ben ik nou een zeikerd?

Discussion in 'De lounge' started by wonderland26, Dec 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wonderland26

Sep 22, 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn op dit moment een weekendje weg naar landal met zijn 3en.
    Ik had er heel veel zin in, even geen problemen van thuis, lekker tijd voor elkaar, samen ontbijten en leuke dingen doen. Zo zie ik het tenminste.
    Maar in werkelijkheid zit ik al 2 ochtenden om 6 uur met mijn dochter in de woonkamer ( ze is vroeg wakker omdat het vreemd is denk ik in zo'n huisje) en ligt mijn vriend nog steeds ( bijna 11 uur) in bed. De warme broodjes die ik heb gehaald zijn al koud inmiddels en ben geneigd om te gaan eten ( we hebben wel al wat gegeten vanmorgen vroeger).
    Gisteren zei ik tegen mijn dochter, ga je met papa gezelliger broodjes halen, vind ze leuk weet je wel. Nou zegt mijn vriend, daar weet ik niks van, daar hebben we niks over afgesproken, pff alsof dat moet. Zoiets is toch gewoon gezellig.
    Ik had liever thuis gezeten, dan heb ik mijn eigen spullen tenminste en had ik gewoon weggegaan.
    Mijn dochter rent net enthousiast de slaapklamer in omdat ze een eekhoorn heeft gezien, nou meneer kan nog net, oh leuk uitbrengen en thats it en slaapt weer. Ik zie allemaal gezinnen voorbij lopen die wat leuks gaan doen, en ik zit hier. Sorry moest even mijn gal spugen.
    Vind er geen bal aan.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou hem gewoon stant pede zijn bed uitschoppen....kom zeg! Lekker zonde van het geld, uitslapen doet ie thuis maar....Gewoon even heel duidelijk maken dat je hier geen zin in hebt. Tuurlijk hoef je niet allebei om 6.00 uur beneden te gaan zitten, maar inmiddels is de ochtend al bijna voorbij....

Veel succes en ik hoop dat het toch nog een gezellige dag wordt!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Oh, hier zou ik ook niet tegen kunnen.

Hup je vriend uit bed trekken en wat leuks met z'n drietjes gaan doen of in ieder geval samen met je dochtertje wat leuks gaan doen...hoop dat het nog gezellig gaat worden met z'n drietjes ;)

4. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh gatver dat is echt irritant lijkt me. Mijn man slaapt ook graag een uurtje langer dan wij (tja ik ook, maarja...), maar ik vind dat alleen okee, als hij nachtdiensten gaat draaien of om welke reden dan ook echt laat naar bed moest. Anders vind ik he, gewoon even verantwoordelijk voor onze kinderen als dat ik dat ben. Hij kan best om 8 uur opstaan, en dan samen broodjes halen en ontbijten, is toch hartestikke leuk? 11 uur vind ik ehct te gek voor woorden, gaat je dag, byebye...zonde! ik zou hem echt lekker uit bed schoppen. ;)

5. Bastet

Bastet Niet meer actief

Of je trekt gewoon je eigen plan met je dochter, ga lekker eten en dan aankleden en naar buiten.
    Als meneer zo nodig wil slapen, ga jij gewoon je eigen gang, maar dan ook niet stil doen omdat hij slaapt.

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Als hij wil uitslapen oke, maar ik zou er dan met mijn dochter weg gaan en iets leuks doen.

7. denise89

denise89 Bekend lid

Dec 22, 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    zou hem echt zijn bed uit schoppen vind het echt niet normaal.

wij houden beide van uitslapen en met een kleine kan dat nou eenmaal niet meer. hier is dan ook altijd de afspraak dat we de avond van te voren afspreken wie er met de kleine uitgaat en wie mag uitslapen en we spreken ook regelmatig af dat we er tegelijk uit gaan.

het is dan ook niet zo dat ik of mijn vriend dan heel lang in bed blijven liggen we zijn er dan zeker voor 10 uur weer uit in het weekend en 9 uur door de week als ik vrij ben van werk.

laatste keer dat we een weekendje weg gingen was liam altijd om 7 uur wakker en dan ging vriend eruit om de kachel aan te zetten want we zaten in een stacaravan en was dan nog koud en haalde dan liam uit bed en legde hem nog even bij mij met een fles (hij was toen jonger) als het dan warm was in de woonkamer zijn we er uit gegaan en haalde vriend of ik samen met liam broodjes en dekte de ander intussen de tafel en aten we samen. daarna begon onze dag met samen leuke dingen doen. de tv stond hier bijv ook bijna niet aan en ook geen laptop of wat dan ook.

een weekendje weg is voor ons genieten van een andere omgeving, geen familie, stress en vooral niet de dingen doen die je thuis ook had kunnen doen.

dus nee je bent zeker geen zeikerd.

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Had je het gisteren wel afgesproken dat hij vanmorgen broodjes zou halen met jullie dochter? Geprobeerd wakker te maken?
    Als ik mijn man in het weekend niet wakker maak, blijft hij ook tot 12.00 uur in zn bed.. (al is het hier eerder andersom)

Als hij zijn bed niet uit wil komen, ga je toch lekker zelf met je dochter op pad?

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee je bent geen zeikerd en nee ik zou dit ook niet pikken!

Wij zijn laatst een midweekje weggeweest.
    Ik heb mijn man wel 2 keer uit laten slapen omdat hij normaal altijd zo hard werkt en hij ook nog ziek was.
    Maar hij stond uit zichzelf al redelijk op tijd op want hij wilde om half 11 bij het knutselen zijn met de kids Vond ie leuk.
    En ik ben 2 keer broodjes gaan halen met mijn dochter en mijn man 1 keer. En 1 keer hebben we het laten bezorgen.

