Ik zou het eigenlijk geen probleem vinden om de uiteindelijke babynaam gewoon voor de geboorte al aan iedereen door te geven, maar meerdere mensen die ik ken hebben dat juist niet gedaan omdat zij dachten dan teveel kritiek en gezeur te krijgen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben (juist wel of geen gezeur gehad, meningen?).
Oh het gaat me niet om de kritiek of het gezeur, maar aangezien ik behoorlijk wat zwangere dames ken momenteel, ben ik veel te bang dat ze onze naam 'stelen'. Dat zijn dan ook meiden die eerder uitgerekend zijn, dus best gevaarlijk, haha. Nee, ik hou hem graag nog even geheim! Al weten mijn ouders en mijn beste vriendin hem wel .
Oh, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Nu is mijn smaak in namen toch wel zo anders dan de mensen om mij heen dat ik me daar niet snel zorgen om maak. En ik ken ook geen andere mensen die zwanger zijn op het moment.
Wij hebben veel gezeur gehad om de naam van onze zoon. Ná de geboorte. Ik denk dat als we het van tevoren al hadden gemeld, het nog erger zou zijn. Sommige mensen denken er dan misschien nog iets aan te kunnen veranderen.
ik zou het ook niet doen. mensen zijn dan toch geneigd eerder hun ongezouten mening te geven en je onder druk te zetten van gedachten te veranderen, ik zou dat zelf niet aankunnen. word ik te onzeker van. ik heb mijn ouders wel hints gegeven en ze denken zo totaal in de verkeerde richting nu dat ze het never raden. al onze namen bevatten een A en een M.
Kritiek en meningen kun je ook na de geboorte van je kindje nog krijgen, maar dan ligt de naam al vast natuurlijk en word je er dus niet meer door beïnvloed. (in de zin van: gaan twijfelen of de naam nog veranderen) Ik zou zeggen: volg lekker je gevoel. Vinden jullie 't fijn om de naam al met anderen te delen, dan lekker doen. Misschien zou je er bij kunnen zeggen dat je het fijn zou vinden als mensen geen negatief commentaar gaan leveren over dé naam, waar jullie heel blij mee zijn. Ik weet niet, maar misschien maai je daarmee ook wat gras voor de voetjes weg
Wij gaan de naam als het zover is ook gewoon vertellen, vinden we geen probleem. We weten de naam toch al en als mensen het niet mooi vinden: jammer dan. Ons kind gaat zo heten of ze nou willen of niet :'D
Dat is toch juist onhandig? Als ze weten hoe je jouw kind noemt, is dat misschien juist reden voor hun om hun kind niet zo te noemen Nu weten ze het niet en vinden ze die naam misschien ook en kiezen zij die naam voor hun kind vlak voordat jij bevalt ofzo..
En als ze wel hetzelfde heten, is dat dan zo'n probleem? Wij waren in de vriendengroep met 4en binnen 8 weken uitgerekend. Wij als derde. Als een van de eerste twee toevallig dezelfde naam had gehad was dat jammer maar helaas geweest...
Ik had dat ook, tegelijk zwanger met 8(!!) collegas, 3 buurvrouwen en een vriendin van me. En van die 11 kregen er 7 een jongen. En veel met dezelfde smaak. Dus iedereen heeft mekaar de of eerste of laatste letter gevraagd, en bij iedereen was het een andere