Ik had er gister alweer één aan de deur: een folderbezorger die mij prettige feestdagen wenste. Ik heb 2 gegeven. Wat geven jullie zoal?
Niks... Ik krijg ook geen fooi als ik mijn leerlingen een fijne vakantie wens 🙈. Wij hebben geen dagblad overigens, dan zou ik het misschien wel doen!
Toevallig gisteren de bezorger van mijn ochtendkrant aan de deur gehad. Heb 1 euro gegeven, meer zat er ook niet in mijn portemonnee. Maar zat me ook af te vragen wat een beetje normaal is om te geven
Ik heb niks gestemd. Hier komen nooit collectes of krantenjongens aan de deur. Als dat wel zo was dan zou ik max 1 geven. Alleen heb ik bijna nooit cash geld want wij pinnen altijd alles dus dan zouden ze alsnog pech hebben.
Ik vind er wel een verschil zitten tussen iemand die folders of een huis-aan-huisbrand bezorgt of iemand een dagblad. Aan dagblad 10,- en iemand van de folders iets van 0,50 of 1,-.
Als ik de deur open doe niks maar als mijn man de deur open doet een 0.50 cent Ik vind het niet nodig.
Dat ligt er maar net aan wat ik in de portemonnee heb. Maar meestal is dat een euro. Geen briefgeld, dat vind ik te veel.
Haha ik geef ook niks. Vreselijk schooigedrag.. Ik werk met plezier en de klanten op mijn werk wens ik ook oprecht fijne feestdagen.. Hoef er niks voor terug van hen.
Niks. Ik snap werkelijk niet waarom we mensen (die wij zelf notabene al betalen voor het uitvoeren van een dienst) een "extra" kado geven.
Hier ook niets. We wonen hier nu ruim 4 jaar en ik heb er ook nog nooit eentje aan de deur getroffen moet ik zeggen. Maar wij doen ook niet meer open als het donker is tenzij we iemand verwachten.
Waarom geef je in een restaurant wel een fooi? Of doen jullie dat ook niet. Die jongeren gaan door weer en wind voor een hongerloontje. Ach ja mijn zoon heeft er vorig jaar een nieuwe mobiel van kunnen kopen, en blij dat hij was.
Nou precies! Maar daar is niet iedereen het mee eens. Zelfde als een fooi op het terras/ restaurant. Is wel eens een topic over geweest.
Een euro. Toch een mooi fooitje en dan hebben zij als 14/15/16-jarige ook een leuke kerstbonus als ze dat bij iedere deur krijgen. Mijn folderjongens zijn er in ieder geval blij mee. En ik heb ook een keer folders gelopen, heb het 3 weken volgehouden. wat een k-bijbaantje. Omgerekend 2 euro per uur een paar uur per week sjouwen met die krantjes door weer en wind. Ben blij dat iemand anders het wel doet.