Kan jij hem niet morgen als eerste zijn bed uit schoppen?

10. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat zou ik misschien uiteindelijk ook wel doen maar ik zou nog steeds pissed zijn. Dit is toch niet de bedoeling van een gezamelijk weekendje weg?

Eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon een emmer water over zijn hoofd had gegooid mocht ie echt niet wakker worden...
    je bent toch niet de oppas!

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Je moet het ook niet zo omslachtig brengen joh. Zeg gewoon tegen je vent waar het op staat. Veranderd er niets, koffers inpakken en wegwezen. Zo heb je helemaal niets aan je weekendje weg. Is ie nou helemaal:(

12. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Of dit inderdaad..

Zorgen dat je je jas al aan hebt, emmer water eroverheen en lekker met je dochter leuke dingen gaan doen.

13. puna

puna Bekend lid

Feb 23, 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Nee hoor geen zeikerd! Manlief hier is net 5 min op want hij wil een rustige zondag! Lekker voor mij dus. Is dat onze dochter nog slaapt ( is alleen voor haar flesje wakker geworden), maar anders had ik m eerder zn bed uitgetrapt!

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee dit zou ik ook echt niet leuk vinden. schup die gast zijn nest uit . kom op zeg je bent toch een weekendje weg om gezellig samen te zijn. pfff als de mijne zo zou doen zou ik zeggen: je nest uit en anders ga ik naar huis

15. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

Jun 21, 2007
    808
    1
    18
    Ik vind je ook absoluut geen zeikerd hoor, ik had allang gezegd ''slapen kun je thuis ook doen, we zijn op vakantie hoor!''

Vakantie moet voor ALLEMAAL leuk zijn, dus ook voor jou! Elkaar afwisselen met vroeg op staan met de kleine lijkt mij gewoon het eerlijkst.
    Ik kan me trouwens niet voorstellen om om 11.00 nog in mn bed te liggen, sinds ik een kind heb! Dan ben ik al hartstikke actief en al uren wakker haha, zeker op vakantie!

Hoop dat je nog paar leuke daagjes hebt hoor

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahaha ik ook niet. de laatste keer dat ik om 11 uur mn nest uit kwam was nog in de tijd dat we poep met een lange oe schreven:D

17. wonderland26

Sep 22, 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor alle reacties! sommige moet ik vreselijk om lachen, bed uit schoppen, heerlijk en poep met een lange oe:D
    Nou hij is een 20 min geleden uit bed gekomen, ik zei niks, hij vroeg wel wat we gingen doen vandaag, ik zeg nou de dag is bijna om maar we zouden nog naar het zwembad kunnen gaan. (vond hij niet grappig)
    Dus dat gaan we strakjes maar doen. Hoop dat het gezellig wordt, nogmaals dank voor jullie steunende woorden, voelde me even helemaal niet alleen op vakantie hahaha.
    Vind het nog steeds niet leuk hoor en ga het straks ook wel tegen hem zeggen als mijn dochter in het peuterbadje zit ofzo, geen ruzie waar ze bij is. Morgen moeten we alweer naar huis, is misschien beter!
    Jullie ook een fijne dag vandaag namens mij en mijn dochter uit landal in Overijssel.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik zou het met hem bespreken als je een beetje gekalmeerd bent. Het kan best zo zijn dat hij een heel andere voorstelling van dit weekendje weg heeft gehad, lekker een beetje uitslapen en gezellig de rest van de dag wat met zijn allen doen. En dan krijgt hij alleen maar lange gezichten en gekat. Los van het feit dat ik vind dat hij idd niet zo lang in bed moet blijven liggen, moet je hem wel gewoon helder zeggen waarom je pissig was en wat jij verwacht van dit weekend. Sneren en onderhuids steken geven en hints helpen niet bij mannen, die boodschap pakken ze niet op (lekker generaliseren :D) Dus: haal diep adem, ga wat leuks doen, en als jullie allebei gekalmeerd zijn, bespreek rustig met hem dat jij graag wilt dat hij wat eerder zijn bed uitkomt en waarom.

Hoe grappig alle tips ook van water gooien, gaan schreeuwen en je koffers pakken: ik denk niet dat dat bevordelijk is voor een leuk weekendje weg of voor je relatie in het algemeen ;)

19. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    ik zou hem mee-delen dat jij morgen uitslaapt kan hij samen met je dochter de koffers inpakken en de auto inladen en ontbijtje voor jou maken.. kan jij even bijtanken ;)

Zo doen wij het hier vaak in de vakantie om de beurt uitslapen ( tot ongeveer 09u dan, maar ja dat is al heel wat vind ik en houdt je ook nog tijd over om iets leuks te gaan doen .. )

20. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Nee je bent geen zeker geen zeikerd, je man heeft niet in de gaten wat ie aanricht lijkt me!
    Als dit bij ons zou gebeuren...uhhhh zou ik enorm pissed zijn, je bent toch zeker sámen een weekendje weg??! Dan doe je toch ook sámen dingen? Iets leuks dus? Dat is niet: lekker alleen de hele in je bed liggen uitslapen.
    Ik zou heel duidelijk zeggen dat je hier enorm verdrietig om bent en dat je je had verheugd op samen iets leuks doen en dat je alleen in het huisje zit nu terwijl hij in bed ligt.
    Succes meid, echt niet leuk zoiets.

Share This Page