Nooit dorst

Discussion in 'De lounge' started by tumtummetje, Jun 25, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Dames,

Mijn lichaam vraagt nooit om vocht. Ik heb dus nooit een dorstgevoel en vergeet heel vaak simpel weg te drinken. Soms heb ik alleen 2 bakjes koffie gehad :eek:

Mijn man en collega's begint het op te vallen en regelmatig wordt er drinken neergezet en moet ik het opdrinken :p

Man heeft nu een beker gekocht waar fruit bij in kan in de hoop dat ik nu wel meer drink.
    1 dag is het gelukt, daarna weer vergeten :oops:

Wie heeft de tip?

2. Indiana

Indiana Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,181
    1,365
    113
    Female
    Flevoland
    Herinnering in je telefoon?

3. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,321
    10,286
    113
    Ik lees mee, het is dat ik de koffie werkelijk nodig heb anders is het inderdaad maar 1 of 2 keer wat drinken.

We eten ook geen kant en klaar pakjes en als we het wel doen drink ik in eens wel meer:roflmao:

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Misschien krijg je al genoeg binnen via je voedsel?

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Telkens als je koffie gaat drinken eerst een beker water. Dat doe ik tenminste en dat scheelt best wel.
    Koffie vergeet ik niet :)

En zoals hierboven, misschien haal je wel voldoende vocht uit je voeding. Eet je veel fruit en groente bijvoorbeeld?

Ik krijg hoofdpijn als ik niet genoeg drink, maar als jij verder geen klachten hebt is het misschien toch wel genoeg voor je.

6. Emsy

Emsy Fanatiek lid

Jan 29, 2015
    1,872
    1,681
    113
    Female
    Hier ook zelden een dorst gevoel.
    Kan om 3 uur bedenken dat ik nog niks gedronken heb die dag. Nu met de borstvoeding moet ik wel anders loopt m'n productie ook terug.

Heb al vanalles geprobeerd. Flesjes water, elk uur een glas drinken etc. Ik krijg er alleen maar geen routine in.
    Wat mij nu helpt is de dag in ieder geval beginnen het een kop thee van 300ml. Door de dag heen probeer ik er zo vaak mogelijk aan te denken en drink in de avond altijd een mok thee van een halve liter. Maar de dagen dat ik echt 2 liter drink zijn zeldzaam.

7. Novi

Novi Niet meer actief

Voor iedere maaltijd/tussendoortje een glas water drinken. En jezelf aanleren om op vaste momenten te drinken. Ik begin de dag bijvoorbeeld standaard met een glas water en mok thee.

8. Marihi

Marihi Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,268
    671
    113
    Hier ook zo een... nu weer een blaasontsteking. Telkens neem ik mee voor om beter te gaan drinken, maar telkens houd ik dat niet vol. Zo waardeloos...

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Een fles water vullen en dan de tijden erop dat hij tot een bepaalde hoogte leeg moet zijn. Bv literfles en dan zet je 11;00 halverwege erop, en 15:00 onderaan en daarna vul je hem nog bij voor de rest van de dag. Of 3 halve liters: 1x ochtend, 1x middag 1x namiddag/avond. En dan wel voor je neus zetten natuurlijk.

Op vaste tijden wat drinken is ook slim. Bv ontbijt glas water, (koffie drink je dus al) met de lunch pak je een halve liter, en dan zet je een wekker om half 4 voor een glas. En met het avondeten nog een flink glas water.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Heel herkenbaar! Ik drink ook veel te weinig, al zolang ik me kan herinneren. 's ochtends twee koffie, een glas sap bij de lunch en 's avonds een wijntje of biertje. Ik heb ook nooit dorst. Als ik een grote glazen kan water of een Dopper op mijn bureau zet neem ik er geen slok van. Een timer instellen werkt ook nief, dat klik ik gewoon weg. Ik probeer nu de routine te krijgen om een glas te drinken als ik de kinderen uit school ranja of water geef, en een glas water of dubbelfrisnte drinken als de kinderen op bed liggen.

Biny likes this.
  11. Neskio

Neskio Fanatiek lid

Mar 5, 2017
    3,311
    2,677
    113
    Female
    NB
    Herkenbaar, hier hetzelfde. Enige moment waarop ik soms een dorstgevoel heb is als ik 's nachts wakker wordt. En dan heb ik geen zin om op te staan :D

Biny likes this.
  12. Tipp

Tipp Actief lid

Jun 4, 2021
    201
    256
    43
    Female
    NL
    Ik begin 's ochtends al met een halve liter water, kost even wat tijd maar dan heb je in ieder geval al wat binnen!

13. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Gelukkig herkenbaar lees ik wel :oops:
    Ik las ook net ergens dat het ook kan zijn dat je lichaam een hongersignaal af geeft terwijl je dorst hebt. Interessant vind ik dat en probeer ik morgen te testen :D. Honger =glas water. Ben benieuwd :roflmao:

TanjaK likes this.
  14. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,837
    2,180
    113
    Female
    Ik heb altijd een grote fles water bij me staan. Ik drink gewoon ondanks ik geen dorst heb. Dat heb ik mezelf aangewend als puber en doe dat nog.
    Als ik te weinig heb gedronken dan krijg ik hoofdpijn.

15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Heel herkenbaar. Soms denk ik rond etenstijd oeps, ik heb nog niets gedronken!

Zeer slecht, dus ik probeer er wel echt op te letten.

Ik vul nu een fles, dan weet ik ook wat ik die dag op heb! (Gisteren bijvoorbeeld alleen al twee liter water)

16. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Meteen na het opstaan twee glazen water drinken! En dan verder voorafgaande aan elke maaltijd een glas. Dan kom je er wel hoor!

17. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,425
    113
    Wil het ook nog wel eens vergeten als ik druk ben, maar in principe bij elk eetmoment.
    Dus bij ontbijt > beker zuivel of thee
    Lunch > beker zuivel
    Avondeten > glas water en schaaltje vla/yoghurt toe

Bij de tussendoortjes in de ochtend en middag ook koffie of thee (of water als het tussendoortje fruit is)

18. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

Dec 1, 2019
    1,011
    1,722
    113
    Female
    Er zijn ook apps die je kan downloaden die om de zoveel tijd een melding sturen dat je moet drinken.

Vero0504 likes this.
  19. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Herkenbaar..

Ik heb nu caravan cevitan citroen limonade ontdekt. Is natuurlijk minder goed dan water maar krijg wel mijn vocht binnen.
    Het is zo lekker fris dat ik hier dus echt trek in heb. Drink er een paar glazen van op een dag.

Biny likes this.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Herkenbaar. Ik ben er ook zo 1. Niet tijdens mn zwangerschap trouwens. Nu heb ik wel dorst. Ik móet van mezelf gewoon 4 flesjes spa leegdrinken op een dag.
    Voor 9u eentje, voor 12u eentje, voor 15u en voor 18u. Zo voorkom ik veel plas sessies in de avond. Oh en ik zet ze dus gewoon midden op tafel. Ja, soms moet ik er dan nog 1 om half 3 naar binnen gieten en dat doe ik dan. Werkt best goed.

Share This Page