Hi allemaal, Ik ben al jaren aan het knooien met m'n baarmoeder en eierstokken.. Kleine uitleg: Vanaf m'n eerste menstruatie heel veel pijn gehad bij de menstruatie.. veel pijn met ovulatie enz. Dacht altijd dat het er bij hoorde.. mijn moeder dacht dat ook.. 13 jr geleden zwanger geworden.. (onverwachts ) maar na 10 weken met spoed naar ziekenhuis.. ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het werd weg gehaald samen met mijn eileider. Een jaar later werd mijn eierstok weggehaald omdat ik daar een cyste had van 4 a 5 cm. Mijn rechter eierstok leeft nog vooralsnog wat ze konden zien, is deze goed. Zo'n 6 jr geleden een poliep uit m'n baarmoeder weggehaald. Daarnaast nog elke maand creperend van de pijn en zo'n 10ibu's nemen om de dag door te komen. Al met al, best een verleden. Dus dacht, voordat ik met kids begin, wil ik graag goed voorbereid zijn. Dus door laten verwijzen naar ziekenhuis. Daar kwam ik terecht bij de endometriose arts. Zij hebben mij gediagnosticeerd met endometriose. Ik heb toen moeten prikken op het amh-anti-muller-hormoon.. deze was niet zo goed meer.. 0,7 ( ik kreeg te horen dat ik verminderd vruchtbaar ben ) Doordat ik deze uitslag heb gekregen, word ik nu doorgestuurd naar een fertiliteitsarts. Ik wacht al vanaf september op een afspraak, ik zou opgeroepen worden.. ik sta op de wachtlijst.. ( al 2x gebeld of ik er nog op sta ) dit is wel het geval. Ik zou graag willen weten hoe de 'reis' nu verder zou gaan.. de endometriose arts zei al dat ik met behulp van IVF zwanger zou moeten worden. Nog meer dames met verminderde vruchtbaarheid? Wat zou ik moeten vragen aan de fertiliteitsarts? Wat moet ik niet vergeten? Daarnaast ben ik een lesbische vrouw en heb een eigen donor..
Ik kan je helaas niet helpen maar ik wilde toch wat sturen ... wat enorm gaaf dat je nog steeds mama wilt worden na zo'n lang traject met tegenslagen, dat doet niet iedereen je na.