Bij Sylvano hadden we gewoon een Cabriofix, maar nu zie ik de Pebble steeds vaker voor bij komen, is deze ook veiliger? En kan deze gewoon op iedere kinderwagen?
Volgens mij kan de Pebble ook op de easybase en familyfix. Daarnaast heeft de Pebble als voordeel dat hij mee mag het vliegtuig in. Je zou even bij de consumentenbond kunnen kijken welke beter uit de test is gekomen.
Hier een pebble. Ideaal voor in de auto met de familyfix en met adapters past ie op onze Joolz kinderwagen. Geen idee eigenlijk of ie veiliger is dan de cabriofix.
Heb het even uitgezocht ER14 Cabriofix scoort helemaal niet goed zonder isofix idem de pebble. Dat wordt dus met family base..
Hier in combinatie met de easybase, dan komt de cabriofix wel goed uit de test idd. Eigenlijk bizar toch?
Ja wel vreemd. Aangezien achterwaarts gerichte stoeltjes met gordelbevestiging wel gewoon goed scoren.
Waarschijnlijk ligt het verschil in veiligheid grotendeels in de steunpoot van de easybase/familyfix, niet of het gordel of isofix bevestiging is. Denk ik hoor! Zo'n steunpoot houdt toch de voorwaartse krachten tegen zodat het bijna onmogelijk is om voorover te kiepen of te schuiven op de stoel bij botsing.
Nee, is eigenlijk niet gek. In de gordels zit er nog veel speling in de stoel. Je kan hem heen en weer schuiven en bij een botsing van voren, klapt de stoel tegen de bank aan. Dit gebeurd ook als de airbag eruit komt. Op een easybase staat hij stabiel en gebeurd dit niet door strakke bevestiging en de steunpoot.