Hoi zeggen tegen vreemden

Discussie in 'De lounge' gestart door CherryAyden, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ja, ik ben een echte hoizegger :D .

Als mensen oogcontact maken, vooral oude mensjes dan zeg ik vrolijk hallo of goede morgen.

Doe dat alleen bij ons in het dorp.. Niet als ik in de stad loop oid.

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier in het dorp groeten we eigenlijk ook altijd.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    \

Zo doe ik het ook ... vriendelijk knikje of gewoon goedemorgen (als ik met de hond loop 's ochtends), of gewoon hallo. Hoi zeg ik eigenlijk niet, nu ik er over nadenk.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

We zijn van 't Gooi verhuisd naar het Noorden. Was wel even wennen...dat "moi" haha

Nu groet ik vrolijk mee. Niet tegen iedereen (tijdens het winkelen) maar als je oogcontact hebt bijv. dan zeg je gedag ja.
    Ik vind het wel gezellig en sociaal voelen (niet dat het andere meteen ongezellig en asociaal is....voor we dat weer krijgen ;)).

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik zeg ook tegen iedereen hoi. Een gewoonte, oorspronkelijk kom ik uit een zeer klein dorpje en daar zeg je tegen iedereen hallo.
    Dus nu ik een grote dorp woon, is het gewoon door blijven gaan.
    Zelfs wanneer ik de tandarts of huiasrts op straat tegen kom zeg ik ook hoi.

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Inderdaad :). Zou dat iets typisch gelders zijn :p.

Ik moet wel zeggen dat ik het op drukkere plaatsen (bij winkels etc.) niet doe want dan blijf je bezig ;)!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer ik 1 op 1 iemand tegenkom op het voetpad ofzo zeg ik wel hallo. Of wanneer iemand naar me lacht of naar mn kinderen in de supermarkt bijv zeg ik ook hallo.

Jammer helaas dat heel veel mensen je op straat gewoon raar aankijken en niks terugzeggen.

8. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ik zeg ook heel vaak hoi,hallo,goedemorgen.Net wat makkelijk uit de mond komt en de persoon..Niet bij grote menigtes.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik probeer het altijd in te schatten aan de hand van hoe iemand eruit ziet en kijkt. veel mensen zijn er niet eens van gediend blijkbaar. uit mezelf zou ik wel vaker hoi zeggen. nu gok ik de ene keer op wel en de andere keer op niet. soms groet ik wel en krijg je alsnog een vuile blik en soms verrast iemand me door toch wat te zeggen en dan groet ik terug. het gebeurd ook wel dat ik ook nog aan de praat raak als we dezelfde kant oplopen. ik vind dat wel gezellig.maar het blijft lastig inschatten. een jaar of 20 geleden was men toch wat vriendelijker vind ik. tegenwoordig worden mensen steeds meer op zichzelf heb ik weleens het gevoel.

ind e stad ofzo of in grote menigtes doe ik het niet trouwens.

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik zeg vaak hallo of een vriendelijk knikje,of glimlach..zie gauw genoeg of iemand wat wil zeggen of niet.

11. giraf

giraf Niet meer actief

Ik ben zo'n blije muts :):D
    Ik zeg altijd tegen Jan en Alleman "hoi" of ik nou in de stad loop of op een verlaten polderweg....
    Toen ik mijn man net kende vond hij dit altijd vreselijk irritant, vroeg hij de hele tijd "wie is dat?" "waar ken je die van?" en ik kende ze helemaal niet ;)

Heb trouwens wel eens een keer bijna ruzie gehad door mijn blije gedrag:
    Man en vrouw liepen langs ons en die man maakt echt oogcontact en kijkt heel blij, dus ik zeg automatisch Hoi, gaat die vrouw helemaal flippen... "waar ken je haar van???" "eh, nergens van liefje" "waarom zeg je dan hoi???" :)

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik doe het zelf wel eigenlijk. Sowieso hier in de straat / buurt en ook in een bos of speelplaats. Maar ook als je binnenkomt in de wachtkamer bij de huisarts of tandarts (geen hoi dan, maar goedemorgen / middag). Doet me wel denken aan stukje van Najib Amhali. Hij heeft het over verhuizen naar Amsterdam. Geweldig stukje (enerzijds).

YouTube - Najib Amhali - Amsterdam

13. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik woon in een dorpje in Drenthe, hier zeggen we allemaal hoi o.i.d. tegen elkaar.
    Heerlijk, zo vriendelijk de mensen hier. Is heel wat anders dan de stad waar ik tot 3 jaar geleden gewoond heb. Daar word je raar aan gekeken als je goedendag zegt.

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    als iemand vriendeliijk kijkt zeg ik meestal wel gedag of glimlach ik. Het zyn vaak wat oudere mensen die dat doen. Merk wel dat het nu vaker is als ik met mn dochtertje loop. Mensen zyn dan ineens een stuk socialer!

15. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik moet wel want mijn zoontje zegt tegen iedereen haiiii... Dus het duurt altijd heel lang voordat we bij de ah zijn. hahahha.

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    niet altijd, als ik in de stad ben niet dan blijf ik aan de gang haha zoveel mensen kom ik tegen!
    maar als ik met de hond wandel en kom iemand tegen zeg ik altijd goeiendag... vaak is dit in het bos op bij andere wandelgelegenheden.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja hoor ik zeg dan wel niet "hoi" maar vaak goedemorgen, goedemiddag of goedeavond vind dat net wat netter.
    Merk dat de kids het ook al van me overnemen:D

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik loop de hele dag Bonjour te zeggen. En als het oudere mensen zijn zelfs bonjour monsieur of madam. Tja, iedereen doet het hier dus ik ook.;)

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben hier gewend dat dat door bijna iedereen wel gedaan wordt. 'dag' zeggen als je langs mensen loopt.
    Natuurlijk niet als je in de stad bent haha, want dan wordt je gek. Maar even vriendelijk dag zeggen als je mensen tegemoet loopt op de stoep.

Toen ik verhuisde naar het zuiden van het land merkte ik op dat echt werkelijkwaar helemaal NIEMAND wat zei.
    Dat vond ik zooooo vreemd!

Nu weer terug in de oude plaats. En vind het toch een stuk vriendelijker om dag te zeggen hoor.

Moet wel toegeven dat jongere mensen het steeds minder doen, waarom weet ik niet en begrijp ik ook niet eigenlijk.

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zeg hallo als ik mensen kruis in de straat/buurt, of mensen zeggen eerst hallo of ze zien er sociaal uit. Als ik dan een vriendelijke goeiedag terug krijg, daar wordt ik vrolijk van.

Ik en mijn vriend hadden het laatst over dit gedrag. We willen onze zoon opvoeden met normen en waarden. Mijn vriend is van mening dat het niet handig is wanneer Tim hallo zegt tegen vreemden.

Deel Deze Pagina