camping Le chêne gris

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ellen291982, 14 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wij willen binnenkort naar Disneyland Parijs. We hebben uitgebreid bekeken waar te logeren. Op de datum dat we willen waren de goedkopere disneyhotels al vol. (De duurdere wordt ons echt teveel) ook hotels in de omgeving die ik vind als ik Google zitten vol op die data.
    Nu wilden we naar de camping Le chêne gris. Goed te doen kwa afstand. Is dus vooral om te overnachten.
    Nu keek ik op Zoover en zag er ook wel een aantal slechte recensies staan. Het gemiddelde cijfer is niet heel hoog. Zijn er meiden die deze camping kennen? Is het een afrader?

2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij zijn vorige week terug gekomen. Simpele maar prima camping. Je had alleen maar 1 toiletgebouw of eigenlijk 2 maar de tweede was gesloten en de eerste was wel een stukje lopen als je naar het toilet moest.
    Het zwembad zag er prima uit.
    Wij hadden geen last van het station.

3. Ellen291982

Dank je wel. We gaan in een mobile home dan. Dus dan hoeven we van het toiletgebouw geen gebruik te maken.

Nog meer ervaringen?

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij zijn er ook geweest, maar is al even geleden. Wij waren daar in 2012 en hadden toen ook een mobile home. Weet dus niet of je veel aan mijn ervaring hebt, omdat er in de tussentijd dingen veranderd kunnen zijn. Caravans staan vrij dicht op elkaar in straatjes. Ze waren toen al wat ouder en vrij eenvoudig, maar verder prima.
    Camping is ook vrij eenvoudig, klein zwembadje erbij en een snackbar en klein restaurantje. Maar is op zich ideale uitvalbasis als je naar Eurodisney wil gaan.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik ben er nu 3x geweest. We zaten in een vrij nieuwe stacaravan. 1x langs het spoor en de andere 2x keren iets verder het terrein op. Goed bevallen. Mijn zusje zit een paar x per jaar als ze naar disney gaat.

6. Ellen291982

Dank jullie wel meiden. Het valt dus mee.

7. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb er nu al twee keer gezeten en volgende week zitten we er weer. Alle keren tot nu toe in een stacaravan, dus eigen douche/toilet. Mijn zusje gaat er van de zomer ook heen, dan in een tent.

Het is een prima camping, vonden wij. We hebben er 1x in de Meivakantie gezeten en 1x in de herfstvakantie. Het was toen dusdanig warm dat het zwembad geopend was. Zag er verder goed uit. Hou er wel rekening mee dat er vooral Nederlanders zitten. Restaurant is verder ook prima, maar verwacht geen technische hoogstandjes. De afhaal was in orde.

De stacaravans staan inderdaad niet al te ver bij elkaar vandaan. Maar de meeste mensen gebruiken het toch als uitvalsbasis voor tripjes naar Disney of naar Parijs en zijn dus de hele dag weg.

Ik weet dat de beoordelingen op Zoover niet al te hoog zijn. Maar realiseer je ook dat veelal de mensen met negatieve ervaringen deze willen delen en die zul je dus terugvinden op zulk soort sites.

Wij hebben jaarkaarten voor Disney dus wij boeken de camping altijd puur voor de overnachtingen. De rest van de faciliteiten vind ik dan wat minder interessant, ik slaap er toch alleen maar. En ik ben altijd op zoek naar de goedkoopste overnachtingsmogelijkheden, dus de ene keer zit ik op Le Chene Gris, dan weer in een hotel.....

Wel zijn we ook 1x een dagje naar Parijs geweest, met de trein. Het treinstation zit echt recht tegenover de campingingang, dat is echt ideaal. Je kunt je auto dus gewoon bij je accommodatie laten staan. Ik ben even kwijt wat een retourtje kostte, maar je komt dan rechtstreeks op Gare de l'Est aan en kunt vanaf daar met het OV verder. Treinkaartjes kan je gewoon op het station zelf kopen (automaat). Ook kan je ze bij de receptie halen, maar ik geloof dat je daar extra voor betaalt. Het is een uurtje met de trein. Je kunt ook met de auto ergens heen rijden en dan daar gratis parkeren (kan je op de site van Zoover terugvinden, ben even de naam kwijt waar je dan naar toe moet) en dan verder met OV. Dat heb ik nooit gedaan, vond het wel zo makkelijk dat je de auto gewoon kon laten staan op de camping.

Ook de tickets voor Disney kan je op de camping zelf aanschaffen. Persoonlijk zou ik dat niet doen, daar betaal je ook extra voor. Bovendien kan je heel vaak online aanbiedingen vinden en betaal je stukken minder. Kijk ook maar in het topic hier op het forum over Disneyland Paris:

http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/disneyland-resort-parijs-deel-4.615855/

Een aantal dames van dat topic zijn ook al eerder op le Chene Gris geweest, daar zul je wellicht dus ook nog meer info kunnen vinden.

De meesten hier schaffen hun jaar/dag-kaarten aan via DLP-kaarten, ikzelf ook. Via hen betaal je momenteel € 55,00 voor een dagkaart voor DLP:

www.dlp-kaarten.nl

Mocht je ook bijv. de Eiffeltoren op willen, boek die kaarten dan ook tevoren al online. Scheelt je echt uuuuuuren wachten bij de Eiffeltoren zelf.

8. Ellen291982

Super bedankt voor je uitgebreide reactie. We hebben echt dagen gezeten om te kijken naar de beste kosten. We hebben besloten eind van het jaar of begin volgend jaar te kijken. We wilden volgende maand, maar is dan natuurlijk stuk duurder.
    Goed te lezen dat de camping dus meevalt.
    Zo is het idd, mensen laten liever van zich horen als er klachten zijn. Wel lastig soms om daar doorheen te prikken. Daarom fijn als ik het hier kan vragen.

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Houd er rekening mee dat de camping van eind oktober tot begin april ook gesloten is!

Je hoeft natuurlijk niet perse in een Disney hotel he, er zijn echt tientallen hotels rondom Disney die stukken goedkoper zijn dan de Disneyhotels! Gebruik Booking.com of zelfs Airbnb. Ik zit zelf ook vaak in Novotel Collegien, dat is 2 afslagen voor Disney en een superhotel. B&B hotel zit daar ook, heb ik zelf nog nooit gebruik van gemaakt maar schijnt ook prima te zijn. Je rijdt er echt langs als je naar Disney rijdt, aan de A4. Zit ook een McDonald's bij.

Afgelopen maand zaten we op een andere camping, Les Etangs Fleuris. Zitten we in de zomer ook nog een weekje. Idem qua Le Chene Gris, ook qua afstand naar Disney.

Deel Deze Pagina