Aantal kilo's

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kalush, May 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier is vast eerder een topic over geweest, maar kon deze niet zosnel vinden..

Op het moment ben ik bijna 23 weken zwanger, en ben 3,5 tot 4 kg aangekomen.
    Alleen ik denk zelf dat dit erg weinig is.. Ik hoor allemaal verhalen dat de meeste toch echt alwel rond de 10 kg zijn aangekomen.
    Je ziet bij mij ook bijna niet dat ik zwanger ben, hou geen vocht vast ofzo, kan gewoon mijn trouwring nog om, en korte broeken van vorig jaar (toen was ik wel iets zwaarder dan nu :) )

Ik heb wel een buikje.. een vriendin van me is maar 3 weken verder dan ik, en van haar zou je bijna zeggen dat ze elk moment kan bevallen??
    Vreemd dat het overal zo anders is, maar over de aantal kilo's daar maak ik me toch wel zorgen over.

De VK zegt wel dat het goed groeit, maar kun je dat van de stand van de baarmoeder 'aflezen' hoe zwaar je kindje is?
    Ik ben niet aan de lijn, en heb het idee dat ik veel meer eet dan normaal.
    Snoep in ieder geval meer..

Groetjes Kalush

2. Niet meer actief

het is zowiezo bij iedereen verschillend,
    hoor vaak dat wat later in de zwangerschap dat dan echt de kilo's er aan vliegen, zo eind 7 maand ofzo haha, dus waarschijnlijk komt het nog:D
    en tja bij de een zie je het sneller als bij de ander

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hoi Kalush,
    Volgensmij wil het aantal kilo's niets zeggen over de baby hoor. Ik had bij de vk die vraag ook gesteld en ze zei toen ze de baarmoeder ging voelen 'maar de baby zit er toch echt hoor'.
    Ik ben nu 1,5 kilo aangekomen. Na mijn vakantie een week terug was ik een halve tot een kilo zwaarder, maar die is nu op de een of andere manier weer verdwenen.

Gewoon eten hoeveel je nodig hebt hoor! En niet voor twee. Uiteraard wel letten op gezonde voeding (tenminste dat zei mijn vk en doe ik keurig).

Groetjes Senseemillia

oh en ik heb wel een buik nu dus zien doen ze het zeker...

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Kalush,

Ik ben nu bijna 22 weken (morgen !) en ik ben van 55 kg naar 60 kg gegaan. Dat is ook nog niet zo heel veel. Aan mijn buik zie je wel duidelijk dat ik zwanger ben, niemand hoeft meer te twijfelen daarover !

Verder houd ik ook weinig vocht vast. Ik draag mijn trouwring ook nog steeds. Als je mij van achteren ziet zie je niet dat ik zwanger ben, ik draag helemaal naar voren.

Ik snoep ook veel meer dan eerst ! Zoete dingen met name ! Heeft dat iets te betekenen .... ?

Mijn VK zei dat het ook ermee te maken heeft hoeveel vocht je vast houdt. Dan neemt het gewicht natuurlijk sneller toe. Ik dacht dat de gemiddelde vrouw gedurende de hele zwangerschap tussen ongeveer 12,5 kg bijkomt. Dat is gemiddeld, er zijn ook dames die 20 kg bijkomen, dus ook dames die veel minder bij komen.

Als je kindje goed groeit is er niets aan de hand. Dan past het denk ik bij jouw manier van zwanger zijn !

Groetjes,
    Nikki F

5. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ik ben al 18 kilo aangekomen! maar toch vind ik (en de omgeving) dat je het niet echt ziet; het zit verdeeld! BBB zeg maar hi hi.
    kan er ook niet echt mee zitten; ben nooit echt zwaar geweest, en ga straks lekker sporten als de kleine er is.
    heb een mooie buik en nu (nog) geen streepje straie te zien! niet dat je daar iets tegen kunt doen maar vaak hoor je als je zoveel aankomt etc. je huid natuurlijk zo oprekt en dat heb ik niet.
    Als de baby maar gezond is blijf ik maar roepen! en onze beeb is niet te groot en niet te klein!

x

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Mad !

Het maakt inderdaad niet zo veel uit, die kilo's gaan wel weer weg !

