In maart dit jaar had hij iets vergelijkbaars en dat spreide de dag daarna uit en bleek de hand/voet/mond ziekte te zijn. Hij was toen ook koortsig, verkouden en veel kwijlen. Zo zag hij er op dag 1 uit. Op dag 2 heb ik het laten controleren bij de ha en zat zijn mond/gehemelte vol met blaasjes (was mij op dag 1 dus nog niet opgevallen). Nu zie ik dit zitten... hij heeft verhoging, weer verkouden, veel kwijlen en op zijn gehemelte (stuk richting de amandelen) zitten soort van rode bloeduitstortingen. Zou dit nou weer de HVM ziekte zijn? Dit is dus nu (dit zat er vanochtend nog niet en is dus ontstaan tijdens de opvang):
Hmm dat is een lastige. Ziet er idd uit als hvm ziekte maar ook als beginnende krentenbaard. Blaasjes drogen dan in en krijg je er dikke korsten op. Zeer besmettelijk. Morgen even kijken hoe t eruit ziet en anders huisarts vragen?
Het lijkt idd op hvm ziekte. Mijn dochtertje heeft het laatst ook gehad, had er nog nooit van gehoord en ik dacht aan waterpokken maar dat was het niet. Maar zij had meer blaasjes op haar voeten en maar een paar op haar mond maar die zagen er precies zo uit. Zit het alleen bij z'n mond? Ik ben er toen der tijd niet eens mee naar de ha geweest, in het begin wat zetpillen gegeven tegen de eventuele pijn en het ging vanzelf weer weg.
De hvm had hij in maart echt extreem. De bovenste foto is van dag 1 toen. Na 3 dagen zat zijn hele mond onder (in in zijn mond), en ook zijn bovenbenen en billen en na 5 dagen zijn hele handen en een paar op zijn voeten. Na 6 weken vielen zijn vingernagels er bijna alkemaal af en 2 weken daarna een paar teennagels. Hij had het toen dus echt extreem. En toen een week of 2 daarna kreeg hij de waterpokken (arme schat). Nu zijn de aanwezige blaasjes wel groter geworden over ee nacht, maar ik kan er geen extra bij ontdekken. Zo is het nu: Ps ... net een banaantje op vandaar het geel bij zijn tandjes (valt me nu pas op. )
Huisarts denkt dat het krentenbaard is. Hij krijgt preventief een ab zalf. Als het erger wordt is het geen krentenbaard en moeten we even terugkomen.
Nog maar een update ... vanochtend nog alleen op zijn lippen... Maar nu 6 uur later zit het op zijn lippen/om zijn mond/in zijn hele mond incl tong/ op zijn handen/voeten en billen. Gewoon WEER HVM ziekte Arme schat!!
Ohh wat vervelend! En dan toch nog lachen op die ene foto van de vorige keer. Hopelijk lacht die nu ook nog! Beterschap lief manneke
Bedankt voor het delen! Mijn zoontje heeft het ook gehad (hvm ziekte) maar wel vele malen minder erg. Ik heb me rot gezocht naar foto's maar als ik die van jou had gezien was ik veel eerder op de hoogte geweest. Hij heeft ook 6e ziekte gehad, eerst koorts en paar dagen later ineens ook rode pukkeltjes. Sterkte voor jou zoontje! Hopelijk is het snel over.