Zwanger worden lukt niet + blaasontstekingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zindy, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Bijna een jaar geleden zijn mijn vriend en ik begonnen met het proberen zwanger te worden. We zijn allebei jong en gezond, dus ik dacht dat het geen problemen zou opleveren (ik ben 23, hij 33).
    Nu, bijna een jaar later begin ik toch te twijfelen.
    Ik heb ook regelmatig last van blaasontstekingen. Mijn hele leven ben ik hier al gevoelig voor geweest, maar het laatste jaar/2 jaar heb ik er zeker een stuk of 10 gehad. Voor enkelen kon ik terecht bij de huisarts en kreeg ik een kuur. Maar het is ook meerdere keren gebeurt dat ze niets in mijn urine konden vinden en me naar huis stuurden met het advies vitamine c tabletten te slikken. Terwijl ik wél last had van de symptonen.
    Mijn schoonmoeder gaf aan dat zij denkt dat mijn ph waarde (in mijn lichaam) niet helemaal goed is, waardoor ik sneller last heb van blaasontstekingen en wat in de weg staat van zwanger worden. Kan dit? Ik kan helaas nog niet terecht bij de huisarts; we zijn pas verhuisd en ik kan geen goede huisarts hier in de buurt vinden en de meesten nemen geen patiënten aan en mijn oude huisarts is 10 dagen op vakantie.

Wat overigens ook helpt: elke keer wanneer ik voel dat er een blaasontsteking aan komt begin ik extra veel water te drinken en jus d'orange en probeer ik wat vaker naar de wc te gaan en dit onderdrukt de blaasontsteking. Maar zodra ik weer 'normaal' ga leven, komt het op een gegeven moment terug (meestal als ik een dag weinig heb gedronken, flink gezweet etc.).

Wat ik jammer vind; ik krijg dus wel kuurtjes om de blaasontstekingen tegen te gaan, maar ik zou zo graag zien dat de oorzaak wordt aangepakt! Want het is toch niet normaal dat zodra ik 'normaal' leef een blaasontsteking krijg?

En ik ben zo bang dat er iets mis met me is... wat zwanger worden betreft...

Dan nog 1 ding... waar ik ook last van heb: ik heb rare afscheiding, een soort wit/gele/roze klontjes. En momenteel voel ik weer een blaasontsteking aankomen en het jeukt daar beneden (schaamlippen enz.). Alsof het schraal is.

Dit is overigens niet altijd zo. Soms heb ik er weken geen last van en dan weer wel...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik kan nergens anders terecht...

(mijn cyclus is in mijn onderschrift te vinden)

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ik denk dat het verstandig is om toch een huisarts te vinden. In pricipe moet een huisarts je gewoon aannemen en is er echt wel een in de buurt die nog een plekje heeft. Ik zou om een verwijzing naar de uroloog vragen. Het kan zijn dat je urineweg te nauw is en je daardoor zo snel een blaasonsteking krijgt.
    Tip: ga altijd plassen na dat je gemeenschap hebt gehad!!!!
    De klachten die je nu beschrijft klinken als een candida infectie hiervoor kan je een vaginale capsule krijgen om dit te verhelpen via je huisarts.

Imke

3. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Bedankt voor de reactie.

Ik blijf zoeken naar een huisarts. Degenen die ik tot nu toe heb gevonden en gebeld zeggen allemaal geen patiënten meer aan te nemen.

Plassen na gemeenschap doe ik altijd. Ook houd ik alles schoon (voor en na het vrijen).
    Ik drink veel, doe geen rare dingen...

Deel Deze Pagina