Maar Kalush, eer wij 33 weken zijn hebben we misschien ook 18 kilo aan de broek ! Wie weet ! ;) En verlangen we terug naar nu ! :)

Groetjes,
    Nikki F

7. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ mad... wat hebben jullie mooie duidelijke 3d echofoto's, geweldig :)
    Met hoeveel weken hebben jullie die laten maken ?
    Wij waren aan de late kant met 32 weken, dus was het niet zo duidelijk meer in beeld te krijgen, maar die van jullie zijn echt heel mooi...

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik ben er ook bang voor.. :)
    Maar het kan me allemaal weinig schelen, zolang alles maar goed is..
    Alleen het werd me gisteravond wat heet onder de voeten, toen ik op de weegschaal stond..
    Ik had daarvoor net met een vriendin gesproken en die was bij de 22e week al 10 kg aangekomen..
    En ja dan wordt ik weer erg onzeker..
    Maar wie weet denk ik straks: waar heb ik me druk om gemaakt!! Haha..
    Een andere vriendin van me was 25(!) kg aangekomen tijdens de zwangerschap, dat hoop ik toch ook niet te beleven..
    Maar we zien wel..

Op naar de dikke buik!!

Groetjes Kalush

9. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik ben ook 25 kg aangekomen... maar je houdt het gewoon niet echt tegen. Ik ben ook gestopt met roken, en dat in combi met de hormonale veranderingen en aanleg... Ik heb wel geprobeerd zoveel mogelijk gezond te eten en te blijven bewegen... zwemmen, wandelen etc.
    Maar toch aardig aangekomen...

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Kalush !

Het is inderdaad bij iedereen weer anders. Een vriendin van mij was ook 25 kg bijgekomen maar had daarna ook blijvende klachten aan haar schildklier. Ze moet nu steeds pillen daarvoor slikken.

Ik ben ook wel eens benieuwd hoe het allemaal uit zal zien over een tijdje ! Wel spannend ! Een geluk, ik moet nu 6 weken werken en dan heb ik 6 weken vrij ! (ja, juf zijn heeft voordelen ! :D ) Ik merk dat wanneer ik niet werk mijn buik extra groeit en het kleintje extra beweegt ! Dat is super !

Wel heb ik soms wat last van mijn bekken. Dat komt ook door het gewicht van mijn buik. Dan moet ik echt even uitrusten en dan trekt het vanzelf weer weg. Gelukkig !

Denk maar zo: kilo's die er niet bij komen hoeven er ook niet weer vanaf ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    ach dat geeft toch ook helemaal niks, zolang alles goed is..
    Alleen ik zei dat van die 25 kg, dat lijkt me erg zwaar.. Maar ook al kom ik 30 kg aan.. zal mij een worst wezen.. het gaat er (hoop ik) wel weer af..
    Zolang alles maar goed is!!
    Voor een ieder is het anders, alleen in mijn omgeving komt iedereen veel aan, en ik zit nog maar op 3,5 kg..
    Ach dat zal straks allemaal wel komen, en dan maakt het me ook niks uit.. had me er zelf op voorbereid dat ik 25-30 kg kon aankomen..
    Als het meer wordt, dan komen er toch echt wel vraagtekens..
    Maar daar ga ik voor nu nog niet vanuit..

Groetjes Kalush

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Jij hebt echt geluk... wat betreft de vakantie.. en daarna heb je ook al vrij snel verlof, of niet?
    Ik heb dit jaar geen vakantie, ik had mijn vakantie geplant, maar ja de baby kondigt zich in die periode ook aan.. dus volgend jaar een aantal weekjes langer vakantie..
    Vanochtend werd ik wakker, en had op mijn zij geslapen.. en ik had een hele bult aan die zijkant zitten.. hahaha..
    echt vreemd..
    Mijn man die vraagt me elke keer weer van: vind je het niet vreemd dat je dingen in je buik voelt?
    Hij zou gek worden zegt ie..

Is wel leul allemaal.. en ik ben al een heel stuk geruster nu ik de verhalen hier zo lees..
    Moet zo naar de huisarts.. geen ernstige dingen, maar moet me maar even voorstellen, aangezien ik deze dok nog niet ken.. en hij hier straks wel langs moet komen voor controle, ga ik daar maar even heem voor een kleine kennismaking...

