huilen na de fles

Discussion in 'Voeding' started by kissie, Mar 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik ben zaterdag overgegaan van de omneo naar de forte (nutrilon). Deze mag je niet mengen, dus vandaar. Als Esmee de fles op heeft en ik haar rechtop hou voor een boertje huilt ze en wil ze nog meer. Dit deed ze bij de omneo niet. Ze weegt 5,5 kilo en krijgt 165 ml (150 water en 5 schepjes), ik doe zelfs 160 water voor een vollere buik. waarom zou ze toch zo huilen?

2. MollyM

MollyM Bekend lid

Weet niet of het aan de voeding ligt maar mijn zoontje doet dat ook heel vaak. Hij huilt voor een paar minuten en dan heeft ie door dat het op is en is het goed. Vaak komt er dan ook even wat voeding terug en daarna is het dan goed. Hij is 4 maanden en krijgt Friso 1 (180 water met 6 scheppen als hij de fles krijgt want hij krijgt gedeeltelijk borstvoeding)

Is het bij jou kindje na elke fles en blijft het duren of is het maar eventjes?
    Ik houd mijn zoontje na de fles vaak nog even liggend en pas even later til ik hem op voor een boertje want als ik dat gelijk doe komt er meteen al voeding uit.
    Hopelijk gaat het over voor je anders zou ik het CB bellen voor advies. Mag ik vragen waarom je overgestapt bent naar de andere voeding?

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    de omneo is licht verteerbaar en ze kwam soms na 2 uur alweer voor de volgende voeding. Moest ik soms 2 uur rekken wat bij Esmee dus echt niet kan.. Als de fles leeg is houdt ik haar meteen rechtop voor een boertje, ze spuugt nauwelijks. Volgens mij huilt ze echt omdat ze dan weet dat de fles leeg is en misschien nog hongerig is. Ik vindt het zo raar dat ze dat bij de omneo nooit deed. Misschien omdat deze voeding dikker is?

4. MollyM

MollyM Bekend lid

Kan zijn, je hebt van Friso ook voor hongerige babys. Ik heb een tijdje Friso comfort gebruikt, maar dat is heel onhandig omdat je het moet klaar maken met heet (net gekookt) water en niet van te voren klaar kan maken. Dat is ook dikker (niet voor hongerige, maar voor krampjes, spugen en spijsvertering). Heb je het idee dat de omneo dikker is? Oh en doet ze net zo lang over de fles?

5. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Neem gewoon nutrilon 1 en neem een fles van 180 ml water en 6 scheppen en laat lekker drinken wat ze wil, hebben wij ook gedaan omdat teun ook zo huilde.....ook forte geprobeerd maar dat hielp niet kreeg hij juist krampen van....nadat hij mocht drinken wat hij wilde gaat het prima en hij krijgt om de 3 á 3.5 uur......5 flessen per dag dus om 7/10.30/14.00/ 17.30 en 23.00

6. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ik geef nu nog steeds forte met een dental speen (doet ze 30 min over maar beter te lang dan te kort) en ik mag nu van het cb 5 x 200 geven en het gaat hartstikke goed nu. Ze is goed verzadigd en bevredigd na de fles en ze hoeft niet zo lang op de speen te sabbelen voor ze in slaap valt.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb ergens gelezen, dat baby's pas na 10minuten een vol geveol krijgen.Ik pak Steven op en loop er even mee door de kamer, even op andere gedachten laten komen, als hij huilt na de fles.

Share This Page