Hollandse/ Friese meisjesnaam gezocht

Discussie in 'Babynamen' gestart door Veertje1986, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken! Hier kan ik echt wat mee. Er staan een aantal namen tussen, die mij erg aanspreken en die ik zelf nog niet tegen gekomen was.

2. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind dit een hele mooie naam. Ik vraag mij alleen wel af of deze naam kan in combinatie met de naam van ons zoontje. Je hebt dan M.elle en Mirre dus twee keer dezelfde begin en eindletter. Is dat niet storend?

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind van niet, maar ik vind het meestal al gauw goed hoor, die combinaties. Zolang ik de naam zelf maar mooi vind. ;)

4. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Eefke
    Fiene
    Diede
    Suze

5. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Als ik dat ook zou doen, zou het al een stuk makkelijker worden. Zo vind ik de naam Mirthe ook super. Onze dochter heet alleen al J.inte, waardoor ik daar toch niet snel voor zou gaan.
    Mijn man heeft een sterke voorkeur voor de naam Lieke. Ik moet zeggen dat ik de combinatie J.inte, M.elle en Lieke dan een stuk beter vind. Ik vind het alleen zo jammer dat Lieke zo’n populaire naam is. Ik heb zelf op een peuterspeelzaal gewerkt, waar wij op den duur meerdere meisjes met dezelfde naam in 1 groep hadden zitten. Dit was eigenlijk voor niemand leuk. Kortom het valt nog niet mee om een naam te kiezen.

6. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

14 jul 2018
    306
    297
    63
    Ik ook! Ben er alleen wel net achter dat het in het Fries zon is, maar ach ergens vind ik dat juist wel leuk:p.

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Sinne klinkt wel als 'Sin' in het Engels.

De meeste namen die ik zou aanraden zijn al genoemd ;) Misschien nog wat klassiekers die eventueel leuk zijn?

Pleun
    Door(tje)
    Vere
    Toos
    Sare
    Imme
    Ada
    Noor(tje)
    Hasse
    Marthe
    Merel
    Jonna
    Yve/Ive
    Maite (oké, is Spaans, maar klinkt alsof het ook Fries had kunnen zijn ;))

Deel Deze Pagina