Ja ik heb zin om iets te bakken, maar heb geen ei in huis. Heb zowel die kleine vormpjes als een grotere bakvorm.(rond, rechthoek, whatever) Heb wel bloem, bakpoeder, melk, suiker, vanillesuiker,... Iemand suggesties?
ff gegoogled: Ingredienten: 200 gr zelfrijzendbak meel 5 eetlepels suiker (ca. 50 gr) 40 gr boter 1 zakje vanille suiker 50 ml. water 200 ml. soja melk (kun je ook door water vervangen) mespuntje zout half zakje bakpoeder Optioneel: 4 desertlepels cacao Roer alle droge ingredienten door elkaar, prak dan de boter er door tot het een gladde massa is. Doe hier beetje bij beetje de vloeistoffen bij. Doe dit in een (rond) cake blik en bak het in een voor verwarmde oven 30 minuten op 200°C. Als je het zonder cacao bakt, is een room laagje van boter met poedersuiker door elkaar geprakt er ook lekker tussen (snijd dan de cake horizontaal doormidden).
Ja hij staat nou in de ijskast, heb er net glazuur opgedaan. (heb die chocoladecake gekozen , wel het recept een klein beetje aangepast ) Heb nog van dr. Oetker 'confetti' en een soort stiften voor op de taart, dus zal straks ook even een plaatje showen.
hihi, ben al te laat. Ik dacht dat het om een voedselallergie ging oid. Er is namelijk een kookboek "Ecofabulous" waarin veganistische taarten staan... en (echt waar, ik heb ze geprobeerd) die zijn heerlijk! Zij vervangt de eieren met sojayoghurt. Klinkt wel raar, maar het was echt heel lekker.