Als jullie Masho googelen, kom je hulpacties tegen, oa op Facebook (zei mijn man, ik heb geen Facebook).
Pfff wat een vreselijke mensen die adoptieouders. Ik kan er niks anders van maken, arm meisje. Als je een kind adopteert dan word het jou kind, en hoor je er voor het kind te zijn voor de rest van hun levens. Ik kan mij best voorstellen dat het moeilijk is, maar is een hechtingsproblematiek niet het eerste waar je aan denkt als je wilt gaan adopteren? Pff mijn zusje heeft de meest gekke zenuwen tics gehad als klein kind, als mijn moeder daar constant op moest letten en commentaar op moest geven was dat hier ook niet echt gezellig geweest. Nee ik heb geen goed woord voor de adoptieouders, ze hadden vast goede bedoelingen maar hoe durven zij zich moeder en vader te noemen tegenover Masho. Arm meisje, hopelijk komt ze snel bij een familie terecht die wel weten waar ze aan beginnen en hoe ze met haar om moeten gaan.
Kinderdiefstal, want dat is dit gewoon, gebeurt in veel landen met een arme bevolking. Vaak zelfs met instemming van de overheid. Deze kinderen kwamen terecht bij mensen die van te oren in elk geval de intentie hadden om ouders te zijn. Veel gestolen kinderen komen veel slechter terecht, vaak in slavernij. Las vanochtend dit artikel - kinderen worden weggelokt uit christelijke gezinnen en ern aantal jaar gebrainwashed in salafistische kostscholen...They're taking our kids
Het zijn niet alleen de adoptie-ouders in deze. De instantie die het organiseerde heeft gelogen tegen de biologische ouders, oa over contact na de adoptie maar deze mensen dachten dat ze ook financiele steun zouden krijgen van de adoptieouders. Dat is uiteraard niet het geval.Daarnaast heeft een arts tegen de biologische ouders gezegd dat deze nog maar 5 jaar te leven hadden waarna die bezig zijn geweest om te voorkomen dat hun kinderen zouden achterblijven (adoptie oa dus). Alleen bleek die voorspelling niet te kloppen, 6 of 7 jaar na die voorspelling leefden ze nog relatief klachtenloos zoals ik dat kon zien. Verder is de begeleiding van de adoptie-ouders echt tekort geschoten. Blunder na blunder.. uiteraard weet je niet hoe het gegaan zou zijn als deze twee kinderen bij hun ouder waren opgegroeid, maar ik durf wel te stellen dat dit meisje in ieder geval niet beter is geworden van bovenstaande opsomming.
Heb zaterdagavond gekeken en was er echt door van slag. Hoe die ouders in een adoptie worden gepraat en dan die kille deense vrouw, brrrr. Werd ook zo boos dat ze zo streng voor dat kleine meisje was in dat vakantiehuisje. En haar dan zomaar wegsturen... pfff. Voor geboortemoeders is het ook niet altijd makkelijk hoor, opvoeden, maar you deal with it!
ik heb het net gezien en ben zo boos en verdrietig dat arme meisje mist haar echte ouders en dan word ze bij adoptieouders gebracht die haar gewoon dumpen als het niet gaat zoals ze hadden gehoopt. geen enkele vorm van liefde voor dat meisje hoe kan je nou dat kind wegsturen dat al zoveel heeft meegemaakt in haar nog jonge leven
Na aanleiding van dit topic ben ik het nu aan het kijken. Maar het gaat me werkelijkwaar nu al door merg en been en ik ben nog maar bij de 24e minuut. Als psychotherapeuten zouden zij toch moeten weten dat die kinderen toch eigenlijk al te oud zijn voor adoptie!!!
Ik hwb het ook gezien de kinderen zijn niet te oud voor adoptie. Er worden zelf kideren geadopteerd die ouder zijn. Ik denk dat leeftijd bij deze niet het probleem is. Wij gaan ook adopteren en wij wachten op een kindje tussen de 24 en 48 maanden. Verder vind ik dit ook een schreinend geval. Ik heb de docu gezien omdat wij ook in dit proces zitten.
