Hoi allemaal, Mijn naam is Karin en ik ben 19 jaar. Ik ben sinds kort weer samen met mijn ex-vriend. Hij heet Michael en komt uit Londen (door de afstand ging t in eerste instantie ook uit). Michael is 26 jaar en hoop binnen het jaar overgeplaatst te worden via z'n werk om vervolgens te kunnen emigreren. Michael zag ik vorige week woensdag weer na hem 1,5 jaar niet gezien, wel gesproken te hebben. Ik heb hem leren kennen toen ik stageliep voor mijn verzorgende opleiding (die ik inmiddels gestopt heb). Ik ben 2 maanden in Engeland geweest. Toen ik thuis was, heb ik een flinke klap in mijn gezicht gehad. Ik kwam erachter dat ik zwanger was. Na 14 tot 16 weken zwangerschap, 2 dagen voordat ik deffinitief naar Engeland zou gaan kreeg ik een miskraam. Naast Michael heb ik in die tijd niemand gezegd dat ik zwanger was... Ik heb het dus alleen moeten verwerken. Maar omdat ik niemand had, schoof ik het opzij, tot het een jaar later allemaal eruit kwam. Ook vanuit het geloof (ik ben christen) heb ik veel steun gehad. Inmiddels is het weer raak, ik weet het, ik heb gezondigd. (de eerste keer niet, want toen was ik nog geen christen). Het is nog heel pril. En dat is best eng, vergeleken met mijn miskraam in het verleden.
Welkom en gefeliciteerd! Alleen je banner klopt niet, je moet rekenen vanaf de eerste dag van je vorige ongesteldheid, dan zou 1 week en 2 dagen nog een beetje te vroeg zijn
Welkom, en veel sterkte met je zwangerschap, het is zeker wel moeilijk dat je vriend er niet elke dag is? Moet er niet aan denken, als man lief een weekeindje gaat k(r)amperen met de jongens voel ik me al alleen. (bij wijze vanspreken) Veel succes en hopen dat het dit keer lekker goed afloopt en je over 8 maanden een wolk van een baby in je armen mag houden. Petra
Lieve Karin, Je hoeft hier geen verantwoording af te leggen hoor! Er zitten hier meiden met verschillende achtergronden, christelijk, moslim, atheist enz. En een nieuw leven is toch iets prachtigs?! Geniet ervan en hopelijk gaat het dit keer helemaal goed komen. Groetjes, Anakin.
Ik snap je niet helemaal. Bedoel je dat ik te kort zwanger ben om te testen? Dat zei de verlsokundige van een vriendin van mij ook. Maar ik kreeg toch echt 2 roze streepjes, waarom? geen idee! Die verloskundige, is/wordt nu de mijne ook. Hij wil me op strenge controle houden vanwege mijn miskraam de vorige keer. Maar hij wou toch wel zekerheid geven van de test, omdat hijzelf ook wel onzeker over was. Met spoed een bloedtest uit laten voeren. Ook positief. Ik ben zeer vroeg volgens hem met mijn eerste tekenen (krijg 's morgens geen hap door mn keel, of t komt er net zo hard weer uit). Hij zegt dat het zeer uitzonderlijk is, dat vrouwen zo vroeg tekenen tonen, maar het zeker niet onmogelijk is... Je ziet t!
dankjulliewel voor jullie warme welkom trouwens... staart, ja klopt... ik voelde me heel erg alleen de eerste zwangerschap. Nu is hij er nog, maar maandag moet hij weer terug. Hij gaat alles op touw zetten om te emigreren. Hij wil hier komen wonen. Om een gezinnetje te stichten en misschien zelfs te gaan trouwen. Maar we moeten nog zien hoe dat allemaal lopen gaat. Britten zijn heel moeilijk wat betreft de papieren rondom emigreren.
Gefeliciteerd!! En zeker bizonder, dat je al na 1 week weet dat je zwanger bent (heb ik net mezelf ervan overtuigd dat dat wat ik voel geen symptomen kunnen zijn, dat het daar nog veel te vroeg voor is, lees ik zo'n verhaal....... ) Ik hoop voor je dat alles goed zal blijven gaan en dat je vriend snel bij je zal kunnen zijn!!! Enne welkom hier natuurlijk!!!
