hallo allemaal, ik vond dit forum bij het zoeken naar informatie, ik ben 39 (bijna 40) en vandaag precies 11 weken zwanger bij mijn baby is hydrops foetalis geconstateerd afgelopen maandag bij de echo, woensdag heb ik daarom een vlokkentest gehad, daarvan krijg ik a.s. vrijdag de uitslag dit even in het kort over mij
dank je wel, natuurlijk mag je dat vragen, de baby houdt allemaal vocht vast tussen het lichaampje en de huid en dat duidt op een chromosomen-afwijking dat heel ernstig is, ik had er ook nooit van gehoord, bij Down-syndroom bijv. is dan de nek van de baby/vrucht dikker dan het normaal hoort te zijn (vocht), vandaar dat er een test is voor nekplooimeting maar bij hydrops foetalis is dat over het hele lichaampje en dat is dus helemaal niet goed op internet kan ik er zelf niet veel over vinden, alleen stukken dat voor of door dokters is geschreven en dus erg moeilijk te begrijpen
ik heb echt geen idee Sann, eerst maar wachten op de uitslag van de vlokkentest en horen wat de gyneacoloog dan zegt maar ik ben er erg somber van eerlijk gezegd