aanstaande woensdag ben ik 25 weken zwanger. Sinds afgelopen week heb ik bijna dagelijks last van harde buiken; gemiddeld 6 per dag en af en toe pijnlijk. Wanneer ik 1 kilometer loop krijg ik al een harde buik. Nu heb ik mijn urine ingeleverd maar ik heb geen blaasontsteking. Ik werk (maar) 20 uur maar wel in de zorg. Is het dan toch het werk waardoor ik harde buiken krijg en ik het dus nu rustig aan moet doen? (ik ben niet zo snel van het ziekmelden/rustiger aandoen..)
Veel harde buiken is wel echt een teken dat je het rustiger aan moet doen. Ik had bij mijn dochter vanaf ca. 19 weken al veel harde buiken. Heel vervelend en vermoeiend. Ik heb wel gewoon doorgewerkt, maar toen ik 31 weken was kreeg ik toch wel echt op mijn kop van de vk dat ik het nog niet wat rustiger aan deed. Gelukkig ging ik met 32 weken lekker al met verlof (vakantiedagen enzo opgenomen) en vanaf toen ging het wel beter. Dus ja, doe het wat rustiger aan. Dat betekent niet persé dat je je ziek moet melden, of minder moet gaan werken, het kan ook al helpen als je het thuis en in je vrije tijd gewoon wat rustiger aan doet.
mmmm thuis en in mijn vrije tijd heb ik niet echt de mogelijkheid om rustiger aan te doen... Zal mijn best doen.
Als het echt niet anders kan heeft iedereen de mogelijkheid. Er is altijd wel en oplossing te vinden. Als ze pijnlijk zijn moet je ze ook echt niet negeren. Zijn ze dat niet dan hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb er altijd meerdere per dag gehad. Is zelfs goed voor de hersen ontwikkeling. Maar pijn hoort echt niet!!!
Vorige week naar de dokter geweest omdat ik al een week harde buiken had en soort menstruatiekrampen (zelf ommdraaien in bed leverde een harde buik op). Hij zei dat het Braxton Hicks was (onder 30 weken spreken ze niet van harde buiken blijkbaar). Baarmoeder oefent om te persen nu dat de baby nog klein genoeg is. Maar ik heb wel rust voorgeschreven gekregen: heb een weekje op de bank gelegen, het huishouden is maar moeten wachten. Nu is het beter, maar ik rust nu veel meer ook. Baby is belangrijker dan een mand strijk of een werkdag, toch
Ik had dat bij mijn zoontje ook. Toch geprobeerd wat meer rust te pakken, heb nogal een intense baan. Toen ik 6 weken voor mijn UD stopte met werken waren de harde buiken ook over. Iedereen had mijn zoontje te vroeg verwacht maar hij is uiteindelijk 'pas' met 40+1 geboren, en zonder enig gerommel of gedoe in de laatste weken.