Homeopathisch middeltje bij rijexamen stress?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Heeft iemand dit? Ik moet pas 25 april maar ben al volop aan het voorbereiden (Lees: nu al stress) hahaha. Kreeg gister te horen dati k om 8 uur 'sochtends moet, en dan een uur ervoor dus kwart voor 7 al een les! Pfff...
    Ik ben dus het type stresskip dat dan heel de nacht wakker ligt met angst te verslapen, tril altijd zo van stress en moet overgeven enzo:)
    Nu heeft m'n tante (huisarts) Propranolol (best heftige betablokker) voorgeschreven omdat volgens haar de zenuwen mij echt in de weg kunnen staan. Ik durf het alleen denk ik niet te gebruiken!
    zijn er homeopathische middeltjes voor een stresskip zoals ik of zouden jullie in mijn geval toch die Propranolol uitproberen van tevoren en dat overwegen?

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ja er zijn wel van die pilletjes die je rustig kunnen maken, weet even zo snel niet hoe ze heten maar als je naar bv de Etos gaat en dit aangeeft dan hebben ze vast en zeker wel iets voor je.

Succes met je examen!

3. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien eens kijken hoe je op bach rescue reageerd, of valeriaan tabletjes?

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Bach Rescue, daar zag ik laatst een topic over. Wat is dat precies?

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    je zou valdispert kunnen gebruiken bijv, maar het is wel van belang dat je er wat eerder mee begint.

Ik zou dan kiezen voor de vadispert rust ( extra sterk )voor overdag.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb ook begin april me rij examen, stres me ook maar niet zo erg als jou! Ik heb altijd begrepen dat een banaan eten ook helpt?!

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Minaa ja dat heb ik ook gehoord! Sowieso maar eens banaan inslaan dan :p Kan nooit kwaad hahahah
    Jij ook succes!!!! Zie je het zitten? Ik denk maar zo: als je examen mag doen, zit je op examen niveau dus dan kan je in principe er goed genoeg voor rijden!

8. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben toen gewoon naar de HA gegaan die heeft me 2 tabletjes voorgeschreven... En ik was in 1x geslaagd!!:D

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik at een banaan en nam 2 Valeriaanpillen..
    Verder die ochtend voor het afrijden nog twee lessen genomen en even lekker met de ogen dicht in het zonnetje gezeten (het was zomer dus nu wat lastig..)
    voelde me rustig achter het stuur.

Of het daaraan gelegen heeft, zal ik nooit weten.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb toen ik af moest rijden pilletjes gekregen van de huisarts. Ik was 1 keer gezakt door de spanning vandaar. Ik moest er 2 dagen van te voren mee beginnen en het werkte super! Ik had niet her gevoel dat ik iets geslikt had maar op her moment van afrijden was ik wel heel rustig en overzag ik alles heel goed.

11. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Ik zeg: lang leve de Bach rescue spray of Bach kauwgom ;)

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    ik heb wel eens een tijdje propanalol geslikt omdat ik zo trilde. bij mij werkte het en ik had geen bijwerkingen.
    Voordeel is dat het niet sufmakend is.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

bach rescue remedy, je hebt hem ook zonder alcohol. Toen ik rijexamen moest doen heb ik geloof ik een heel flesje weggedruppeld :) Het hielp blijkbaar wel, ben ik 1x geslaagd en de examinator vond me erg rustig overkomen (wat ik toch echt niet was) :cool:

14. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hielp.. raar maar waar... wegmisbruikers kijken de avond ervoor... ik ging het examen in met de gedachte.. ik ben beter dan die apen.. en zij hebben ook ooit hun rijbewijs gekregen...;)

Deel Deze Pagina