Hol. Garnalen eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bunchy, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ja apart he..!
    Neej op filet en carpaccio moet ik toch maar ff wachten! hihi!

Maar wanneer valt het dan onder vacuüm verpakt dan? Ik dacht dat al het voorverpakte beter was van niet. Alleen maar vers.

2. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik heb ook "geleerd" dat voor verpakt ook geen goed idee is. ik heb in mijn zwangerschap mijn vis bij de visboer gekocht!

3. misa

misa Niet meer actief

Ja, ik heb dat ook 'geleerd'. Zelfde school..? ;) hihi!
    Ik koop wel ingevroren vis trouwens.

4. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Nee, want die zijn gesealed. Dan heb je nog dat randje, waar bacterien in kunnen groeien. En aangezien de gerookte zalm uit de supermarkt zoveel toevoegingen heeft gekregen dat hij langer houdbaar is dan bij de visboer, ligt hij ook langer in de gesealde verpakking, waardoor bacterien alsnog veel tijd hebben om in het sealrandje te groeien. Dus sealen of vacuumverpakken maakt bij de supermarkt niet uit.

Veel van de gerookte, niet-vacuumverpakte gerookte zalm bij de visboer is overigens ook gesealed geweest, maar die is stukken verser dan die bij de ah. Daar zijn nauwelijks/geen houdbaarheidsproducten aan toegevoegd dus die MOET wel vers zijn. Waardoor het risico op de listeriabacterie ook weer verminderd wordt, die heeft immers minder tijd gehad om in het sealrandje te groeien.

Tip: heb je een visboer gevonden die het vers & niet vacuumverpakt geweest verkoopt, vraag dan of hij een paar porties zalm voor je wil vacuumverpakken. Gooi het thuis direct in de diepvries en zo kun je, als je de week erop weer zin in zalm hebt, eenvoudig een pakje uit de diepvries toveren ;) ff ontdooien en.... :D hoef je niet weer naar de visboer!!

Pfoe, lang verhaal. Duidelijk? ;)

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dus de Hollandse garnalen, grootverpakking nu in aanbieding bij ah mogen gewoon onverwarmd gegeten worden?

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ja dat mag!

Deel Deze Pagina