Hoe ouder de kinderen hoe groter de kans op flinke hechtingsproblemen. Ook als ze jong zijn krijgen ze dat, maar als ze ouder zijn, zijn ze al veel meer beschadigd.
Inderdaad. Daarbij komende weet je niet wat die kinderen al meegemaakt hebben in die eerste jaren en de daarbij komende cultuurverschillen. Gelukkig zitten wij niet in die situatie. Maar wij hebben altijd tegen elkaar gezegd tot adoptie en niet verder. Tevens heb ik wel respect voor de mensen die wel voor adoptie kiezen!
Nou, dat zou je denken ... Hoeft niet zo te zijn. Het is zelfs doorgaans zo dat kinderen die jonger zijn, grotere hechtingsproblemen kunnen hebben dan oudere kinderen. Ik dacht het ook hoor, totdat wij in de VIA hoorden dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Ik heb even gekeken maar ik word daar zo emotioneel van dat ik het beter niet verder kan gaan kijken. Ik vind adoptie in veel gevallen erg mooi maar het raakt me heel erg dat een moeder haar kind(eren) moet 'weggeven'. Als ik deze moeder zie die haar kinderen meegenomen ziet worden en dan nog niet eens afscheid mocht nemen... pfff denk je dat eens in dat dat jouw kinderen zijn...
Kun ja na gaan hoe het voelt voor een kind, maakt niet uit hoe oud, hoe het voelt om weg gegeven te worden...
Ja dat natuurlijk helemaal! Moet toegeven dat ik er eerst nooit zo bij stil stond. Ik vond het alleen maar mooi altijd. Maar zo bekijk je het even van de andere kant en dat is niet altijd zo mooi...
Dat kan inderdaad ook hoor. Maar mijn ervaring is dat het vaak wel zo is, hoewel ik ook zoveel geadopteerden heb gesproken die er allemaal weer anders in staan. Het heeft ook te maken met hoe je bij je adoptieouders opgevoed wordt natuurlijk. Ik denk dat er in mijn tijd te weinig begeleiding was voor adoptieouders, althans zo ervaar ik dat nu. Als ik lees wat jij of anderen beschrijven die in dat adoptieproces zitten of hebben gezeten denk ik wel dat de a.s adoptieouders veel meer goede informatie en begeleiding krijgen! Dat vind ik wel een goede zaak, vroeger was het oke, beetje achtergrond info van de ouders, beetje kijken of ze goed verdienen en hup je krijgt een kind (even kort door de bocht)
Precies! Het is zoveel gecompliceerder dan veel mensen in eerste instantie denken. Het is ook wel fijn dat er op deze manier ook anders naar gekeken wordt. Nu is het in het geval van deze docu wel erg extreem natuurlijk, maar leuk is het echt niet altijd. Niet voor het adoptiekind, maar ook niet voor de adoptieouders
Ik heb ook respect voor de mensen die hiervoor kiezen hoor! Die hebben veelal al een heel erg pijnlijk proces door moeten maken omdat een eigen kindje niet gegund was en dan nog door eens doorgelicht worden om te kijken of je in aanmerking komt voor een adoptiekindje.
In een perfecte wereld krijgt iedereen kinderen en kunnen alle gezinnen compleet zijn. Helaas is dat niet zo, ik ben dankbaar als wij straks voor een kindje mogen zorgen en natuurlijk staan wij stil bij de bio-ouders zonder hun hadden wij geen kindje. Toen wij bij de via het stuk over de bio.moeders zagen zei mjn gevoel kunnen we haar geen geld geven zodat ze haar kindje kan houden. Maar geen kind is zo gewenst als ons toekomstige kind en ja ook wij zullen fouten maken net zo als andere ouders. En ja ook ik lig wakker als ik dek aan hechtingsproblemen. Maar adoptie is per defenitie niet slecht en dat gevoel krijg ik wel een beetje van dit topic. En dit zeg ik niet omdat wij adopteren. Maar de wens voor een kindje is zo groot dat het soms pijn doet. K weet niet wat de toekomst brengt maar ik hoop dat wij een goede bsnd krjgen met ons kind en dat we over 20 jaar in Slowakije zijn met ons kind zodat hij zijn/haar uoders kan ontmoeten.