Hey Dames!! We hebben te horen gekregen dat we weer een meid krijgen! Erg leuk en nu hadden we de naam Josje.. Alleen..... Heet de neef van mijn man Jos.. Tis een volwassen jongen die opzichzelf gaat met zijn vriendin.. en wonen aan de andere kant van NL.. We zien ze nu zo 2a3 keer in jaar... Mijn man is zelf weg van de naam Josje en zegt dat dit een naam opzich is, en niets te maken heeft met de naam Jos.. Hoe denken jullie daar over???
Ik denk ook direct aan de blonde deerne van K3, maar dat is geen antwoord op je vraag. Het zou volgens mij best kunnen.
Ja tuurlijk kan het! Het is toch geen broer of buurman ofzo. Als het je echt ' dwars zit' zou je het aan die neef kunnen uitleggen. Vind het overigens ook geen leuke naam, maar het ' kan' zeker wel hoor!!
Haha ja had ik in begin ook.. nu niet meer... al denk ik dat mijn man daar de naam wel van heeft hoor thx voor je reactie!
Joske zou ook kunnen, Josje lijk dichter in de buurt van Jos omdat het gewoon een verkleining is. Maar ik vind Joske meer als een hele andere naam klinken, maar geen idee of je dat wel mooi vind haha
Ja hoor, als jullie die neef 2 à 3 keer per jaar zien vind ik dat jullie je meisje prima Josje kunnen noemen.
ik zou het ook gewoon doen. vind het idd ook echt een andere naam, zeker ook omdat het van het andere geslacht is. net als Guus of Guusje (ook twee verschillende namen vind ik). ik zou het proberen los te zien van die neef
Los van mijn smaak. Als dit jullie naam is zou ik het gewoon doen. Er is voldoende afstand met neef Jos.
Voor die neef zou ik het niet laten. Maar ik vind het geen leuke naam, een klein meisje wordt ook volwassen. Maar goed dat heb ik met alle "je" namen, Saartje, Noortje etc.
Ik vind het wel kunnen, ik vind het alleen niet zo'n mooie naam, maar dat is persoonlijk. (Ik vind namen met 'je' eerder bijnamen of koosnaampjes dan geschikte voornamen..) Als je Josje toch niet vindt kunnen, zijn andere opties misschien (ter inspiratie): Joosje Jorie Janie Josie Jolie Jonie Jovie Julie Juultje Eefje Elsje / Elske / Elsie / Elzie Emmie Celie Jodie Dorie Delphie Lenie Lindie Rosie Desie / Daisie Emelie Danie Laurie Demie / Demi Ellie Lexie / Lexi Noalie Ilvie Maurie Pollie Silvie Romie Evie / Evi Lottie Marlie Steffie Pleunie Dewi En iets heel anders: Meie
Badankt voor de lijst met namen! alleen vinden we -ie niet zo leuk aan einde van een naam... wel leuk dat er namen in zitten die niet veel voorkomen... daar houden we van.. namen die je niet heel veel ziet..
@Pimm Haha ik dacht, als je 'Josje' leuk vindt, klinkend als verklleinnaam, vind je 'ie'-namen ook wel leuk Maar niet dus Zijn er nog andere namen die jullie overwegen ipv Josje?