Even voorstellen

Discussion in 'Even voorstellen' started by Bramka, Jan 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bramka

Bramka Lid

Dec 31, 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Hallo allemaal!

Ik ben heel blij dat ik dit forum gevonden heb. Ik heb al heleboel gelezen maar ik wil me eerst toch voorstelen voordat ik iets anders schrijf.
    Ten eerste - het spijt me voor alle fouten dat ik maak, het komt doordat ik uit buitenland kom (Polen) en schrijven in het Nederlands blijft moeilijk voor mij.
    Ik ben bijna 32 jaar oud en heb dochtertje van 2 jaar en ik ben in verwachting van ons tweede kindje in April 2007. Op dit moment werk ik niet. Maar tot kort geleden heb ik altijd gewerkt met cijfers (rapportage, analyse, controlling etc..).
    Ik zie veel meer verschillen tussen NL en PL in zwangerschap behandeling en moederschap, werk en ouderschap, opvoeding etc etc.. daarom is dit forum zo ontzettend interessant voor mij.
    Ik hoop om hier een vaste gast te zijn en ik vraag voor begrip ivb mijn taal.

2. Niet meer actief

Welkom Bramka!

3. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Welkom op t forum, en ik weet zeker dat er hier veel begrip is voor je Nederlands. Volgens mij gaat t je prima af! Petje af dat je t gewoon doed.
    Alle goeds voor 2007!

4. Niet meer actief

WElkom :D

Gefeliciteerd met je zwangerschap..

5. Krullebol

Krullebol Actief lid

Dec 31, 2006
    386
    1
    0
    Hoi Bramka,

Wat fijn dat je hier veel informatie kunt vinden, ik kan me goed voorstellen dat het allemaal heel anders gaat in Polen. Moet je daar bijvoorbeeld in het ziekenhuis bevallen of kan dat ook thuis? Ik weet dat Nederland erg uniek is met alle thuis bevallingen enzo...

6. Bramka

Bramka Lid

Dec 31, 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Dank jullie :)
    Krullebol, inderdaad bevallen thuis is uniek in NL en in Polen niet mogelijk. Ik ben zelf van mijn eerste kindje ook in ziekenhuis bevallen (in Nederland) en dit beviel me heel erg goed. Ik had een medische indicatie, maar ook zonder indicatie zou ik in het ziekenhuis bevallen. Van mijn tweede kindje ben ik van plan ook in het ziekenhuis bevallen en ik hoop dat ik net zo goede zorg krijg als eerste keer :)
    De grotste verschil in naadeel van Nederland vind ik dat het heel ingewikkeld is om ziek te melden tijdens de zwangerschap. In Polen ga je naar de docter en krijg je een kaartje voor je werkgever dat je hoef niet te werken voor een bepaalde tijd. Niemand maakt er moeilijk over. Hier moet je veel moeite voor doen om je arboarts en de werkgever te overtuigen dat je niet in staat bent om 40 uur per week werken en voel je schuldig enz..

7. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    hey bramka, welkom!

8. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Hoi Bramka welkom, en nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Veel leesplezier op dir forum.

9. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    Nou Bramke, er zitten geen fouten hoor in je verhaal en ook al wat dat wel zo, dan neemt niemand je dat hier kwalijk, weet ik zeker.
    Welkom op het forum in ieder geval en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes Marie

10. Bee

Bee Lid

Dec 31, 2006
    16
    0
    0
    Ik hoop dat je er veel kan vinden wat je nodig hebt. En je taal valt reuze mee joh!
    Groetjes Bianca

11. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hallo Branka,

Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb trouwens geen fout gezien hoor!

Liefs Hummel.

Share This Page