Hoe gaan jullie om met...

Discussion in 'De lounge' started by BuffySummers, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Een schoonzus die tegen de kinderen van de vriend van je schoonmoeder altijd lief,poes en aardig is en altijd van alles beloofd enz. Die zgn nooit wat fout doet en oh zo goed is.
    Mijn schoonmoeder ziet het zelf ook niet, helaas.
    Schoonzus heeft een goede baan waarbij ze flink verdiend. Alleen nog moet ze elke maand geld lenen van haar moeder, soms ook van haar vader, eet ze bijna elke dag bij haar moeder (omdat ze niet lekker in haar vel zit en zgn niet eet als ze alleen is), maarja is natuurlijk lekker goedkoop!
    Ze kan wel een jas kopen van 400 euro maar de rest van de maand heeft ze geen geld meer. Moeders trapt er elke keer weer in en vindt haar zo zielig.
    Ze heeft dikke schulden waar ze haar ex de schuld van geeft, terwijl ze zelf shopverslaafd is wat iedereen ook weet (ze had bij veel postorderbedrijven een grote schuld).

Nou goed mijn vriend en ik zijn altijd de pineut, wij zien dwars door haar heen mede omdat mijn vriend een tijd bij haar gewoont heeft. Tegen ons hoeft ze geen masker op te doen omdat dat niet werkt omdat wij weten hoe schijnheilig zij is.
    Het is allemaal een tijd goed gegaan en ze heeft een tijd normaal gedaan, maar is gaat nu weer helemaal mis en ik ben het zo zat.
    Nu zou je zeggen gewoon links laten liggen, maar dat gaat moeilijk als die familie elkaar voor elke scheet opbelt en alles met elkaar deelt en moeder en dochter alles tegen elkaar zeggen. Als ik schoonmoeder bijv net aan de tel heb gehad dan weet 5 min later mn schoonzus alles wat ik net gezegd heb....;):x

Nu wil het ook nog eens dat we in jan met haar en mn schoonmoeder en vriend op vakantie gaan, maar ik heb daar helemaal geen zin meer in. Zij wil alles bepalen, alles moet gaan zoals zij wil en anders is het oorlog.
    Die oorlog heb ik alleens gevoerd en heb daar nu geen zin meer in. Ik denk er dan ook hard over om niet te gaan.
    Het enige wat ik dan nog wil proberen is praten met mn schoonmoeder maar die heeft bijna geen oren naar, zij wil zelf gewoon niet zien hoe egoistisch haar dochter is, ze doet alles om zelf in een goed blaadje te komen en om zichzelf maar goed te voelen en hoe een ander zich daarbij voelt kan haar niks schelen.

Er is heel lang veel ruzie geweest bij mn schoonfamilie en alles gaat net weer een beetje goed (met schoonvader hebben we weinig contact) en ik heb geen zin dat wij straks weer aangekeken worden omdat wij de waarheid boven tafel willen hebben en dat iedereen het ware gezicht ziet van schoonzus. Maarja zo verder ons hele leven heb ik ook geen zin in.
    Het is een beetje een lang verhaal en misschien wat warrig maar ik ben het zo zat. Kreeg net ook weer een telefoontje van mn vriend en ging ook weer over haar ze deed aardig tegen hem, maar toen ze merkte dat hij haar niet kon helpen werd ze gelijk weer chagerijnig...;)

Wat zouden jullie doen hoe zouden jullie dit oplossen?? Ben even ten einde raad.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

nou ik zou gewoon niet mee gaan met hun, als alles naar haar wordt aan gepast maar ze zelf waarschijnlijk niks zal betalen, nou stik er dan maar in.

hier zien we de schoonfamilie helemaal niet meer, en dat door iets onbenulligs, maar ik weiger om naar hun passen te dansen. dan maar niet mijn vriend denkt er net zo over, al vind ik het wel lullig voor hem, het is en blijft toch zijn fam en ouders.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Omdat wij zelf allebei geen baan meer hebben (mn vriend heeft nu gelukkig dan voor een paar weken werk, jaja in het bedrijf waar zijn zus ook werkt), maar ik ben onlangs ook mn baan kwijt geraakt.
    Nu waren zijn moeder en vriend zo aardig om voor ons te betalen,wij hoefden zelf maar een klein bedrag te betalen, nou zij dus ook! Ik was woedend toen ik dat hoorde!! Maarja ik heb er niks van gezegd omdat het mijn zaken eigenlijk niet zijn en ik niet voor zijn moeder kan bepalen wat zij met haar geld doet...

Mijn ouders vinden het ook allemaal maar raar. Alles draait bij hun om status (vooral moeder&dochter en dat komt dan volgens mij weer voort uit onzekerheid), iedereen moet alles groter hebben dan de ander...
    Mijn ouders zijn helemaal niet zo die geven daar geen bal om. En ik dus ook niet. Zo ben ik niet opgevoed.

Maar ik wil het contact niet verbreken want mijn zoontje is stapel op zijn oma en oma op hem! En op zich is ze ook geen slecht mens maar ze moet haar ogen eens openen. Ze koopt ook genoeg voor mn zoontje hoor, dat vind ik ook heel lief.
    Maar dit gaat gewoon zo niet meer.

4. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ik zou heel voorzichtig zijn..
    straks heb jij het gedaan..

Moeder houdt kennelijk veel van dochter en je weet het..
    liefde maakt blind..
    En zelf mag je wat zeggen over de fouten, maar een ander nooit!

Dus mijn tip... niet vechten.. laat het op zijn beloop, hoe moeilijk het ook is.
    Van je sm en sz is het ook een keuze om dit gedrag in stand te houden.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Als ik jou was, zou ik me daar niet mee bemoeien. Schoonmoeder wil duidelijk niks over haar dochter horen en dan heb jij het gedaan.
    Zolang jouw vriend het best vind, dan zo laten en anders gaat jouw vriend maar de strijd aan met zijn moeder en zus.

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou me niet meer bemoeien met de dochter van je schoonmoeder en als er wat gezegd word over haar door je sm dan zou ik er niet op ingaan... wat de vakantie betreft... tja misschien eens een goed gesprek aangaan en zeggen wat je op je hart ligt en je bang bent dat je vakantie verpest word.... en anders gewoon niet met je sm op vakantie... snap zowiezo al niet wat daar leuk aan is trouwens...

als jullie haar meenemen zodat ze kan oppassen op jullie kinderen dan moet je geven en nemen... ook is het dan heel normaal dat zij zich met bepaalde dingen bemoeit aangezien ze ook moet oppassen.....

als het gewoon voor de gezelligheid is dat jullie haar meenemen kan je best duidelijk maken dat je niet steeds maar die bemoeizucht nodig hebt en je het zelf prima afkan...

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Mijn schoonmoeder is gewoon een leuk mens dus wij vinden het ook gewoon leuk om met haar weg te gaan;) Niet alle schoonmoeders zijn één en al horror!
    En ik maak me niet druk dat zij zich overal mee zal bemoeien maar mijn schoonzus! Ze gaat ook niet mee om op te passen ofzo dat zou ik zelf een beetje raar vinden....

Mijn vriend vindt het ook niet oke zoals het nu gaat maar hij heeft al vaker met zn moeder geprobeerd te praten alleen het is gewoon heel moeilijk. Hij kwam zelf net met het idee dat hij misschien met haar vriend gaat praten, die is wel oke en vindt het ook niet normaal hoe het allemaal gaat.
    En misschien kan hij moeders wel in laten zien dat het zo niet werkt.

Share This Page