ik vindt dit echt zo verschrikkelijk voor die presentatrice tegen woordig http://www.nu.nl/opmerkelijk/1922184/ee ... en-af.html
Vind het ook belachelijk. Als kinderen ermee opgevoed worden, is het toch niet eng. Gehandicapten moeten ook een kans krijgen.
kinderen schrikken er even van mijn vriend heeft hetzelfde ze komen zelfs vragen waar z'n arm is maar je ziet echt dat de ouders ze tegen houden die kijken alleen maar achterom en fluisteren dat vindt ik het ergst
Ik vind dit ronduit belachelijk.. Het zijn niet de kinderen die het eng vinden, maar de ouders, en die praten het de kinderen aan. Tis eigenlijk pure discriminatie..
Wat ik me nou afvraag... Die ouders waren vroeger ook kind en keken er ook anders tegenaan. Waar slaat dit om? Zijn ze vroeger alsmaar beschermd?
Mijn vader mist van zijn rechterbeen, het gedeelte vanaf zijn knie! En mijn neefje vond het wel gek, maar heeft het nooit eng gevonden. Ik denk dat het heel erg komt door hoe de ouders er mee omgaan. Wij hebben het 'leuk' gebracht bij mn neefje en er een kindvriendelijk verhaal van gemaakt! Kom op, het zijn ook mensen en horen ook bij de samenleving, en om zulke mensen te gaan boycotten omdat ze 'anders' zijn? Schandalig zulke ouders! Kan er heel boos om worden
Door eenzelfde reactie van hun ouders? En door het feit -denk ik- dat mensen op een bepaalde leeftijd gaan weten wat de oorzaak kan zijn. En bang zijn voor dit soort verhalen. Omdat het dan ineens wel heel dichtbij komt. Als ze niets hoeven uitleggen aan hun kinderen, hoeven ze er zelf ook niet over na te denken en kunnen ze het uit hun eigen wereldje houden.
helemaal mee eens! :x Het zijn niet de kinderen die het eng vinden, maar de ouders, en die praten het de kinderen aan. Tis eigenlijk pure discriminatie..[/quote]
mijn man mist precies hetzelfde stuk been, rechts onder vanaf knie. Hij loopt in de zomer ook in korte broek en zwemt gewoon mee. En niemand die het eng vindt. Kinderachtig hoor om je kinderen bang ervoor te maken. Het ligt helemaal eraan hoe je er zelf mee om gaat. Toen mert een jaar of twee was ging hij de prothese altijd halen op de badkamer en sleepte die dan mee en zei dan tegen zijn vader. Papa mee? Kei schattig vonden we dat toen. Kan er ook heel boos om worden, dat ouders hun kinderen van alles aanpraten.
Volgens mij zijn ze in Engeland ook wel conservatiever wat dit soort zaken betreft. Was het in Nederland geweest, dan had ze vrouw in kwestie gewoon op de buis kunnen blijven. Ik bedoel hier hebben we Lucile Werner, die loopt mank door polio. En wat te denken van dat beautyprogramma met allemaal lichamelijk gehandicapte vrouwen? Ik denk dat er in Engeland nog heel erg een taboe op heerst. Het is beter om er over in gesprek te gaan dan die zaak te veroordelen. Er zullen best mensen bij de BBC of welke zender het ook is waar ze werkte, het erg vinden.
belachelijk, het is maar net hoe je ermee omgaat. kinderen zijn juist recht voor zijn raap, ze zien dat die vrouw een gedeelte arm mist en vragen natuurlijk hoe dat kan. maar als je het uitlegt gaan zo ook zo gewoon verder, dan is het normaal. hoorde gister ook iets dat peter jan rens een zender wilde beginnen met alleen gehandicapte mensen, dat vind ik dus ook discriminatie en daarmee plaats je dan helemaal mensen in een hokje! iedereen is gewoon gelijk, of je nou wel of niet een arm of been mist of niet, en ik dacht toch wel dat anno 2009 mensen niet meer zo bekrompen zouden reageren!
dan hebben we straks een jongerenzender, een ouderenzender, gehandicaptenzender en homozender! ja zeg, dan ga ik toch zeker ook mijn eigen zender beginnen.