Jeuk/Exceem.... wie denkt er mee?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chikai, Jan 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Even een vraagje, ik hoop dat er mensen mee willen denken.

Ik ben 2 weken terug met een streng dieet begonnen om te kijken of dit zou werken voor Thijs. Thijs kwam te weinig aan, had erg veel last van darmpkrampjes, de hik, veel niezen, en had exceem.
    Ik gaf toen nog volledige bv, nu krijgt hij 1 fles kv per dag (sinds afgelopen woensdag). (Nutrilon pepti, opgestuurd door de diëtiste)

Het dieet wat ik nu volg is melk, koemelk, soja vrij, geen eiwitten, vis, noten, zaden,pinda's....
    We hebben het idee dat het niet goed genoeg helpt, omdat hij sinds donderdag/vrijdag meer exceem heeft gekregen en nu duidelijk last heeft van erge jeuk. Hij blijft krabben, zelfs onder de douche... Wat zou dit kunnen zijn??? Hij heeft een open plek onder zijn nekje, zijn buikje staat onder de rode vlekken, schuurpapier armpjes en beentjes en schoudertjes.... Hij krabt zich tot bloedens toe (en slaapt nu dus met sokjes aan zijn handjes aan)
    Ik had namelijk verwacht dat het exceem in ieder geval stabiel zou blijven of minder zou worden, maar nu, na 2 weken het dieet te volgen, wordt het juist meer.....

Nu zat ik te bedenken, zou hij dan allergisch kunnen zijn voor de speen? (omdat hij nu veel meer de fles drinkt) Of wellicht gelantine in de toetjes die ik nu eet? Of de nutrilon pepti? Of....... hebben jullie ideeën en ervaringen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

HIer werd met dieet de eczeem wel wat minder, maar het ging niet weg. Daarvoor hadden wij hormoonzalf nodig, en eerst van de huisarts de meest gangbare gehad, (ben de naam even kwijt), die niet hielp. Van de KA uiteindelijk triamcinoloni gekregen en dat helpt wel.
    Thirza krijgt nog elke keer eczeem als ze koemelk binnenkrijgt, en dan hebben we ook elke keer die zalf weer nodig, omdat het niet weggaat als we geen zalf smeren.

Daarnaast is het misschien goed om te weten dat in geval van KMA en eczeem de eczeem slechts in 2% van de gevallen door de KMA veroorzaakt wordt. Meestal is er gewoon een andere oorzaak, die dus blijft bestaan als je de allergenen weg laat. Dat wil niet zeggen dat de allergie er niets mee van doen heeft: dat is wel een stresserende factor voor de eczeem.
    Maar ws dus niet de oorzaak... (kan wel hoor, Thirza behoort hier dus tot die 2%).

Hier overigens ook zelf op dieet gegaan voor Thirza, omdat die BV kreeg, (gisteren laatste keer toevallig net ;)). Heeft een tijdje geduurd voordat ze het ook kon verdragen dat ik soja e ei at: lijf was zo in de alarmstand gegaan door die allergie, (maar hier ook pas bij 8/9 mnd ontdekt) dat ze echt een periode strak zonder allergenen nodig had om tot rust te komen en haar lijf uit de alarmstand te krijgen. Dat heeft echt een paar maanden geduurd...

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Ik zou, om mee te beginnen, die ene fles kv weg laten. Pepti is de lichtste voeding bij kma. Dus kan heel goed zijn dat je zoontje daarop reageert. Als je er kunstvoeding bij wilt gaan proberen zal ik om een sterkere vragen, nutramigen.

Welk wasmiddel gebruik je? En welke verzorgingsmiddelen? Hier was het wasmiddel, samen met de melk, de uitlokker van het eczeem.

Ik zou een goede zalf aan de ha vragen. De zalf wat Rozemarijke aan geeft werkte hier ook het beste. Hij is in cremé variant te verkijgen en zalf variant. En dat laatste is het beste.
    Tevens zijn er krabpakjes te verkrijgen, op recept van arts. Dan kunnen ze hun huidje niet meer zo open krabben.

4. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    hier heeft voor zijn lijfje iedere x badderen in hele vette natuurlijke olie en hem na iedere badje insmeren goed geholpen. zn lijf heeft bijna gene plekken meer en word weer zacht. zijn gezicht zit helaas nog wel onder de eczeem. het is wel minder geworden dankzij een koemelkvrij dieet maar nog niet weg. ik ga maandag de ha ook vragen om nutramigen uit te schrijven. lets try...

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Antje77, ik moet wel kunstvoeding erbij gebruiken, omdat ik niet genoeg kolf om aan zijn drinklust te kunnen voldoen. Dus weglaten kan momenteel niet. Eventueel andere wel.
    En ik gebruik Neutral als wasmiddel, al sinds de kraamweek.

Kimmm, welke badolie gebruik je nu?

Share This Page