Hey hallo mama's (in spe)

Discussion in 'Even voorstellen' started by Steef1985, Oct 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steef1985

Steef1985 Lid

Oct 9, 2014
    35
    0
    0
    Hallo allemaal,

Na lang twijfelen of ik tijdens onze tweede zwangerschapswens weer mee zou gaan kletsen op een forum, heb ik vandaag toch de knoop doorgehakt :D.
    Bij onze eerste zwangerschapswens (nu zo'n 7 jaar geleden) heb ik alles bijgehouden in een forum en kletste ik er wat op los.
    Helaas lukte het niet 1 2 3 en belande wij op het ziekenhuis. Gelukkig was er medisch gezien niets mis en werd er gezegd dat ik er te veel mee bezig was....tsjah, dat vind ik altijd zo'n uitspraak.....Ja, ok...ons wondertje gebeurde tijdens een weekendje lol en plezier in een hotelkamertje ver van huis, maar of dat kwam omdat ik het toen los liet....Mijn mening is dat als je zwanger wilt worden, dat je er altijd mee bezig bent...bewust of onbewust, want je zult toch moeten uittellen wanneer je NOD is (want je moet er toch niet aan denken bij de supermarkt in de rij van de kassa te staan en dat je dan opeens doorlekt) en automatisch weet je wanneer dan ongeveer je eisprong is. Dus hoezo er niet mee bezig zijn......;)

Om te voorkomen dat het weer zo lang zou duren, had ik mij voorgenomen om er niet te veel bezig mee te zijn...jaja...
    Wij zijn in mei met de pil gestopt en hadden de instelling van we zien wel hoe het loopt....maar toch als vrouw zijnde voel je het, weet je het....en dan duurt iedere dag te lang....

Ik heb de afgelopen maanden mijn cyclus bijgehouden en zie hier de dagen....nogal verschillend niet????

NOD, duur menstruatie, duur cyclus.
    21 mei, 4 dgn, 26
    15 juni, 4 dgn, 29
    13 juli, 4 dgn, 27
    8 aug, 4 dgn, 26
    2 sept, 4 dgn, 26
    27 sept, 4 dgn ..

Deze maand ben ik voor het eerst begonnen met ovulatietesten, dit is nogal nieuw voor mij....Vandaag zou volgens berekeningen mijn 13e dag zijn, maar op de testen nog niets te zien...Ik ben op dag 8 begonnen. Soms heb ik het idee een heel licht streepje te zien, maar ik wacht toch echt op een duidelijke streep, niet????
    Normaal gesproken heb ik het idee dat ik mijn eisprong duidelijk voel, maar nu ben ik er wat minder alert op en heb het idee dat deze nog niet is geweest....Hopelijk komt deze nog....:(

Nou zoals jullie zien een heel verhaal en hopelijk zien wij ons vaak genoeg hier op het forum....:D

Groetjes Steef!!!!!

2. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Als ik zo naar je dagen kijk, vind ik jouw cyclus heel erg netjes. Scheelt misschien per keer een dag.

Ik had mijn ei meestal rond dag 15 à 16, dus misschien heb je een uitschieter van een langere cyclus?

Je zou ook samen met de ovulatie testen kunnen temperaturen? Krijg je meer inzicht in wat je lichaam doet.

3. Steef1985

Steef1985 Lid

Oct 9, 2014
    35
    0
    0
    Ik zit er idd aan te denken om volgende maand ook eens te gaan temp. Het rotte is alleen dat ik met diensten werk en dus op een werkdag om 6:15 uur opsta en op vrije weekdagen rond 7:45 uur en in het weekend blijf ik zo lang mogelijk liggen....Dit zou dus inhouden dat ik iedere dag rond 6:15 uur mijn wekker moet zetten om te tempen??? En doe je dit dan rectaal of mag het ook in je oor???Als je dit in het oor doet, tel je er dan een halve graad bij, want je oor scheel een halve graad met je rectale temp, of maakt het eigenlijk niet veel uit het gaat toch alleen om de stijging???

Het rotte vind ik dat ik de afgelopen week iedere dag een test heb gedaan en het scheelt zo enorm!!!! Dan zie ik niks, dan een lichte streep, dan iets zwakker of juist iets sterker, maar nog geen enkele keer deze week een echte dikke JA streep. Slijm is ook nog niet veranderd, maar heb wel wat krampjes hier en daar....

4. Dymphna

Dymphna Actief lid

Oct 9, 2014
    141
    0
    0
    Hahaha noy je bent er iig duidelijk mee bezig :) elke dag testen is toch zonde van je geld !!! Rectaal tempen is wel het meest betrouwbaar :)

5. Steef1985

Steef1985 Lid

Oct 9, 2014
    35
    0
    0
    Euhm...met ovulatietesten is het toch juist de bedoeling dat je iedere dag een test doet???? ;)

6. Dymphna

Dymphna Actief lid

Oct 9, 2014
    141
    0
    0
    Een hele week iedere dag ja? Ok.... ik zou het eens met rectaal tempen proberen :)

7. Steef1985

Steef1985 Lid

Oct 9, 2014
    35
    0
    0
    Je begint met testen rond de 8ste dag na je NOD (in mijn geval dan bij een cyclus van 26 dagen) en je gaat door totdat je je eisprong hebt gevonden. De streepjes worden dan langzaam aan wat donkerder en daarna weer lichter. Althans, dat is de bedoeling....bij mij blijven ze heeel licht al een week! Vandaar mijn interesse in temperaturen...Volgende cyclus begint als ik in het vliegtuig zit en dus stel ik het nog even uit tot na de vakantie.

Share This Page