Hallo allemaal, Mijn zoontje is met spoed in het ziekenhuis opgenomen. Zijn navelstreng is er afgelopen dinsdag afgevallen, toen zag de navel er een beetje rood uit. Bij de volgende luier verschoning zag ik een rode kring om zijn navel die begon te vervellen, t was nogal rood en vochtig. Diezelfde avond kwam de verloskundige langs en k heb het haar laten zien. Ze had het nog nooit gezien zei ze en ik moest het maar bloot laten opdrogen dus dit heb ik gedaan want ik dacht zij heeft er verstand van en zal het vast wel weten, als zij er niet was geweest was ik al gelijk naar de spoedeisende hulp gegaan. De volgende dag leek het gewoon op een brandwond en t was alweer een stuk groter geworden dus belde ik de verloskundige weer om langs te komen. Ze kwam (dit was een andere verloskundige want er werken er 5 in de praktijk) en belde gelijk de kinderarts. We moesten gelijk naar t ziekenhuis en daar vertelden ze ons dat onze zoon een infectie heeft opgelopen, de bacterie was via een wondje in de navelstreng naar binnen gegaan en het leek net een grote brandwond bij zijn buikje, de bacterie vreet zijn hele huidje op. Hij ligt nu aan t infuus met antibiotica voor een week en daarna gaan ze verder kijken. Er zijn wel wat wondjes bijgekomen maar de grote wond rondom zijn navel is gelukkig niet meer groter geworden, het ging echt super snel allemaal er waren nog geen 24 uur voorbij en was al zo groot! Ik vind t echt heel erg dat de verloskundige in gebreke is gebleven want ze zei heel duidelijk dat ze dit nog nooit had gezien. Ik vind dat je dan juist actie moet ondernemen en op zn minst even de kinderarts moet bellen om te vragen wat het precies is want het zag er echt naar uit want voor t zelfde geldt waren we te laat gweest. Kent iemand deze bacterie en heeft iemand t zelfde meegemaakt of bij je kind? Hoe zal het verder gaan? Ik hoop echt dat onze zoon snel beter word!
Geen ervaring mee bij een kindje maar wat super naar voor jullie en schikkken zeg! Met de bacterie wel wat ervaring, mijn man heeft er ook ontstekingen van gekregen. De dermatoloog vertelde dat het eigenlijk een normale huidbacterie is die bij iedereen aanwezig is en helaas bij hem voor ontstekingen zorgt. (op zijn hoofd) hij zit nu ook aan de ab voor een paar maanden. Ik hoop dat je kindje snel opknapt, veel sterkte!
O wat naar zeg voor je zoontje en voor jullie. Ik hoop dat hij snel opknapt! De VK is idd in gebreke gebleven. daar zou ik zeker (nadat je zoontje is opgeknapot) wat mee doen.
Oh wat verschrikkelijk! Geen verstand van, maar heel veel beterrschap voor jullie mannetje en veel sterkte voor jullie de komende dagen. Hopelijk hebben ze het snelonder controle.
Streptococcus Aureus is gewoon een normale huidbacterie die iedereen bij zich draagt. De bacterie op zich is dus niet bijzonder. Het stompje van de navelstreng moet je in het begin steeds goed schoonmaken met alcohol. Het immuunsysteem van die kleintjes is nog niet optimaal en eigenlijk is zo'n stompje gewoon een open wond. Als je deze open wond niet goed schoonhoudt (en dat hoeft niemands schuld te zijn), dan kan het in sommige gevallen gebeuren dat die hele normale onschuldige bacterieen daar naar binnen kruipen en zich gaan nestelen. Dan kun je een fikse ontsteking krijgen als je niet op tijd ingrijpt. Ik kan niet beoordelen of je verloskundige in gebreke is gebleven. Bacterieen vermenigvuldigen zich in een ongelooflijk tempo. Net wat je zelf zegt dat het in 24 uur ineens zoveel groter was geworden. Het kan dus prima zijn dat ze het gewoon even aan wilde kijken, dat hoeft niet verkeerd te zijn. Als de antibiotica goed aanslaat zal je zoontje er echt niets aan overhouden, maar kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent! Sterkte!
Ken de aureus-bacterie wel bij koeien, maar niet bij kinderen. Hij is gelukkig goed met antibiotica te behandelen. Ga in ieder geval wel met je VK in overleg. Stel dat er nog een kindje komt, krijg je waarschijnlijk weer met haar te maken en dan kan zoiets in de weg staan. Sterkte met de kleine, hoop voor je dat hij er snel weer bovenop komt.
Ja ik vind toch echt wel dat ze in gebreke is gebleven hoor want ik vroeg duidelijk aan haar heb je het ooit eerder gezien en ze zei nee. Ze had op zn minst even met een arts kunnen overleggen want voor hetzelfde geldt waren we te laat geweest. Want stel zij was er niet geweest was ik sowieso gelijk naar de spoedeisende hulp gegaan want t zag er zo naar uit. Maar goed ik hoop dat onze kleine man snel beter word en dat we lekker naar huis kunnen gaan om verder van hem te genieten.
ja ik snap je ik zou me ook zo voelen. ookal zal zij op dat moment gehandeld hebben vanuit een goed gevoel. ik denk dat het een beetje een situatie is van ze heeft een fout gemaakt maar als zij dit van te voren had geweten dan had ze natuurlijk wel actie ondernomen. hoe is het nu met je zoontje? knapt hij al wat op?