens iets niet klopt, maar het kan nu al net zo goed tussen mijn oren zitten... Misschien toch nog wat zwangerschapshormoontjes die een loopje met me nemen?

    Maar stel: ik bel de HA. Kan ik dan, ondanks de negatieve testen, vragen dat er bloed wordt geprikt om het heel zeker te weten?
     
  14. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Anders dik je t ff aan zeg maar.. Dat je zo misselijk bent enz enz.. ;) Succes!
     
  15. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dat zou ik idd kunnen doen patroes. Hoewel het dan niet helemaal gelogen zou zijn. Ben van de week 2 keer flink misselijk geweest 's avonds. Kwam zomaar uit het niets opzetten. Nou, ik bel morgen mijn HA wel even. Wil toch ook wel zelf heel graag weten of ik nu zwanger ben of niet.
     
  16. randi

    randi Niet meer actief

    als jij tegen je ha zegt van kijk wil dat je bloed trekt om te zien of ik zwanger ben gaat die dat jou niet weigeren hoor, zou het toch maar doen dan ben je zeker in elk geval want ik teste pas possitief met een test na 10 weken en je gaat wss als je zwanger bent nog maar een 5 of 6 tal weken zijn. succes!
     
  17. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Verdorie, ik probeer nu al bijna een uur mijn HA te bellen, maar de lijn is steeds bezet! Bij elke poging die ik weer maak wordt ik zenuwachtiger en zenuwachtiger.... :( Nooit geweten dat ik dit zo slopend zou vinden :confused:
     
  18. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    ooh das irritant jahh.... ben benieuwd meidd
     
  19. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nog steeds geen gehoor... De zenuwen beginnen nu echt door mijn lijf te gieren zeg :confused: Denk dat ik het morgenvroeg maar weer probeer...
     
  20. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jeetje zeg! Heeft die man vakantie gehad of zo? Succes met je zenuwen meid.
     

Deel Deze Pagina