hoi ook ik ben nieuw

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door zonnetjes, 19 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    weet niet hoe ik moet beginnen, wil alleen dat ik volledig anoniem blijf. maar volgens mij komt dat wel goed, heb alleen een gebruikersnaam aan gemeld die ik nooit gebruik.

ja, wij willen dus proberen te gaan voor een eerste kindje..

alleen, heb ik wat informatie hier en daar gelezen en van sommige dingen denk ik "wat houdt dat in" waar hebben ze het over?
    ben laatst bij de dokter geweest voor info, maar heb nav dat gesprek weer wat vragen. kan natuurlijk weer bij m langs gaan..

eind deze maand slik ik de laatste pil en ga ik over op foliumzuur.

maar mensen hebben het hier over cyclus en NOD... ik weet gewoonweg niet wat dat inhoudt :oops: denk wel dat ik weet wat cyclus inhoudt, maar zeker weten doe ik het niet.

cyclys: aantal dagen tussen dat je laatste pil slikt en 1e dag van menstruatie? wie helpt me?
    maar de rest...

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Hoi Zonnetje(s),

Allereerst welkom op Zwangerschapspagina.
    NOD staat voor Niet Ongesteldheids Dag. De dag dat je ongesteld moet worden maar dat niet wil natuurlijk.

Je cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie.

Ik zou zeggen blader rustig door de site en door de informatietopics, er is genoeg te lezen ;)

Lotte.

3. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi,

Welkom op de site! Zoals Lotte al schreef is er genoeg info te vinden en merk je vanzelf hoe het werkt als je een beetje meeleest.
    Je cyclus is dus idd van menstruatie (dag van de start) tot menstruatie (weer de eerste dag). Bij de meeste vrouwen 28 dagen, dus 4 weken. De NOD is de dag dat je weer ongesteld moet worden (dus hoopt niet ongesteld te worden). Vanaf die dag kan je testen of je zwanger bent.
    Succes met zwanger worden!

Mummy

4. Niet meer actief

welkom zonnetje en heel veel succes
    en met die info komt ast wel goed hier en daar wat lezen en je bent helemaal op de hoogte hoor

5. Niet meer actief

Hallo wees welkom hier en succes met het zwanger worden.
    En vraag maar raak hoor deze dames weten veel op dit forum hoor!
    groeten van een mom to be jennie72

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi Welkom hier een veel plezier/succes met zwanger worden.. als je vragen hebt kun je dat hier altijd vragen !
    xxx

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ok wat vraagjes:

28 aug slik ik mn laatste pil en moet dan vrijdag 1 september ongesteld worden, doordat ik de pil slik ben ik altijd op vrijdag ongesteld. Wat is dan mijn NOD?

wat bedoelen jullie met 1e ronde ed? is dat iedere keer wanneer je weer ongesteld bent geworden, je (helaas :cry: ) weer een ronde verder bent?

oja, klopt het trouwens dat wanneer je zwanger bent, je je haar niet mag verven? dat heb ik namelijk eens een keer gelezen..

bedankt voor het beantwoorden, want ik ben echt nog een groentje hier, al doende leert men, toch??? ;)

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi Zonnetjes, welkom hier !!
    En succes met zwanger worden!!

9. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik werd na mijn laatste pil ongesteld zoals altijd,maar daarna heeft het 7 weken geduurd dat ik weer ongesteld werd.bij iedereen is dat anders.
    sommige meiden hebben gelijk een mooie cyclus van 28 dagen.

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik werd na mijn laatste pil ongesteld zoals altijd,maar daarna heeft het 7 weken geduurd dat ik weer ongesteld werd.bij iedereen is dat anders.
    sommige meiden hebben gelijk een mooie cyclus van 28 dagen.[/quote]

Bedankt voor je reactie!

t zal dus wel spannend worden voor mij, als je nog van bijna niets weet, alles is nieuw! nou ja ik stop gewoon straks met mn pil en ga aan de folium, dan zien we wel verder.

jij succes met zwanger worden!

11. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    dank je wel,en jij ook

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag zonnetjes...

Veel succes met zwanger worden...

En nog ff antwoord op wat dan je NOD is. Als je zegt vrijdag 1 september ongesteld te moeten worden, dan is dat je NOD, eerste dag van je volgende cyclus.

In ieder geval supersucces met zwanger worden!!

