Vorig weekend waren we in een attractiepark en heb ik mijn zonnebril even op de kinderwagen gelegd. We stonden toen in de drukte naar een show te kijken. Na afloop toe we naar de uitgang liepen kwam ik er achter dat de zonnebril weg was. Ik weet niet of hij gestolen is in de drukte of van de kinderwagen gevallen is. Ben teruggegaan en er lag niks op de wegof op de plek waar ik stond
Dat is heel erg vervelend maar veel mensen nemen nu eenmaal alles mee als ze de kans krijgen helaas. Je had ook kunnen weten dat je dat niet zomaar kon laten liggen? Goede les voor de volgende keer en ik hoop dat het geen dure zonnebril was voor je.
Het kan natuurlijk allebei..... Weet niet zo goed wat je met dit berichtje wil. Feit is dat hij weg is een je er niks meer aan kan veranderen.
Zinloos, als je niet zeker bent of het diefstal of verlies was valt het automatisch in de categorie verlies en krijg je dus niks terug
Ja in dacht al dat dit het doel was van je topic.... Ik vind het persoonlijk je eigen fout maar er zullen wisselende reacties op komen.
Eens... Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten! Heel vervelend maar toch echt je eigen fout. Kan me voorstellen dat je baalt!
Als je geen aangifte oid van diefstal hebt gedaan krijg je niks van je reisverzekering en valt hij onder de categorie verloren.
We hebben daar en melding gemaakt en ze hebben onze nummer genoteerd voor als hij gevonden zou worden. Maar dat gaat natuurlijk nuet gebeuren
Bij de gemeente als verlies dus? Aangifte heeft geen nut is alleen bij diefstal. En verlies krijg je dus niets mee terug.. Rot dus!!
Dat ligt aan je verzekering denk ik, mijn man heeft zijn bril op de tank van de motor laten liggen en is weggereden, bril weg dus.. Gewoon vergoed gekregen...
Daar gaat verzekering niet mee akkoord. Met aangifte van de politie wel dan doe je namelijk wettelijk aangifte van diefstal. Je na en telnr achter laten bij een pretpark kan iedereen doen ook al een niks kwijt bij wijze van spreken.
Tja ik heb ook zo'n dure zonnebril maar echt niet dat ik daar zo slordig mee omga! Ik vind het gewoon pech hebben en moet je je verlies nemen.
Ik werk bij een verzekeringskantoor. Als je niet zeker weet of het diefstal of verlies is dan heb je hoogstwaarschijnlijk pech op je inboedelverzekering. Wanneer het diefstal was geweest dan had je aangifte moeten doen. Daarbij moet het diefstal onder dwang zijn. Dus dat ze het hardhandig van je hebben afgepakt en je het kunt aantonen. Sommige verzekeraars hebben een dekking waarbij verlies wel nog is gedekt maar dit komt nauwelijks tot niet meer voor. Op je reisverzekering kun je het proberen. bij het kantoor waar ik werkzaam ben hebben we namelijk brillen tot 200 euro gedekt op de reisverzekering. Echter ligt het aan de verzekeraar hoe coulant ze zijn. In de polisvoorwaarden staat namelijk dat je fatsoenlijk met je spullen moet omgaan en op het moment van de gebeurtenis al het mogelijke eraan moet hebben gedaan om de schade te voorkomen. Op het schadeformulier moet je invullen hoe het gebeurd is. Wanneer jij aangeeft dat je de bril op de kinderwagen hebt gelegd dan heb je grote kans dat de verzekeraar afwijst omdat je nalatig bent. Het is namelijk te verwachten wanneer je in een menigte de zonnebril op de kinderwagen legt dat deze word gestolen. Je had de bril in een tas moeten doen. Echter, proberen kan altijd natuurlijk
Dan heb ik net geluk gehad bij Interpolis. Wij hadden ook alleen op het park aangifte gedaan van verlies (inclusief de vindlocatie, was namelijk in de wensput gevallen) en we krijgen een bedrag terug.
Dus daarom zijn de verzekeringen zo duur, door mensen die dit soort dingen gaan terugvragen wel rot voor je hoor.. dat je hem kwijt bent! maar toch een beetje eigen schuld