Hoi allemaal, Wat vinden jullie van deze naam? Het afkorten, wat je toch snel doet, wordt alleen een beetje lastig...Miek??? Dan is het net een meisje ..
Ik vond het altijd een erg leukenaam. Alleen de laatste tijd als ik m hoor heb ik steeds de associatie met roy donders... Beetje jammer.
Mooi! De enige associatie die ik heb is de zanger. En die is volwassen, ik vind het dus geen kindernaam.
Ik ken 2 Mika's en beide komen uit echte 1e klas aso gezinnen en zijn zelf op jonge leeftijd al extreem als (leed vuurwerk op mensen afgooien, mensen bezeren en uitdagen om enkele voorbeelden te noemen) Ik kan het dus echt geen mooie naam meer vinden.
Hier een Mika, en het is een schat van een kind! We korten het soms af naar Miek, of Mickey. Als koosnaampje noem ik hem Mimi, heerlijk! En later als ie groot en sterk is, net als de zanger is het gewoon een hele stoere naam hoor, niks mis mee!
Klopt het zegt alleen iets over waar ik aan denk als ik de naam hoor. Waarschijnlijk totdat ik een andere Mika leer kennen die niet in dat beeld past.