Nee hoor, dat is het niet. Ik bedoel dat je verkeerd telt. (denk ik) de eerste dag van je zwangerschap tel je als de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Als dat net anderhalve week geleden is kun je nooit zwanger zijn (of het moet al van een maand eerder zijn, en je gewoon 'ongesteld' bent geweest terwijl je al zwanger bent) Hoop dat het zo duidelijk is
sorry, ben er niet echt met mijn hoofd bij.. Ben erg moe. Maar Michael is de enige waarmee ik sex gehad heb... de laatste keer (voordat hij in NL was) was in januari 2005... dus dat kan niet...
Hoi, Vraagje hoe kan je nu al zwanger zijn als je hem pas 1,5 week geleden weer gezien hebt???? Je bent toch niet gelijk zwanger na 1 x sex en dan na een paar dagen al een positieve test te hebben Ik be ook bezig om zwanger te raken , maar zo makkelijk gaat het bij mij niet Begrijp me niet verkeerd hoor. Is je vriend miss al langer terug in nl?
Mijn vriend is 3 vweken in Nl geweest. Hij kwam donderdag 1 juni aan en ik wist er pas van op woensdag 7 juni. Dus, het moet wel zo snel gegaan zijn. Vrijdagochtend ging een vriendin van mij op controle bij de verloskundige. En zij zei tegen hem dat zij dacht dat ik zwanger was. En dat de test al meteen aangaf dat ik zwanger ben. En ze vroeg of hij de bevestiging kon geven, omdat wij beiden wel een beetje twijfelden. Hij nam bloed af (een wonder dat t lukte, want ik ben panisch voor naalden) En hij bevestigde het over een bloedtest. Hij heeft meteen gegevens van mij opgenomen en alvast een kleine controle gedaan. Omdat ik ook eerder een miskraam had, wil hij me onder streng toezicht houden, ook omdat ik niet weet wat die miskraam veroorzaakt heeft. Ook de kwaaltjes duiden op een langere zwangerschap, maar dat kan EGT NIET. Maar de verloskundige zei ook, dat het zo vroeg heeeeeel uitzonderlijk is, maar het niet onmogelijk is. Het komt heel weinig voor in deze mate en dit stadium, maar het kan wel volgens hem.
Nou heel apart inderdaad dat het zo snel al te lezen is, daar je pas na innesteling (wat gemiddeld 4 tot 7 dgn duurt) HCG gaat aanmaken wat niet meteen hoog genoeg is om af te lezen. Dus vandaar dat iedereen zo verbaasd reageert denk ik. Evengoed, als de VK het bevestigd heeft, dan zal het wel zo zijn..Wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet zo is.. Maar ik denk wel dat je redelijk uniek hierin bent.. wanneer krijg je jouw eerste echo? Welkom!
Dankje. Het verbaasde mij ook. Maar mijn gevoel was er heel sterk over en eigenlijk wist ik het gewoon al, alleen wou ik bevestiging... 1 augustus krijg ik de eerste echo, maar ik moet om 20juli op controle. voor mijn bloeddruk, pols enz. Het is wel een goede vk die ik heb. Ik vertrouw hem echt en hij neemt me vooral heel serieus. Vind ik heel fijn, want ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen die het anders getroffen hebben.
Het kan best dat je het na een week al kunt aflezen hoor! Maar dan nog klopt de banner niet, wat was de eerste dag van je laatste ongesteldheid? Wat die dag moet je gebruiken om als eerste dag van je zwangerschap te tellen.
...ja dat zou ik ook wel willen weten ..ik begrijp het ook nog niet helemaal ...maar iniedergeval welkom en gefeliciteerd
Ik begrijp het ook niet echt goed Je 1ste dag van je laatste ongi is toch je 1ste 'zwangerschapsdag'? Of zie ik het verkeerd? Dan kan je toch onmogelijk 2weken zwanger op je banner hebben? Mja snappet niet Welkom hier iig en veel succes met je zwangerschap!!
ik geloof idd dat de banner niet helemaal goed is ingevuld want zo pril al testen zoals je nu voordoet kan haast niet dat moet je VK toch ook weten dus even je eerste dag van je laatste menstruatie invullen op je banner en dan komt het goed tevens welkom en veel plezier op het forum