Mijn vriend was ook zo'n moeilijke eter. Die at het liefst alleen maar kip met rijst en van aardappels moest hij niet veel weten.. Toch eten we bijna iedere avond aardappels met groente en vlees, hij zou niet meer anders willen .
Mijn man zei ook meerdere dingen niet te lusten *vanuit thuis uit* maar hoe ik het maak lust ie het wel en ook al vind ie het een keer wat minder eet ie het toch netjes op als voorbeeld voor de kinderen, want ja als papa en mama geen goed voorbeeld geven naar wie moeten ze dan kijken? Dus hier eten we alles gewoon, als je het niet zo lekker vind neem je een beetje maar je eet het toch wel gewoon..
ik zou vooral afwisselen, en aardappelen zijn heel lekker te maken in ovenschotels enz. Verder zou ik al hij heel moeilijk doet gewoon zeggen dat hij het dan maar leert eten. Goed voorbeeld voor de kleine
Hey dames dank jullie voor de reacties. Ik maak ook best vaak ovenschotels en stampotten want daar is hij verzot op. En ook dingen als pasta en rijst etc eten we veel omdat hij niet van standaard hollandse kost houdt. Maar heb wel een paar ideeen voorbij zien komen waar ik wat mee kan. En nu ik er over nadenk ik het misschien ook helemaal niet zo handig als we alleen maar hollandse kost gaan eten. En als we het dan gaan eten moet ie er maar mee leren leven.
Wij eten dus zo: Maandag: niemand voor 8 uur thuis, dus haast: gewoon aardappelen met een potje rode kool of stamppotje Dinsdag: Pasta, meestal spaghetti of macaroni Woensdag: Ovenschotel Donderdag: Ik gebakken arepollen met sla, ouders en/of vriend patat Vrijdag: Witlof ovenschotel met ham en kaas en aardappelpuree Zaterdag: Als ik tijd heb: aardappels met broccoli, tomaat en kaas schotel. Anders een gebakken eitje Zondag: uitgebreid, arepollen met meestal iets van bloemkool of verse boontjes met wat 'luxer' vlees zoals bvb een schnitzel, biefstuk of draadjesvlees. Ik vind het zelf best meevallen.