Bedankt voor het meedenken! Hier kan ik echt wat mee. Er staan een aantal namen tussen, die mij erg aanspreken en die ik zelf nog niet tegen gekomen was.
Ik vind dit een hele mooie naam. Ik vraag mij alleen wel af of deze naam kan in combinatie met de naam van ons zoontje. Je hebt dan M.elle en Mirre dus twee keer dezelfde begin en eindletter. Is dat niet storend?
Ik vind van niet, maar ik vind het meestal al gauw goed hoor, die combinaties. Zolang ik de naam zelf maar mooi vind.
Als ik dat ook zou doen, zou het al een stuk makkelijker worden. Zo vind ik de naam Mirthe ook super. Onze dochter heet alleen al J.inte, waardoor ik daar toch niet snel voor zou gaan. Mijn man heeft een sterke voorkeur voor de naam Lieke. Ik moet zeggen dat ik de combinatie J.inte, M.elle en Lieke dan een stuk beter vind. Ik vind het alleen zo jammer dat Lieke zo’n populaire naam is. Ik heb zelf op een peuterspeelzaal gewerkt, waar wij op den duur meerdere meisjes met dezelfde naam in 1 groep hadden zitten. Dit was eigenlijk voor niemand leuk. Kortom het valt nog niet mee om een naam te kiezen.
Ik ook! Ben er alleen wel net achter dat het in het Fries zon is, maar ach ergens vind ik dat juist wel leuk.
Sinne klinkt wel als 'Sin' in het Engels. De meeste namen die ik zou aanraden zijn al genoemd Misschien nog wat klassiekers die eventueel leuk zijn? Pleun Door(tje) Vere Toos Sare Imme Ada Noor(tje) Hasse Marthe Merel Jonna Yve/Ive Maite (oké, is Spaans, maar klinkt alsof het ook Fries had kunnen zijn )