homocysteine waarde

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hopefull1979, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefull1979

11 okt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Vorig jaar hebben wij met 33,5 weken afscheid moeten nemen van ons kindje. Zij had meerdere afwijkingen waaronder open ruggetje, groeiachterstand, klompvoetjes en een hartafwijking.

Wij proberen alweer een jaar zwanger te raken, maar heb alweer 2 miskramen gehad. De gynaecologe heeft een bloedonderzoek laten doen en hieruit kwam een homocysteine waarde van 26. Zij vermoedde dat ik een b-12 tekort had en dit blijkt het geval. Ik krijg nu elke week een injectie, maar maak mij ernstig zorgen over hoe nu verder.

Zijn er misschien meiden die ook een hoge homocysteine waarde en b-12 tekort hebben? En zijn jullie naar de behandeling wel weer zwanger geraakt?

Er is in ieder geval van alles op zijn plaats gevallen en ons dochtertje was dus geen domme pech. Ik had waarschijnlijk toen al een verhoogde homocysteine waarde en dan mag je absoluut niet zwanger worden.

Het is nu wachten tot ik de laatste injectie gehad heb en dan gaan ze opnieuw de waardes bekijken.

Worden jullie blijvend behandeld?

2. Elleke74

Elleke74 Lid

20 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een B12 tekort, weet niet wat mijn homocysteine waarde geweest is, want dat is me nooit verteld. Ik heb ook heel veel moeite moeten doen om een goede behandeling te krijgen. Dit is me uiteindelijk op eigen houtje gelukt via het B12 tekort forum. Ik ben bij het vermoeidheidscentrum in Lelystad geweest en kreeg via hen injecties met 10000 mcgr B12, 2x per week. Helaas kon ik deze behandeling niet voortzetten toen ik zwanger raakte omdat zij niet durfden te garanderen dat het geen kwaad kon.

Toeval wilde overigens dat wij al in de mmm zaten omdat we niet zwanger raakten. Mijn partner heeft 5 jaar geleden kanker gehad en chemo en bestraling, dus we dachten dat er wellicht iets bij hem niet goed zat hierdoor. Uiteindelijk bleek uit alle onderzoeken dat er bij ons allebei niets aan de hand was en nadat mijn B12 waarde goed was, was ik binnen 3 maanden zwanger, ondanks mijn leeftijd (ruim 37 toen ik zwanger raakte). Ik heb besloten om geen enkel risico te nemen omdat ik nog niet weet waarom ik zo'n enorm B12 tekort had. Daarom geeft mijn vriend mij 2x per week een "normale" B12 injectie, gedurende mijn hele zwangerschap tot nu toe. Ons kindje ontwikkelt zich prima en alle echo's waren goed. Ik hoorde in Lelystad dat je met een te laag B12 gehalte niet zwanger kunt raken of blijven, of dat je kindje zich niet goed zou kunnen ontwikkelen. Er is helaas nog heel weinig bekend in Nederland over B12 tekort en zwangerschap heb ik het idee. Misschien kun je je aanmelden op het B12 tekort forum. Daar is een subforum over zwangerschap en ervaringen en mogelijkheden voor behandeling.

Ik wens jullie veel succes en probeer je eigen gevoel te volgen in dit. Helaas zijn er nog maar weinig artsen die je een goede behandeling kunnen/durven geven!

3. hopefull1979

11 okt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elleke Jeetje meid jij hebt ook wat voor je kiezen gehad zeg.

De juiste behandeling dat is nu net het probleem. De internist wilde mij aanvankelijk maar 1 injectie geven en daarna verder kijken. Omdat ik op het b-12 forum had gelezen dat de opstartfase 10 injecties om de 3 dagen is heb ik op mijn strepen gestaan dat dit echt niet goed kan zijn. Nu krijg ik na veel zeuren 6 weken 1 injectie. Ik heb trouwens ook gevraagd om de injectie te krijgen welke speciaal voor zwangere vrouwen is. Deze hoeven niet in de koelkast en ook dit koste wat moeite om voor elkaar te krijgen.

Het probleem is dat ik ook op het forum van b-12 tekort geen duidelijk antwoord krijg, omdat er maar weinig mensen met een te hoge homocysteine waarde zijn.

Ik ben in ieder geval heel blij dat je jouw verhaal hier neergezet hebt en dat geeft weer hoop. Dankjewel daar voor.

Deel Deze Pagina