beste VK ik heb te horen gekregen dat mijn suiker veel te hoog is na ontbijt 8.3 en na avondeten 7.5 ik moet nu deze week op mijn eten letten en lijst doorgekregen wat ik aan moet houden maar zo eet ik eigenlijk al ik eet misschien te veel fruit op een dag en drink misschien 1 of 2 glazen cola-light te veel maar dat is het dan ook ... ik weet nu eigenlijk niet wat ik moet doen ... en wil echt niet gaan spuiten ofzo... heeft u misschien nog tips of dingen die ik beter wel of niet kan doen ik zal meer groenten gaan eten ipv fruit en minder light drinken maar wat nog meer ? ik eet nu ook om de 2 uur .. is er misschien een uitgebreider advies dat ik ergens kan vinden want ik ben nogal fanatiek lijner ... en moet hier dus zeker mee oppassen ! ik hoop op een antwoord aangezien ik al over een paar dagen weer moet prikken !
Hoi Emma29, wat je in ieder geval niet moet doen is gaan lijnen! Dan krijg je alleen maar afvalstoffen in je lichaam en dat is niet goed voor een zwangerschap. Sommige mensen ontwikkelen nu eenmaal een zwangerschapssuiker zonder dat ze rare dingen eten. Het kan ook familiair bepaald zijn, dus niet denken dat je meteen van alles verkeerd doet. hoor. Inderdaad niet teveel koolzuurhoudende dranken drinken en ook niet teveel vruchtensap. Drink bijv meer thee en water met citroen bijv. Of neem een glas halfvolle melk en magere yoghurt. Fruit bevat inderdaad ook natuurlijke suikers en daarom ook niet meer dan 2 stuks per dag, in jouw geval liever 1 per dag zou ik zeggen. Probeer niet teveel zoetwaren op brood te eten en geen 3 koekjes bij de koffie, maar 1. Eet wel gewoon je warme maaltijd en je lunch met bijvoorbeeld een komkommer of een wortel erbij. Het is inderdaad ook goed om ipv 3 keer per dag 7 keer per dag iets te eten, maar niet snacken. Probeer niet te extreem te doen hoor, want je moet wel al je voedingsstoffen binnenkrijgen en zoals ik in het begin al zei; er zijn vrouwen die heel gezond leven en het toch ook krijgen. Je kunt eens advies inwinnen bij een dietiste, die kan je hierbij heel goed ondersteunen. Groetjes Brigitte