Groetjes Kalush

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik ben nu al 13,5 kilo aangekomen.
    Volgens de gyn is het allemaal vocht. Ik kon vanaf het begin mijn ringen bijvoorbeeld al niet meer om. Heb dan ook echt dikke worstenvingers nu.
    Voor de rest zit het vooral in mn borsten en mn buik.
    Ik draag nu een edelsteen om te proberen iets van t vocht kwijt te raken.
    Helpt nog niet echt volgens mij.

Ach ik zal het wel zien...

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Kalush !

Ja, het is heerlijk zo'n lange vakantie ! Na de zomervakantie moet ik nog drie weken werken. Mijn zwangerschapsverlof begint op 2 september. Die drie weken werk ik de twee dagen die ik in januari in de klas ben (na het zwangerschapsverlof) ook in de klas en de andere twee dagen doe ik werkzaamheden buiten de groep (ik werk 4 dagen) Dat vind ik ook wel een fijn idee. Ik weet niet hoe ik me dan voel en of ik nog wel sta te trappelen om te werken. Eerder stoppen kan ook, twee weken eerder zelfs al, maar dan worden die in mindering genomen na de bevalling en dat wil ik liever niet. Nu hoef ik pas na de Kerstvakantie weer te beginnen ! We zorgen ervoor dat in de zomervakantie alles in orde is. De babykamer komt in de eerste week van augustus, dus dan kan ik alles helemaal klaar hebben als ik weer aan het werk ga. Dat stelt ook wel gerust !

Zo'n bult aan de zijkant heb ik ook als ik op een zijde heb geslapen ! Dat ziet er echt maf uit, net alsof je buik weggezakt is of zo ! Als ik dan opsta gaat het vanzelf weer op z'n plaats ! Echt grappig !

Goed dat je even naar de HA gaat. Anders heb je na de bevalling zo'n vreemde man in huis ! Bevalt het nieuwe huis goed ? Ik hoop het !

Groetjes,
    Nikki F

15. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben tijdens m'n zwangerschap 5,5kilo bijgekomen. Dus ook niet erg veel en heb een gezonde dochter ter wereld gebracht.
    Ik zou me er niet al teveel zorgen in maken hoor, wanneer je bevallen bent, zul je dan ook onmiddelijk je kilo's terug kwijt zijn.

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik ben vandaag precies 30 weken en ben tot nu toe 6 kg aangekomen!
    Ik hoop dat er niet al te veel mee bij komt, maar ik verwacht het ergste.. over 4 wkn ga ik met verlof dus dan kan ik rustiger aan doen.. en dan zullen er nog wel meer kilo's aankomen.

17. sophietje

sophietje Actief lid

Jan 3, 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :D ik ben vandaag 22 weken en ik ben maar 3.5 kilo aangekomen :D netjes toch ik ben wel heel dik heb n aardige buik iedereen die mij ziet zeg t is er toch wel maar 1 hahahahaha ;) gr sophietje

18. Niet meer actief

ik ben nu 23,3 weken zwanger en tot nu toe 4 kg aangekomen.
    Bij alysha was ik al meer aangekomen.
    Maar de kilo's zeggen niks.
    De 1 komt helaas veel aan en de ander bijna niks en brengen allebei gezonde kinderen op de wereld.

19. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Ik ben nu 35 weken zwanger en in totaal 10 kilo aangekomen.
    Ik ben er zelf heel tevreden over, maar als je vocht vasthoudt kun je er niks aan doen dat het meer is. Als dat bij mij het geval was geweest, so be it. Als we maar een gezond kindje op de wereld zetten toch ;)

Groetjes,
    Daan

20. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Tja, ik ben al meer dan 20 kilo aangekomen, zucht..... toch is het niet heel erg te zien. Ook veel vocht in mijn vingers en benen ( als je er in knijpt zie je zelfs cellulitis op mijn schenen ;) ) maar ach, drijft wel weer af! En je toename in gewicht zegt gelukkig niets over de grootte van je kindje. De vk schat die van ons op zo'n 6,5 pond.
    Allemaal lekker genieten van je zwangerschap!

XXX

Share This Page