ons kind & hond

Discussie in 'De lounge' gestart door snoet, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Wij hadden al twee honden voordat Dilano geboren werd, ondanks vele honden kennis maakte ik me toendertijd toch zorgen. Maar gelukkig was dat niet nodig.

Inmiddels is er een hond overleden en merk ik dat Dilano echt niet lief voor haar is.

Er zit een traphekje tussen de woonkamer en gang zodat ze niet bij elkaar kunnen komen, want ik wil Charly echt niet weg doen. En ik wil ook niet dat Dilano gebeten wordt.

Maar nu het probleem eigenlijk zodra hij maar even de kans krijgt, loopt hij tegen haar aan trekt aan haar haar of staart. En ze snauwt terug. Dilano krijgt meteen een waarschuwing, en bij het nog een keer doen, dan gaan we niet naar buiten of mag hij niet mee. En dan is het natuurlijk meteen. Dilano niet meer doen ik ben lief voor Charly. En dat is hij dan ook. Maar ik zou het zou fijn vinden dat als ze even bij elkaar zijn dat hij gewoon lief voor haar is. Want ik wil echt geen ongelukken. En Charly snauwt nu alleen nog maar, maar ik ben echt bang dat het een keer over gaat in bijten.

snoet

2. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Zorgen dat hij niet de kans krijgt Charly te pesten! Ten alle tijden in de gaten houden, en je zoontje goed toespreken. Een kindje van 3 kan prima begrijpen dat iets niet mag lijkt me.. Lijkt me geen fijne situatie, voor jullie niet, en al helemaal niet voor de hond. Ben bang dat er niks anders opzit dan de boel nog beter in de gaten te houden.

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Misschien moet je Dilano de volgende keer geen waarschuwing geven, maar hem meteen op de gang ( of wat voor straf je dan ook hebt) of trap zetten. Hij pest tot de eerste waarschuwing en blijft dat waarschijnlijk doen. Je hebt nu al zo vaak gewaarschuwd, Dilano weet dat hij het niet mag doen, dus ik zou hem de volgende keer meteen straffen als hij het doet. En na de straf uitleggen waarom hij die straf krijgt. Dat het pijn doet bij de hond en dat het niet lief is om hem pijn te doen..

Je kunt denk het beste meteen een straf geven en bijvoorbeeld niet straffen door hem straks niet mee te nemen na buiten of straks niet ........ Dat straks is voor hem wat te ver weg.

Succes met dit probleem.

4. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Direct straffen inderdaad, je hebt nu vaak genoeg waarschuwingen gegeven, dacht ik zo

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    idd denk ik ook dat je toch moet zorgen dat je zoon niet bij de hand kan. en ook hier in toch erg duidelijk zijn. hij is geen baby. hij moet dat best kunnen snappen. ook uitleggen dat charly kan bijten. misschien helpt dat.

sterkte

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Heb nog totaal geen ervaring met het opvoeden van kinderen, laat staan in combinatie met huisdieren.

Wel heb ik sinds ik weet dat ik zwanger ben een gedragsdeskundige naar mijn 2 honden (en mij) laten kijken om alvast tips mee te krijgen op welke manier ik nu vooral met de honden kan trainen om te zorgen dat de hond volledig naar mij luistert en netjes aan de riem kan lopen enzovoorts.

Zij vertelde mij toen dat als onze baby is geboren en we tips willen we haar altijd kunnen bellen.

Nu denk ik dat dit in jou geval ook geen slecht idee is, al is het bij jou meer op jou zoontje gericht maar ik denk dat een gedragsdeskundige daar wellicht ook raad mee weet.

Ik zou in ieder geval wel snel handelen voordat het straks een keer verkeerd gaat.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als mijn meisje de honden pest (gelukkig niet vaak) dan ben ik gelijk heel streng en krijgt ze meteen straf! Dit gedraag tolereer ik niet en dat moet ze maar snel doorkrijgen.

8. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Tja lastig is dat, hier ook een mechelaar in huis....Schat van een hond in huis, buiten dominant en agressief naar vooral dieren en fietsers. Met Milan gaat het supper en liggen ook wel eens samen op de bank bij Mama of Papa.

