Zwanger willen worden, maar nog even moeten wachten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi,

Wie wil net als ik graag zwanger worden, maar moet/wil door omstandigheden ook nog even wachten?

Ik wil zelf graag al een derde kindje, alleen gaan we binnenkort beginnen met het verbouwen van ons huis. Dit gaat een aantal maanden duren, maar het lijkt me alvast leuk om met 'mede- wachters' gezellig te kletsen!

Wie ook?

2. Vrouw1985

Vrouw1985 Actief lid

9 feb 2008
    107
    0
    0
    Ik loop voor advies gesprekken over onze kinderwens bij een therapeute zeg maar. En die advieseerde om nog ff een tijdje te wachten met beginnen. Zodat ze uit kunnen zoeken hoe en wat.
    Nou hebben er vorige maand zonder voorbehoedsmiddel gedaan dus voor dat we dat te horen kregen. en nou blijk ik een miskraam te hebben gehad.
    Gistgeren zei de huisarts dat ik vandaag een test moest doen omdat ik raar bloed verlies had precies op de tijd dat ik ongi moest worden.
    Helaas negatief. Maar voel me nu wel klote.
    Maar van de andere kant ook niet, ben wel vruchtbaar dus en het kan nog steeds als we willen. Maar het wachten is op die advies gesprekken.
    en zoizo hadden we deze maand veilig gedaan omdat dan de uitgerekende datum ongeveer met kerst zal zijn.

3. dana26

dana26 Actief lid

18 mrt 2008
    192
    0
    0
    hoi milla, ik heb vrijdag een gesprek met de internist, en er is een kans dat ze zeggen dat ik toch beter even kan wachten met zwanger worden. Ik ben wel gestopt met de pil, en heb al wel geklust, omdat ik niet wist dat ik groen licht moest vragen. Mijn suikers hou ik scherp in de gaten, om die zo laag mogelijk te houden. dus.. afwachten tot vrijdag... dan hoor ik het. hoop zooooo dat ik groen licht krijg! zo niet, sta ik dus in de wacht hiihi!

4. Milla

Milla Niet meer actief

Leuk dat ik niet de enige ben!

@ Vrouw, Is het speciaal voor de kinderwens dat je bij een therapeute bent als ik vragen mag? Rot zeg van die miskraam!
    Ga je nu nog even wachten of toch niet?

@ Dana, Ik hoop dat jij groen licht krijgt vrijdag!
    Mag ik vragen wat de reden is dat jij anders nog even moet wachten? Heeft het met de suikers te maken?

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik ben gastvrouw in een hotel, en na de zomer (dus de grootste drukte) "mogen' wij pas beginnen.. want werkweken van 60+ uur, gaan niet samen met een bolle buik :D

6. Milla

Milla Niet meer actief

Hey Tummetje, dat is leuk dan moeten we samen nog een hele tijd wachten! Ik kan me goed voorstellen dat je niet 60 uur wilt werken tijdens je zwangerschap! Heb je al kinderen of ga je nu voor de eerste?

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    We willen gaan proberen voor ons eerste kindje. En daar wil ik gewoon de tijd voor nemen (bij een 2de of 3de ook hoor), en goed kunnen voorbereiden. En deze zomer gaat dat gewoon niet lukken. Heel spannend, ik tel de dagen nog net niet af :)

Wat gaan jullie allemaal verbouwen aan je huis? Hier staat nog best veel op het lijstje :)

8. Milla

Milla Niet meer actief

@ Tummetje, ik vind een goede voorbereiding ook erg belangrijk! Ik wil als het straks zo ver is, ook lekker kunnen genieten, en niet meer met het huis bezig hoeven te zijn.

We hebben anderhalf jaar geleden een huis gekocht waar best veel aan moest gebeuren. De laatste anderhalf jaar hebben we er al best iets moois van gemaakt, de basis is er zeg maar.
    Een paar weken geleden hebben we besloten het helemaal af te gaan werken. De belangrijskte dingen die moeten gebeuren zijn het dichtstucken van de muur in de woonkamer, dat is nu Granol en ik wil graag wat anders. Op de hele beneden verdieping wil ik nieuwe vloeren, We hebben er vorig jaar laminaat in gelegd, maar ik wil nu een ander soort. Verder wil ik op zolder verschillende dakramen en de zolder afwerken tot een mooie (slaap) kamer. Daarnaast moet de tuin ook helemaal anders (nieuwe schutting enz) Het is even een heleboel werk, maar dan zijn we ook helemaal klaar! Het lijkt me helemaal niet prettig om zwanger te zijn en dan me om dit soort dingen druk te moeten maken en in de verflucht te moeten zitten, dus dat moet nu eerst. Op zijn vroegst wil ik pas in September proberen zwanger te worden, maar het kan ook nog wat later zijn.

Wat moet jij nog allemaal doen voor je zover bent?

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier nog iemand

hier ruzie met mijn gevoel, mijn lichaam en verstand!

wij gaan oko verhuizen en verbouwen. 1 juni de sleutel van ons ander huis! ben dus niet de enige gelukkig!

