Ik ben 29 en vorige maand hebben we besloten er voor te gaan. We hadden er sterk rekening mee gehouden dat het wel een lange weg zou kunnen worden. Op mijn 14 werd ik voor het eerst ongesteld, en de tweede keer was op mijn 21ste... Daarna bleef er ook weer steeds heel lang tussen zitten, maar sinds ik mijn vriend ken, nu 4,5 jaar geleden, werd het steeds regelmatiger, en kreeg ik ook de pijntjes in mn buik en borsten, toch bleef mijn menstruatie heel onregelmatig, het afgelopen jaar tussen de 30 en 50 dagen. Gezien mijn medische achtergrond weet ik dat boven de 35 dagen de kans klein is dat je een eisprong hebt (of maar soms). Ik heb gelijk een verwijskaart voor de gynaecoloog gevraagd bij de huisarts, ik wilde weten dat ik geen PCOS heb. Daar konden we een maand later terecht, de dag dat ik had uitgerekend ongesteld te moeten worden (of niet ). Er is bloed geprikt en een echo gemaakt en de arts zag dat ik binnen enkele dagen ongesteld zou gaan worden. Het baarmoederslijmvlies was lekker dik en ik had een groot geel lichaam (met bloeding erin). Na 3 dagen was ik echter nog niet ongesteld en ik had het idee dat er iets niet klopte. En ja hoor! Overduidelijk was de test... zwanger. Ongelooflijk dat het in 1 keer raak was (verwekt op 2e kerstdag denk ik!), vind het nog steeds bizar! Al een week last van buikpijn en pijnlijke borsten, ik dacht echt dat ik ongesteld moest gaan worden, maar dit hield wel erg lang aan! Ik hoop zo dat het goed blijft gaan!
Welkom. Wauw, bijzonder dat je dan toch zo snel zwanger was zeg! Want meestal is er idd geen eisprong bij zo'n onregelmatige cyclus. Ons kindje was overigens ook verwekt met kerst hihi. Jij krijgt dus ook een septemberbaby!
Ik heb nu alleen continue buikpijn, maar dat schijnt erbij te horen. Oja, heb na de kerst ook nog een week griep met koorts gehad, en 30 paracetamol geslikt bij elkaar. Maar dat ukkie heeft t blijkbaar overleefd...
wauw wat gaaf voor jullie zeg, nou dus je kleintje is nu al heel sterk (paracetamol en griep) geniet er maar lekker van hoor en welkom hier xxx angelique