KuZzz

13. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hoi Hoi

Ik begrijp je goed hoor met al je vragen dat had ik ook toen ik hier voor het eerst kwam.
    Ik weet inmiddels veel meer en lees veel informatie zodat ik er weer wat bij leer.

Ben ook nog nooit zwanger geweest dus voor mij is het ook alemaal spannend zo in de eerste ronde dus wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden he.
    Hoe wel ik wel wat eerder gestopt ben met de pil(in juni) dan jij maar voor de rest is het het zelfde.

Ik wens je veel sterkte met zwanger worden en veel plezier op het forum.

Dikke knuffel van Teddy

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe

15. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hoi Zonnetjes

Ik ga je even wat vertellen en hoop dat je er wat wijzer van wordt :)
    *Op 27 Juni heb ik mijn laatste pil genomen.
    *Op 2 juli werd ik ongesteld-hier begint mijn cyclus
    *Op 7 juli stopte mijn ongesteldheid dus 5 dagen ongesteld geweest.
    *Nu zijn we bezig met klussen(vrijen) en omdat het de eerste keer is dat we proberen zwanger te raken noem je het de eerste ronde.
    Nu maar hopen dat ik niet ongesteld word als het zo ver is en is dat wel het geval dan weer flink klussen en dat noem je dan de tweede ronde enz.....

Begrijp je het een beetje?
    En ik neem iedere dag mijn tempratuur op om te zien hoe hoog het is.
    Want is het heel hoog dan kan ik mijn eisprong hebben.
    Ik doe dit al vanaf we besloten hebben zwanger te willen worden.
    En ik slik ook foliumzuur.

Doei groetjes Teddy

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Hoi Teddy,

heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg.

maar 1 ding moet je me nog ff uitleggen, je zegt "dan kan ik mn eisprong hebben". wat houdt dat in? en wat doe je dan?

mijn HA heeft me wel aangeraden om tussen de menstruaties om de dag te "klussen" , waarom ben ik eigenlijk vergeten... :oops:

vindt het wel heel erg spannend, we moeten de pilstrip afmaken, en dat duurt nog tot 28 augustus. de tijd vliegt, maar vindt het nog zo ver weg. je wil zo graag he?

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Net voor je eisprong ben je het vruchtbaarst.. en wat je moet doen.. ik denk dat je dat zelf wel kan verzinnen :oops:

En om de dag klussen, bereik je het meest mee, omdat zaadcellen van de man tussen de 48uur en 72 (volgens mij) leven. Dus heb je de ene dag geklust, dan leven de zaadcellen (hopelijk) de dag erna nog en die dag daarna weer klussen. en zo ga je verder..

18. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Net voor je eisprong ben je het vruchtbaarst.. en wat je moet doen.. ik denk dat je dat zelf wel kan verzinnen :oops:

Jij ook bedankt voor je reactie!

idd , ik heb op de calculator gezien wat de eisprong inhoud.

19. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hoi zonnetjes.

Ik was vanmiddag erg moe en niet zo lekker dus ben op bed gaan liggen en was niet online dus heb niet meteen kunnen reageren.
    Ik denk dat je hier veel te weten komt over alles hoe je zwanger kan raken.
    Ik weet wel wat een eisprong is maar vind het moeilijk om het uit te leggen zo aan jou maar ik lees dat je er al wat wijzer over geworden bent.
    Als je vruchtbaar bent is de kans het grootst dat je zwanger kan worden dus dat moet je goed in de gaten houden.

Morgen ben ik vruchtbaar en dinsdag erg vruchtbaar volgens mijn cyclus dus lekker veel klussen :D
    Ik kan niet wachten tot 7 sept dan kan ik testen.

Doei Teddy.

20. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Morgen ben ik vruchtbaar en dinsdag erg vruchtbaar volgens mijn cyclus dus lekker veel klussen :D
    Ik kan niet wachten tot 7 sept dan kan ik testen.

Doei Teddy.[/quote]

hoi teddy,

ben je alweer wat opgeknapt?
    bedoel je met testen, dat je een zwangerschapstest doet? Tja, t klinkt ontzettend dom, maar ik ben ook nog ontzettend groen op dit gebied..
    neem aan van wel iig, omdat je het over je vruchtbare periode hebt. heb over verschillende soorten testen gelezen..

ik zal iig hard voor je gaan duimen!

Deel Deze Pagina