http://www.blikopnieuws.nl/bericht/74529 Ik gebruik ze dan zelf niet meer met mijn 5de kind, maar gebruik wél de eco (volledig biologisch afbreekbare) luiers van Naty (te koop bij Etos )
Waarom hoefde ik niet naar de "plaatser" van dit bericht te kijken Ik zou toch zweren dat een machine draaien ook wel wat kost
Ik vind die katoenen luiers echt te smerig. Die biologich afbreekbare vind ik w el een goed alternatief en heb ik best iets meer voor over.
Gelukkig zijn de eco luiers die ik gebruik in verhouding precies zo duur als pampers merk, is te doen dus. Laatst waren ze in de aanbieding dan haal ik er gelijk een heleboel van.
@Elmo: ja je moet wassen met wasbare luiers maar het is zeker weten goedkoper dan wegwerpluiers. En hoe meer kindjes je in je wasbare luiers hebt hoe goedkoper het wordt. @Herma: het is echt niet smerig hoor. Gewoon 2x per week een wasje draaien. Ik vind die wegwerpdingen pas (chemisch) stinken.
Gebruiken ouders eigenlijk nog vaak katoenen luiers die je uit kunt wassen? Zat er laatst aan te denken wat ik straks zal doen, maar weet niet eens waar ik wasbare luiers kan kopen eigenlijk..
Ik heb ze. En ik weet dat er nog veel meer mama's hier op het forum zijn die ze gebruiken. Ik heb ze besteld via internet.
Yep wij ook en erg enthousiast, niets vies gedoe het is even wennen maar poepluier is in papier net zo vies hoor. Domino er staan nog wat onderwerpen met advies en tips over katoenen luiers in verzorging. Succes met je keuze!
Een wegwerpluier kan je direct weggooien, een wasbare luier moet je eerst de poep afschrapen. Wie legt mij uit waarom het dan niet viezer is dan de wegwerpluier? :-k
Ik heb een inlegger die pak ik zou uit de luier en die doe ik weg. Is net zo "vies" als een wegwerpluier vast pakken en weggooien. Je hoeft echt niet te schrapen hoor.
Het is handig als je je eerst eens wijs maakt in wat er allemaal op de markt is tegenwoordig en dan pas een oordeel hebben. Er is in de afgelopen 20 jaar heel wat veranderd/verbeterd op het gebied van katoenen luiers. Ik vind eigenlijk zo'n bult chemische luiers die ergens een gat in de ozonlaag zitten te verbranden een beetje erg vies... Ze verbergen het goed, maar wij leven tussen onze troep ergens, dus ook de honderdduizenden luiers die per dag in de bak worden gegooid.
Ik weet het, maar ben echt te lui voor katoenen luiers hoor. Ik gebruik nog steeds pampers. Maar hey, ik gebruik wel wasnoten voor mijn was ipv chemisch wasmiddel!
nou ja, vroeger werd er ook gewoon katoen voor gebruikt hoor Zal vast meer een kwestie zijn van wennen. Ik hoorde trouwens ooit van mijn ouders en tante dat kinderen door het gebruik van katoenen luiers sneller zindelijk worden.
Dat is toch niet zo heel gek. Met de huidige luiers merkt een kind er bijna niks van dat hij heeft geplast. De billetjes blijven droog, en een katoenen luier merken ze dat echt wel. En het is niet echt prettig om met een natte broek te lopen.