Ik ben 29 jaar oud en mijn vriend en ik proberen sinds een paar maanden zwanger te worden. Ik ben al twee jaar gestopt met de pil en gestopt met roken. Ik wilde 'schoon' zijn (en vooral vrij van de stress van het stoppen) voor een eventuele zwangerschap... Verder ben ik te zwaar, wat volgens mijn huisarts een verminderde vruchtbaarheid kan betekenen. Zijn advies is om het eerst eens een jaar te proberen en als het dan nog niet is gelukt dat we ons dan daar verder in gaan verdiepen. Nou klinkt dat leuk op papier, maar ja ik wil toch heel erg graag zwanger worden en ben niet zo geduldig aangelegd Mijn cyclus is erg onregelmatig. Mijn lotto-getallen zijn: 48-36-23-23 Hiervoor was ik ook onregelmatig en soms lang.. Waar die 2x 23 vandaan komen Zelf denk ik dat de Etos 'zwanger worden' pillen daaraan bij gedragen hebben. Die slik ik nu niet meer, want ik vond de daling wel erg scherp... Geen idee wat precies mijn volgende NOD wordt en of/wanneer mijn eisprong is (geweest)... Vandaag (12/11) is in ieder geval dag 27 van deze ronde. Als ik dus op de lengte van de laatste 2 zit, dan ben ik overtijd. Houd ik het gemiddelde aan, dan valt mijn NOD om en nabij dag 32. Ik ben sinds het weekend opeens bij vlagen misselijk en duizelig en heb last van maagzuur. Verder een rommelbuik met krampjes en 'gedoe'. Die buik, die voel ik natuurlijk ook wel als ik ongesteld ga worden, maar dat misselijke en duizelige dat heb ik echt nooit. Een zwangerschapstest (kruidvat) was negatief, maar goed aangezien ik mijn NOD niet weet kan het ook nog te vroeg zijn.. Alhoewel ik dan ook geen symptomen zou moeten hebben, toch? Ik heb eigenlijk geen idee waneer je wat behoort te voelen (of zien)... Ik ben heel benieuwd of ik alsnog ongesteld word of dat het raak blijkt te zijn. Zo niet, dan gaan we door voor de volgende ronde In de tussentijd blijf ik hopen Ik heb overigens twee maanden getemperatuurd, maar dan in de badkamer, meteen na het opstaan en niet op een vast tijdstip. Alleen als ik zo eens lees dan is dat niet de juiste manier en moet ik dat elke ochtend strak op hetzelfde tijdstip doen voor ik ook maar een teen uit bed steek. Mocht ik nu weer ongesteld worden *klopt af* dan zal ik het op de juiste manier gaan bijhouden. Zo, dit is eventjes een hele lap tekst, maar zo hebben jullie wel een beeld van dit nieuwe lid Ik kijk uit naar alle tips, adviezen en verhalen