baby 6 mnd hoge koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door taatje85, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hey hallo allemaal!
    Mijn zoontje heeft hoge koorts maar vroeg me af tot hoe hoog het mag oplopen en wanneer je echt een arts moet inschakelen.??
    Groetjes bloem

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

vanaf 39 geef ik altijd een paracetamol en kijk het aan (afhankelijk van hoe ziek je kindje is natuurlijk naast de koorts) is het dan niet binnen een paar dagen beter of wordt het hoger dan overleg ik altijd met de assistente, heel vaak laten ze je voor de zekerheid langskomen, zeker met zo´n jong kindje, bij twijfel, altijd bellen! beterschap voor je kleintje.

3. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Bedankt!
    Ja hij begon vanmorgen al met 40,13. Hij geeft verder niet echt een zieke indruk.. wel heel sloom en moe..
    Gister begon hij met 38,72 en savonds was het 40,02 toen gaf ik m een paracetamol en toen zakte de temperatuur in een half uur naar 37,45. lijkt me ook niet echt de bedoeling koorts is natuurlijk wel nuttig en als je met paracetamol de symptomen onder de duim houdt hoe weet je dan hoe ziek je kind is...
    Dus ik heb zoiets als ie nu al begint met 40,13 hoe hoog is het dan straks.. Vind het maar weer wat.. mijn oudste heeft nog nooit zo hoge koorts gehad..
    Maar wat ik me dus afvraag is hoe hoog mag de koorts worden..
    groetjes bloem

4. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    bloem:
    ik zou het als ik jou was even in de gaten houden,
    als je het niet vertrouwd ff de huisarts bellen
    is nooit verkeerd

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Anders bel je toch even voor de zekerheid met de HA?

6. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Ja heb ik al gedaan.. maar die zegt dus kijk t maar aan en geef paracetamol.. en extra drinken..
    Maarja dat weet ik ook wel.. Ze luisterde ook niet echt naar me. toen ik zei dat ik dat gister ook heb gedaan en dat toen ze temperatuur wel heel snel zakte praatte ze daar gewoon overheen..
    maar vind de koorts zo hoog.. en ben nu ook best bang voor koortsstuipen..
    groetjes bloem

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,

Een kind mag 3 dagen koorts hebben, paracetamol kan je goed geven. Let goed op je kindje, word hij erg suf, drinkt hij nog goed, hou de plasluiers in de gaten, hou in de gaten of hij vlekjes krijgt.

Verder zeggen wij altijd op mijn werk; als je het niet vertrouwt of ben je ongerust dan kom je even langs. Je kan zowiezo altijd even informeren bij je huisarts.

8. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Bodhi is vorige week zondag op maandagnacht begonnen met 40 graden koorts, zeker de helft minder willen drinken en heel veel slapen. Woensdag eind van de middag had hij dat nog steeds, en toen ben ik naar de HA post geweest in het ziekenhuis. Nadat de arts hem van top tot teen nagekeken had, konden we hem weer mee naar huis nemen met het advies nog 2 dagen door te gaan met paracetamol en dan vrijdag terug te komen als het niet over was. Hij moest minimaal de helft van z'n gewone hoeveelheid drinken, en dat haalde hij net.(De wachtkamer bij de HA zat trouwens vol met babies die allemaal dezelfde klachten hadden).

Vrijdagmorgen had hij voor het eerst 38,2. En vanaf dat moment is het steeds beter gegaan.

9. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    nou zit nu op de 40,53 ik weer t niet hoor maar vind t wel heel hoog..

10. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Niet twijfelen. Een kennis van mij is dokter en die gaf mij als advies: " Hou t in de gaten en als je t niet vertrouwt: gewoon weer de HAP of je eigen huisarts bellen. Moedergevoel is de allergrootste leidraad bij kindergeneeskunde"!

Dus als jij het niet vertrouwd, BELLEN! beter een keer teveel, dan een keer te weinig.

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik zou toch weer bellen hoor! Dat is wel echt hoge koorts, even laten nakijken door een arts lijkt me niet overbodig!

Sterkte!

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

meid gewoon bellen hoor. wat houd je tegen!! 40 graden is wel erg hoog hoor vooral bij zo een kleintje.

dat je nog zo rustig blijft, ik ben echt de "ik bel voor alles de ha" moeder hahaha maakt me niet uit of dat ik voor die dag al 3keer gebeld heb. het is toch hun werk? waarom zou je niet bellen

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou bellen en erop staan dat ie nagekeken wordt.
    Koorts boven de 41 graden is heel gevaarlijk omdat de eiwitten in je bloed dan van structuur veranderen. Nou zit ie daar gelukkig nog niet maar 40.5 is wel echt heel hoge koorts. Vaak is er niet veel aan de hand, maar het is echt goed om even goed naar hem te laten kijken.
    Ik zou echt niet gaan panieken, maar ik zou wél met hem naar de huisarts willen en gaan.

14. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Nou even een update.
    Ha is langs geweest bij me thuis. Op aandringen van mij. Hij is helemaal nagekeken maar niks te vinden.. koorts is nog hetzelfde 40,5. moet alleen morgen even een plasje van hem naar t lab brengen om te kijken of daar wat in te vinden is waar de koorts vandaan komt.. dus tot zover niks veranderd dus.. bedankt voor de reactie's. Moet trouwens nu vloeibare paracetamol geven. is minder sterk ook minder mg moet ik geven. hij reageerd hier beter op..
    nou xxx bloem

15. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje heeft van de week ook 3 dagen hoge koorts gehad, alle 3 de dagen boven de 40 gr, ook bij de ha geweest, maar niets te vinden, het hoogst gemeten was 41.7, gelukkig zakte de koorts na 3 dagen en na 5 dagen was het helemaal weg.

sterkte met je mannetje!

16. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hallo allemaal!
    Nou vanmorgen begonnen met 39,5 dus zal wel weer naar de 40 graden gaan! straks ff ze plasje wegbrengen! Hij maakt nog steeds geen zieke indruk alleen nog moe en sloom.. ben benieuwd wat de dag weer gaat brengen

xxx bloem

17. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik ben benieuwd!

18. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hou ons op de hoogte! en sterkte!

19. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hey bedankt! ik hou jullie op de hoogte haha!
    Nou koorts is nu 40,3 dus had gelijk! plasje is weggebracht maar duurt 5 dagen voordat ik de uitslag heb.. nou hopen maar dat ie dan alweer gewoon beter is.. neem toch aan van wel he..

xxx bloem

Deel Deze Pagina