Alleen Slaat,Schopt en ogen prikken etc etc word ook hier absoluut niet getolereerd. Ook als de hond slaapt mag Milan er niet in de buurt komen dit geld ook als Rex eet.

Mocht ik zien dat Milan Rex opjaagt etc dan is het bij de tweede tevens laatste waarschuwing straf, dan gaat hij in de box of hal.
    Milan is nog maar 1,5 jaar dus uitleggen wil niet zo al proberen we het hem wel duidelijk te maken en schud dan ook met zijn hoofd.

Na 10 minuten laat ik Milan Rex aaien, en geeft hij ( meestal) een kusje hihi :D

Maar kan me voorstellen dat je bang bent dat er onbewust gebeten word, die angst is hier ook aanwezig. Een dier blijft een dier hoe lief ze ook zijn. Ze kunnen schrikken of iets dergelijks waardoor ze als reactie van zich af kunnen bijten.

Suc6

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik zou niet waarschuwen maar meteen straf geven!

Als Lise onze hond pijn doet is het METEEN zonder waarschuwing op de trap en de deur dicht!
    Bij zulke dingen waarschuw ik niet!

Mijn moeder vertelde dat Lise haar hondje had geschopt en hoe wij dat aanpakken, ze had haar nu wel toe gesproken dat dat niet mag.
    Dus ik heb gezegt dat Lise heel goed weet dat het niet mag en meteen straf krijgt, nu had ze het laatst weer gedaan en na haar straf heeft ze het niet weer geprobeerd.
    Nu is het wel zo dat de honden daar en vooral de kleinste de heledag om Lise heen kan hangen, ik had al voorspelt dat Lise ooit een keer zou schoppen of slaan omdat ze daar geen zin in heeft en het hondje Luisterd totaal niet naar Lise, springt en eet haar eten op, iets wat hier echt niet gebeurd, als Lise eten aan onze hond geeft eet ze het niet op tot ik zeg dat het mag!

Maar waarom het je ze apart? Hier word de hond overal bij betrokken als het even kan en de dames zijn de dikste vriendinnen, riem van houden, brokken geven, balletjes gooien, achterdeur open doen als ze hond naar buiten wil, enz enz

Je zou ze in mijn ogen toch echt moeten leren elkaar met rust te laten, geen idee hoe je hond is.

Wij hadden er ook 2 maar hebben er 1 moeten herplaatsten omdat hij dominant was tegen Lise, het hangt natuurlijk ook allemaal een btje van je hond af, succes!

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier doet mijn dochter juist ook heel veel met de honden. Zou ze ook zeker niet angstvallig uit elkaar gaan houden, dan wordt het alleen maar interessanter

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier gaat Lenn zonder pardon direct op de trap. Hij krijgt geen waarschuwing. Hij weet dat de hond plagen niet mag. Slaan, schoppen en bijten wordt hier sowieso niet getolereerd. Niet naar de hond, maar ook niet naar Elise of ons.

Apart houden hebben we hier nooit gedaan, is ook niet nodig gelukkig. Als de hond aan het eten of slapen is, mogen ze er niet bij in de buurt komen. De hond eet immers ook niet hun bordje leeg en komt niet naar boven als ze slapen. Dus zij mogen het ook niet.

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.260
    1.024
    113
    Zuid-Holland
    onze hond vroeger beet wel eens van zich af. ook wel logisch met 4 kinderen om zich heen te springen. Maar onze hond gaf altijd alleen een waarschuwend knauwtje en beet absoluut niet door! Gelukkig maar. Mijn ouders vonden het goed als onze hond dit waarschuwende knauwtje gaf omdat het ons als kind ook duidelijk maakte dat de hond iets niet wilde. En ik wist als kind ook heel goed dat ik dan moest stoppen want de hond vind dit niet leuk.....

Maar goed, je weet nu niet of jou hond het bij een waarschuwend knauwtje zou laten of zou doorbijten......

13. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Even je kind iets strenger aanpakken hoor. Die loopt gewoon een spelletje met je te spelen, en het is afwachten tot de hond het zat is en wel een keer van zich af snauwt.

Deel Deze Pagina