Ik heb even een vraag omtrent het fietsen op een hometrainer. Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap op een gewone fiets gefietst buiten. Voor de zwangerschap deed ik eigenlijk niet aan beweging. Maar aangezien het me zo goed bevalt wil ik ermee doorgaan, het houdt me goed op gewicht. Nu zitten we momenteel in Spanje en de wegen hier zijn niet echt om te fietsen en nu hebben we een hometrainer. Iedere dag fiets ik een half uur tot een uur. Kan dit kwaad en tot hoe lang mag ik hiermee doorgaan? Alvast bedankt voor het antwoord!
hoi Rabia, we kunnen zeker wel jouw vraag beantwoorden, maar je moet soms even geduld hebben! Fietsen kan geen kwaad, ook niet op een hometrainer. Het is juist goed om in de zwangerschap te blijven bewegen. Vooral doorgaan dus! In principe je hele zwangerschap, maar luister naar je lichaam. Je kunt iets eerder moe worden op een gegeven moment en dan moet je rusten. Dan kun je beter twee keer per dag wat minder lang dan in 1 keer zo lang achter elkaar. Mirjam