Meningen over Nicky/Nikki

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nikita27, 22 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam is leuker (voor een vrouw): Nicky of Nikki

1. Nicky

2. Nikki

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Nikita27

Nikita27 Nieuw lid

22 jun 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd naar meningen over de namen Nicky en Nikki (beide vrouwelijk). Nu moet ik toegeven dat het niet gaat om een naam voor een baby, maar om die van een volwassen vrouw (mijzelf), ondanks dat hoop ik dat jullie mij toch jullie mening willen geven. De situatie is dat ik niet tevreden ben met mijn naam en nu zo ver ben dat ik mijn roepnaam wil wijzigen. Mijn voorkeur gaat ernaar uit om een afgeleide van mijn officiële voornaam te zoeken. Nu heet ik Nikita, meest logische afgeleide zou zijn Niki, maar een vriendin wees me erop dat dit mogelijk uitgesproken gaat worden als Nieki en dat wil ik niet. Nu twijfel ik tussen Nicky of Nikki, de uitspraak zou hetzelfde zijn, het gaat dus om de spelling. Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden en of jullie bepaalde associaties hebben bij die namen? Zo lees ik bijvoorbeeld wel eens dat Y-namen geassocieerd worden met bepaalde 'milieus', vinden jullie dit ook gelden voor Nicky? Ik hoor graag welke spelling jullie voorkeur zou hebben en waarom. Ik zou het heel erg waarderen als jullie je mening zouden willen geven!

Liefs!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dan vind ik Nikki inderdaad mooier. Al zou mijn voorkeur eigenlijk nog gaan naar Nika.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Een met Abri!
    Ik vind Nika zo een mooie naam :D
    Maar ik zou inderdaad dan gaan voor Nikki

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nikki lijkt meer op je originele naam dan Nicky. Tevens kun je bij Nicky ook aan een jongen denken. Dus ik vind Nikki mooier.

5. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Mag ik vragen wat momenteel je roepnaam is waardoor je zo graag wilt wijzigen?

Nikita vind ik een mooie naam, waarom die niet gewoon als roepnaam aannemen? En anders inderdaad Nikki, Nicky vind ik wat minder mooi staan en op de een of andere manier mannelijker.

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Eens met de rest, ik zou voor Nikki gaan. Nicky vind ik toch meer bij jongens passen somehow, of gewoon een minder mooie schrijfwijze :)

Nikita vind ik ook mooi, maar dat kan de hele wereld tegen je wel zeggen maar als jij dat anders voelt, is dat uiteraard zo

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Nikki vind ik vrouwelijker dan Nicky. Nika vind ik ook erg leuk!

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind Nicky de afkorting van Nick en dus voor een jongen. Nikki is voor mij voor een meisje.

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Eens.

Ik ken een nikita met roepnaam Kit. Vind ik onwijs stoer, maar het moet wel bij je passen.
    Eerder genoemde Nika vind ik ook leuk!

10. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Nika of Nikki. En Nikita is een prachtige naam trouwens. Maar daar ben jij het vast niet mee eens 😉

11. Nikita27

Nikita27 Nieuw lid

22 jun 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie je mening willen geven, dat vind ik heel fijn!

Nikita is op dit moment al mijn roepnaam.

12. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik ben zwaar in de minderheid, maar ik vind Nicky het leukste. Al is die meer unisex als Nikki. Ik vind het gewoon mooier staan :) maar Nika vind ik zoals eerder genoemd nog het mooist. Volwassener als Nicky/Nikki.

13. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik vind ze allebei oke, maar ik vind Nikki een logischere afgeleide van Nikita. Vind overigens Nikita ook leuk, maar jij duidelijk niet ;) Nika ook leuk. Anders zou je ook nog kunnen denken aan:

Kit
    Kitty
    Nina
    Nienke
    Nicole
    Nicola

14. Aries

Aries Niet meer actief

Ik heb op Nikki gestemd. Zelf vind ik Niké heel mooi.

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nikki vind ik het leukste.

Maar hoe werkt dat praktisch gezien dan? Stuur je dan iedereen die je kent een berichtje dat je voortaan als (bijv) Nikki door het leven gaat? Of gaat het dan via de 'officiële wegen'? Dus het GBA ?

16. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik vind Nikki leuker, voor een vrouw vind ik Nikkie of Nikky ook leuk. Ik vind Nicky meer passen bij een jongen/man.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

18. Veera

Veera Niet meer actief

Nikki.
    Nicky vind ik een jongensnaam

19. Nikita27

Nikita27 Nieuw lid

22 jun 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou dan meer geleidelijk aan gaan, dus ik zou me bijvoorbeeld bij nieuwe mensen met een andere roepnaam voorstellen. Ik zou het niet officieel doen, vandaar ook dat ik geneigd ben naar een afgeleide van mijn officiële naam, dat klinkt dan gewoon logischer (ik vind het zelf altijd verwarrend als mensen een roepnaam hebben die compleet anders is dan de voornamen).

Nika vind ik ook erg mooi staan, maar dan vooral geschreven. Ik denk dat dit uitgesproken zou worden als Nie-ka en ik vind die Nie-klank niet mooi.

Ik vind het lastig. Ik lees hier een aantal keer dat Nicky mannelijker is en daar ben ik het mee eens, maar dat vind ik er juist wel leuk aan. Niet dat ik persé heel mannelijk ben, maar ik ben ook zeker geen meisje-meisje. Ik ben juist een beetje bang dat Nikki te meisjesachtig is (al heeft dat misschien meer te maken met de Nikki die ik als kind kende, dus met mijn eigen persoonlijke associatie), maar dat is dan wel weer de standaard spelling in Nederland.

20. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Mee eens

Deel Deze Pagina