Lieve mede forummers. Binnenkort gaan wij lekker naar de zon. nu kan je 48 u van te voren inchecken online. heel fijn want dat willen we doen ! Maar hoe gaat dat verder ? Wij doen online inchecken en dan ? Bij de incheckbalie wordt toch ook je koffer op de band gedaan of loop je direct door naar de douane. Wij zijn niet tot beschikking van een goed werkende laptop/pc. En op mn mobiel zoeken vind ik zoo lastig. Er zijn vast wel mensen hier die weten hoe het werkt, toch ? Vast bedankt!!
Ja je kunt online inchecken en dan dus al een stoel kiezen, maar je kunt ook gewoon inchecken op het vliegveld hoor! Als je online incheckt krijg je al instapkaarten die je uit moet printen (en niet moet vergeten mee te nemen!), waardoor het proces aan de balie veel korter is. En voor mensen die perse aan het raam ofzo willen, kun je op tijd zijn die 48 uur van tevoren en dus een plek kiezen die je graag wilt. Ook kun je online vaak kiezen (ligt aan de maatschappij) of je bv stoelen met extra beenruimte wilt, waar je dan extra voor betaald. Die zullen bij vertrek aan de balie meestal al bezet zijn door mensen die online ingecheckt hebben. Conclusie, het kan allebei! Je hebt wel echt een printer nodig voor je instapkaarten dus via je mobiel zou ik niet doen, Maar als het een vol vliegtuig is, loop je de kans dat je beide op de derde stoel aan net gangpad zit, en dus niet naast elkaar, omdat heeeel veeel mensen online inchecken!
Ja we kunnen al stoelen reserveren maar daar heb ik geen zin in hoor. we vertrekken in de nacht/ochtend en daarom wil ik t proces verkorten en online inchecken. ( we hebben wel laptops hoor maar die zijn zooo sloom dat we t vermijden) Maar ik had het al gevonden waar we onze bagage moeten dumpen bij de bagage drop off. Nooit geweten dat dat bestond en ik heb nog wel op SPL gewerkt haha. Dus maar opzoeken waar dat is. We hebben een uur de tijd om te verdwalen.
Als je geen printer hebt kan het vooraf inchecken ook, je kunt altijd voor optie kiezen: printen op de luchthaven. Daar staan speciale machines voor waar je je paspoort of id-kaart doorheen haalt, en dan je instapkaarten print. Bagage afgeven gaat ook in self service dingen. Scan weer je paspoort of instapkaarten, geef aan hoe veel stuks bagage je hebt, dan komen die officiële bagagelabels eruit (die vroeger door de grondstewardess werden gedaan), die maak je zelf vast aan de koffer en doe je hem in een bak/capsule die dan sluit en je koffer verder transporteert. Er staan altijd hordes grondstewardessen klaar om je er doorheen te loodsen als je het voor de eerste keer doet. Net als vroeger zoek je bij binnenkomst op een schermpje je vlucht op om te kijken waar je naartoe moet. Het is net als vroeger nog gesplitst per maatschappij. Zowel de instapkaart-printmachines, self service bagage drop off, loslopende grondstewardessen die helpen als meestal enkele old school incheckbalies, zit dus allemaal bij elkaar. Fijne vakantie!