Hoi Dames, ook ik nieuw hier! Ik heb een prachtige dochter van 4 jaar, en na lang wikken en wegen hebben we tien maanden geleden besloten er weer voor te gaan. Helaas wil het nog niet erg lukken. Ik ben er inmiddels achter dat ik endometriose heb, en dat maakt het er niet echt makkelijker op. Sterker nog er is een verminderde vruchtbaarheidskans. Vorige maand is mijn baarmoeder doorgespoten, pas na de tweede spuit ging het door beide eileiders er goed doorheen. Ze kon niet zeggen of het daarvoor wel of niet open was. Nu zouden we 3 maanden 'extra' kans kunnen hebben. Anders moeten we weer terug komen... Ik voel door de endometriose al pijn (niet ondragelijk gelukkig) vanaf mijn ovulatie, en dit heb ik nu weer... Daarom ben ik bang dat het nu weer niet raak is. Alhoewel mijn borsten wel pijnlijk zijn. Ik weet niet of het anders zou voelen vanaf de ovulatie als ik wel zwanger zou worden... Ik heb ook nog niets (niemand) kunnen vinden op internet die me dit kon vertellen. Misschien herkent iemand dit? Succes allemaal! En gefeliciteerd voor degene die een wondertje in zich mogen dragen! Groetjes, JeDa
Hoi Jeda, Welkom hier zo Jeetje meid hoop dat je snel zwanger mag worden Veel sterkte er mee. Groetjes Nelleke
En jij ook welkom JeDa! Ik lees datje endometriose hebt, hoe ben je daar zo snel achter gekomen dan? Omdat je "pas" 10 maanden bezig bent, en men gaat toch pas naar oorzaken zoeken als je hetjaar proberen al gepasseerd bent? Ik heb op het moment ook n soort van steekjes in mijn buik terwijl mijn ovulatie denk ik de 7de al geweest is.Mijn lichaam is op dit moment 1 groot vraagteken voor me omdat ik altijd netjes op tijd ongesteld wordt. Cyclus van 28 dagen, en in dec was dat opeens 31 dagen. Maaaarr testte op de 30ste dag wel licht pos....mn ovulatie kan ik al helemaal niet peilen, normaal gesproken heb ik aan 1 kant pijn. Ditmaal was het om en om aan beide kanten....hahaha ik zie het allemaal wel. Groetjes
Hoi Liljah, ik heb al anderhalf jaar hele heftige menstruaties, ik loop de eerste paar dagen compleet leeg. Er valt niks tegen op te dragen, en heb erge stolsels. Ik ahd zoiets van ok dat heb ik nu dus gewoon zo, mijn moeder had dit ook. (Maar pas tegen haar menopauze) Maar vanaf maart 2012 had ik dus die steekjes, en eerst waren die alleen een week voor mijn menstruatie. Maar ze werden langer en vaker. Op een gegeven moment begon ik ca een week voor mijn menstruatie al lichtjes wat te bloeden. In het begin hoopte ik op een innesteling... Ik was in juni 2012 al doorverwezen door mijn dokter (op mijn verzoek, zo van nou ja als het jou gerust stelt) naar de gynaecoloog. Mijn gyn had echter de verwijsbrief verkeerd gelezen en dacht dat ik er min of meer zat omdat ik zwanger wilde worden. Maar ja we waren toen pas net bezig dus die illusie had ik nog niet. In november was ik het zo zat toen heb ik weer aan de bel getrokken en toen ze naar mijn klachten luisterde vondt ze het zo duidelijk als maar kon. Omdat je een verminderde kans hebt met endometriose, en mijn leeftijd en van mn vriend en van mn dochter had ze zoiets van ik ga jullie helpen. (Niet dat ik oud ben hoor, pas 34 maar mijn vriend zit tegen de 40 en de afstand tussen mn dochter en haar broertje/zusje wordt steeds groter) Dus vandaar dat ze mn baarmoeder hebben doorgespoten. Toen ik van mijn dochter zwanger was (en dat niet wist) toen voelde ik ook die steekjes. Maar omdat ik ze nu dus dagelijks voel terwijl ik niet zwanger was weet ik het allemaal niet meer. Maar ik meen dat 1 op de 10 vrouwen last heeft van endometriose in verschillende gradaties. Spannend he!? Groetjes!
Zo ok...dat is dan ook heftig hoor....maar wat een supergynaecoloog. Dat er naar jullie individuele situatie gekeken is. Ik ben ook 34 ,mijn liefje gaat ook richting de 40. We hebben een dochter van 13 dus leeftijdsverschil is sowieso al mega. Het zou dus kunnen zijn dat je al langer last hebt van die endo, maar dat het voorheen nog niet zo vergevord is als nu .Maaruh hebben ze enkel alleen van je klachten afgeleid dat je endo hebt, of kunnen ze dat dmv een normale echo ook opsporen?En heb van een vriendin gehoord dat dat doorspuiten flink zer doet. Ik had er eerst oren naar maar toen ze merkte dat ik best bang werd ervan zei ze opeens dat het toch niet zo een pijn doet hahahah. Hoop dat je snel zwanger mag raken. Liefs
Je hebt hele zware endo maar ook lichte, ik denk dat ik lichte heb. Ze heeft ook de eerste keer een inwendige echo gemaakt en ik had voor ik naar de gynaecoloog ging ook al een echo gehad en alles zag er goed uit. Vaak zie je 'schade' zogenaamde haardjes. Ik denk dat die bij mij nog niet zijn, het word wel elke maand lijkt wel wat erger. Ik had Zaterdag een super licht streepje op de test, en zondag op maandag een vette streep! Maar durf nog niet blij te zijn omdat ik eigenlijk nog niet mag testen. Maar ja ik weet dus niet wanneer mijn cyclus begint. Op de dag dat ik lichtjes begin te bloeden of dat ik ineens heftig begin te bloeden. Ik vond het doorspuiten erg meevallen, maar misschien kwam dat omdat ik een lichte vorm heb hoor. Ik ben er heel relaxed in gegaan, in de hoop dat dit het laatste zetje was wat ik nodig had. Het voelde alsof je de weg vrij gaat maken... Het is inderdaad een super gynaecoloog. Het is niet in het zkh, het zijn twee vrouwen die een praktijk hebben en ik kon er na een week al terecht. In het zkh is dat wel anders. Ze is ook nog eens heel droog in haar opmerkingen wat het wel lekker 'luchtig' maakt! Ik hou mijn vingers gekruisd en hoop dat 'het' blijft zitten. Het is de eerste posi test die ik heb sinds tien maanden. Maar ik wacht toch nog maar even af. Of ik bel nog even met de gynaecoloog! Hoop dat we samen zwanger zijn, kunnen we lekker verder kletsen! Lfs!
Welkom! hoop dat je hier veel informatie rijker zal worden en een vruchtbaar 2013! en sterkte met alles ia vast heel heftig allemaal