Hoe vaak komt miskraam voor na 22 weken?

Discussie in 'Miskraam' gestart door -, 30 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi, ook al heb ik nog geen miskraam lees ik regelmatig dit gedeelte even door, en schrik me dan soms zo erg, hoe vaak mensen een miskraam krijgen, en voel me dan ook soms schuldig dat ik gewoon makkelijk zwanger ben geraakt en het nog goed gaat ook,

Maar soms ga ik ook twijfelen, van goh stel dat ik over een week ook een miskraam krijg. Vroeg me dus af wat de kans is op miskraam bij een zwangerschap van na 22 weken, komt dat vaak voor?

Soms kan ik me zo ongerust maken :(

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Het heet ten eerste geen miskraam meer als je al zo ver bent. En het komt volgens mij niet vaak voor, er moeten dan dingen misgaan met bijvoorbeeld de placenta oid. Als je nu een gezonde zwangerschap hebt en alle controles goed zijn bij de verloskundige dan heb je weinig om je zorgen over te maken. Een zwangerschap is altijd onzeker van dag 1 tot de bevalling, probeer je daar niet te veel zorgen over te maken, want er is als het echt niet goed gaat niets tot weinig aan te doen.

Probeer te genieten van de tijd dat je nog zwanger bent, je bent over de helft dus zo lang hoef je niet meer te wachten op je baby.

3. Niet meer actief

ok stelt me weer wat gerust,
    maar hoe noem je het dan?
    Een zus van mij was bijna 4 maanden zwanger en noemde het ook een miskraam namelijk.
    ik ben inderdaad over de helft :D erg blij om en soms denk ik van goh weet nog goed toen ik test deed en ik 6 weken was , of goh weet nog goed dat er gezegd werd vanaf de 14/15/16 weken is het echt de baby die zorgt dat je buik zo dik word.. maar soms denk ik pff, wat moet ik nog lang, het schiet ook niet op haha, ik pas nu op bij mijn nicht die is in maart bevallen van haar 2e, een zoon (krijg ik ook hihi) en vind het zo geweldig om op te passen dat ik gewoon niet kan wachten, ook als me vriend er dan is ofzo zegt ie daarna als ik jou zo zie met hem en dan gewoon ook zo'n klein hummeltje zie, wou dat het al zo ver was haha

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik denk dat als je met 22 weken zou bevallen het gewoon een vroege geboorte word genoemt.

maar wat ayla ook al zei, zou me als ik al zo ver was als jij nergens meer zorgen om maken.
    En gewoon lekker genieten! :D

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Volgens mij noemen ze het dan een vroeggeboorte maar dat weet ik niet zeker.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij is een vroeggeboorte als je weeën krijgt en het kindje gewoon geboren wordt. Als bijvoorbeeld tijdens een controle nu zou blijken dat het kindje dood is, dan is het misschien wel gewoon een dood kindje.

7. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik geloof na een zwangerschap van 24 week is het een kindje voor de wet en als het kindje dan geboren zou worden of gehaald moet worden dan moet het ook gecremeerd of begraven worden, daarvoor is het volgens mij nog een foetus maar of het dan een miskraam zou heten, volgens mij niet!
    Maar Moontje1984 als je controles goed verlopen bij de verloskundige moet je helemaal niet nadenken over zulke dingen en gewoon lekker genieten, je leeft toch ook niet met het idee dat elke dag jij van je sokken gereden kan worden door een auto en het je laatste dag zou zijn! Je bent al over de helft en nog 18 weekjes ongeveer en je hebt een prachtige beeb in je armen liggen, Lekker genieten hoor van je zwangerschap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Carry

8. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik zou me er ook niet druk om maken, mocht je er geen reden toe hebben.

ik heb vanaf 16 weken bloedverlies, en heb me ook veel te druk gemaakt ;)
    er is nooit een oorzaak voor gevonden, en ze groeit nog steeds goed.

9. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Misschien moet je niet teveel op dit stuk kijken wat over miskramen gaat, want daar word je waarschijnlijker nog onzekerder door! Probeer er van te genieten, eeh ik heb makkelijk praten maar ik wou dat ik 22 weken was... Ik heb een miskraam gehad en de volgende x als ik zwanger ben zal ik ook heeel onzeker zijn en me eigen gek maken denk ik hoor....

Doeii

10. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Je hoort het na de 12 weken een stuk minder, dus wat dat betreft geen reden tot zorgen. Je kan anders wel tot het eind toe blijven stressen, want er zijn ook vrouwen die in week 39 een doodgeboren kindje krijgen. Ga er gewoon vanuit dat het goed zit, want je leeft toch ook niet dagelijks met de angst dat je onder een bus komt?

Deel Deze Pagina