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Poeh... je hebt nog best veel te gaan zo te zien :D Hier nog de tuin, we wonen er al een jaar, maar er is nog niets aan gedaan, en als het weer zo blijft, dan blijft de tuin ook zo :) :)
    Verder de zolder opknappen, en dan natuurlijk de babykamer :D

Niet een prioriteitenlijstje.. maar wel dingetjes die ooit nog afmoeten, vooral die laatste, maar daar hebben we nog een poos voor :)

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    milla ben een beetje nieuwsgierig waar jij woont!
    als jij dit prijs wil geven mag je me pben....
    ik woon nameljk ook vrij in het noorden!

12. Milla

Milla Niet meer actief

@ Anniek, Je weet nu waar ik woon ;)

@ Tummetje, jij dus ook de zolder?! Wat ga je precies doen op zolder?
    Wat babykamer betreft dat vind ik meer iets voor tijdens de zwangerschap, dus daar hoef ik gelukkig niet op te wachten :D

@ all, hoe lang duurde het de vorige keer (keren) voordat jullie zwanger waren? Bij mij heeft het bij de tweede 2,5 jaar geduurd voor ik zwanger werd, ik was er toen niet bewust mee bezig maar we hebben in die tijd geen anticonceptie gebruikt. Ik heb PCO-syndroom (probleem met hormonen en eierstokken) dus als ik zwanger wil worden moet ik weer aan de medicijnen!
    Vorig jaar van juli tm december hebben we ook geprobeerd zwanger te worden, ook met medicijnen maar in die periode is het niet gelukt. Het kan dus ook nog eens even duren voordat het bij ons raak is, maar ik durf hier niet op te gokken, zul je inneens zien dat het in een keer raak is.

13. Kleine

Kleine Actief lid

17 dec 2007
    194
    0
    0
    ik kan ook niet wachten en baal der zo enorm van

finaceel kunnen me vriend en ik het makkelijk redden, maar ja 1 probleem he

geen eigen huis :(

en ik zit heel erg met me moeder dat ik nog niet uit huis wil me moeder heeft longemvizeem en zuurstof daardoor durf ik nog niet uit huis

ooit komt mijn tijd wel

14. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @ Milla: eigelijk alles, als je nu de zolder op komt is het één groot donder zwart gat.. er komt geen kamer ofzo hoor, maar ik vind het ook wel een fris idee als mijn spullen gewoon schoon opgeslagen staan. Niet dat je iets pakt en het ruikt muf zeg maar.. :)

jaa...de babykamer.. zucht.. kon ik die nu maar alvast inrichten :)

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Milla
    jep idd nu weet ik het! en waarempel kort bijelkaar! vind ik wel leuk!

Hoelang het de eerste keer duurde?
    nou we hadden afgesproken om eerst te ontpillen... mooi comdoomie's gekocht... maar uhm nooit gebruikt geloof ik! hahaha
    ben 1 keer ongesteld geworden na ik meen 23 dagen. Ik had voor de tijd dat ik de pil gebruikte een heel erg onregelmatige cyclus dus de angst speelde op dat het niet zomaar zou lukken omdat je cyclus minimaal zoveel dagen lang moet zijn wil het allemaal kunnen! maar goed gelukkig heb ik dat nooit hoeven afwachten want daarna niet meer ongi geworden! dus heel snel! nu ga ik er in me achterhoofd ook echt vanuit dat het weer zo snel zou kunnen gaan. We waren er namelijk niet op bedacht dat het zo snel zou kunnen gaan hahahaha

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    daar ben ik dus ook bang voor, ik had een hele regelmatige cyclus, maar erg veel pijn tijdens de menstruatie, dus ben ik aan de pil gegaan. dalijk stop ik, en dan is het ineens raak, wat ik niet verwacht, dus dan beter maar even wachten he :(

17. Milla

Milla Niet meer actief

Ik stop nu al wel met de pil, ik heb zonder pil cyclussen van 45 - 120 dagen en volgens mijn gyn zijn 90 tot 99% van die cyclussen zonder eisprong. Dus ik hoef niet zo bang te zijn. Ik zal eerst aan de medicijnen moeten voor ik zwanger wordt. Natuurlijk neem ik wel het zekere voor het onzekere, want ik ben al 1 keer spontaan zwanger geworden (ook al was dat pas na 2,5 jaar)

18. Vrouw1985

Vrouw1985 Actief lid

9 feb 2008
    107
    0
    0
    Daar ga ik naar toe voor advies over onze kinderwens.
    Dit omdat ik beperkingen heb ( psychisch verstandelijk ).
    Verder niet omdat we relatie problemen hebben ofzo daar is geen sprake van.

19. Milla

Milla Niet meer actief

Vannacht is een vriendin van me bevallen van haar derde zoontje! Zo leuk! We gaan dus binnenkort op kraamvisite! Daarnaast zijn een stuk of 8 vrienden/kennissen nu zwanger en allemaal in de zomer/najaar uitgerekend! Als ik ze zo allemaal zie dan wil ik ook! Maar ik wacht nog even geduldig af! De 'kriebels' zijn nog goed te weerstaan. Hebben jullie dat ook dat het dan nog harder begint te kriebelen?

20. Milla

Milla Niet meer actief

Hmm, het valt een beetje stil hier..
    Dan maar weer omhooghalen ;)

Deel Deze Pagina