Hoi dames. IK ben zelf in januari gestopt met de prikpil en na 7 maanden eindelijk is ongi geworden. Nu wordt ik alleen sinds die tijd binnen de tien dagen na me eisprong al ongi. Gisteren bij de HA geweest maar die zegt dat het helemaal geen kwaad kan en ik kan gewoon zwanger worden met zo'n korte LF. Dat terwijl ik overal lees dat het niet kan. Je ei heeft minstens 7 dagen nodig om de weg te vinden naar je baarmoeder... Dus als je al na zeven dagen ongi wordt je eitje als het ware wordt weggespoeld... HA zegt hierop dat je dan gewoon al niet bevrucht was.. dus al geen kans maakte.. Wat moet ik hier nou mee????? zijn er meer meiden die een korte LF hebben???
Je moet tempraturen en een temp kaart inleveren wil je dat 'concreet bewijzen' ga over een tijd je terug neem je temp kaarten mee en vraag om een verwijzing naar de gyne.. Mijn lf is ongeveer de Helft korter dan die van jou en mijn cyclus is een dikke week korter, je niet zo druk maken joh!
Misschien niet zo bedoeld(of wel) maar wat een vijandig berichtje. Zijn hier om elkaar te helpen toch? Ik heb een tijdje temp geprobeerd bij te houden (om een ei te vinden) maar werkte niet omdat ik niet elke dag om de zelfde tijd opsta, ik ook nog eens slecht slaap dus niet in het weekend vroeg naast me bed wil staan. Gebruik ovu testen om een ei op te sporen. Vervelend dat jou LF en cyclus korter zijn!!
Hoi Xprissiex (lastig naampje ) Mijn lf is nu 11, maar is ook 9 geweest. Niet heel lang, maar ook niet te kort hoor. Een innesteling is meestal ergens tussen de 5e en de 10e dag zijn, maar het kan ook eerder hoor. Ik heb op dit forum veel voorbeelden voorbij zien komen waarbij de innesteling plaatsvond op dag 3. Uitzonderingen bevestigen de regel gelukkig! May-D zit ook op dit forum en is twee keer zwanger geworden met een lf van ongeveer 5/6 als ik me goed herinner, maar langer zeker niet. Haar innesteling was op dag 3 of 4 volgens mij. Als je na een tijdje nog niet zwanger bent, gaan ze je progesteron springen en daaraan kunnen ze zien of die waarde hoog genoeg is. Succes. PS: helpen doen ze meestal pas al je lf 9 is of korter. (ALS ze helpen)
Dank je voor je reactie. Dat hoor ik vaker dat het een lastige naam is haha. Dus als ik het goed begrijp dan duid een vroege ongi op een vroege mislukte bevruchting??? Moet ook weer wennen aan dat ongi zijn elke maand. Vroeger altijd de pil geslikt toen 3,5 jaar prikpil en dus ook geen ongi. Ik mocht mijn vriend een sperma onderzoek laten doen. Daar ben ik wel blij om weten we meteen of bij hem alles werkt. Dus dat gaan we binnenkort maar even aanvragen. Wat is jou verhaal als ik vragen mag?
Weet je wat een gekke is? Vorige week vrijdagochtend had ik een enorme steek onder in me buik. Echt pijnlijk. Hele dag mee gelopen en ook ongi geworden. Zaterdag al minder daarna weg. HA weet ook niet wat dat was. Ongi of innesteling. Test van gistermiddag was negatief. Dus zwanger ben ik niet maar een ongi van 1,5 dag is ook raar toch???
Kan nog een nawee zijn van de prikpil hoor. Je hebt best kans dat het vanzelf goed komt. Om problemen te voorkomen moest ik toen ik met de prikpil stopte eerst overgaan op de gewone pil. Na 3 maanden mocht ik daarmee stoppen. Mijn cyclus is alsnog een jaar van slag geweest, volgens gyn kwam dat van de prikpil. Ik heb toen een provera kuur gehad, zo hebben ze mn lichaam gereset. Misschien werkt dat voor jou ook?
Nee hoor vroege menstruatie is gewoon een korte lf. 14 dagen is gemiddeld en geen gegeven. Ik had zes gewone cycli en toen ineens niks meer. Na 6 mnd bij de gynaecoloog terecht gekomen en bleek ik pcos te hebben. Dan kan de eisprong uitblijven. (Het is lastig uitleggen wat het precies is). Maar nu met clomid, een hormoon, een eisprong gehad. Of dat deze ronde weer lukt, weet ik nog niet. Ik denk het wel. En mijn lf is dus 9-11 dagen. Ik ben dus erg benieuwd wanneer het ons lukt. De hsg (doorspoelen eileiders) en de samenlevingstest waren goed. Dus probeer nu zo ontspannen mogelijk de rondes in te gaan. Morgen weer naar gyn om te kijken hoe het verder gaat. En als ik nu een eisprong heb, kan ik de komende zes maanden zonder ziekenhuis verder, gelukkig.
@panter Ik heb Primolut gehad en orgametril om ongi op te wekken. Beiden hebben trouwens niet geholpen. Werd gelukkig uiteindelijk wek ongi dat was juli. Dat overstappen op gewone pil heb ik toen ook gevraagd maar werd uitgelachen want je gaat toch niet nog meer hormonen nemen terwijl je juist zwanger wilt worden. Kreeg nu ook nog te horen dat het van de PP kwam. @babke Ik weet wat pcos is. En clomid ook. Ik hoop dat je snel zwanger bent. Ik weet niet of er wel of niet mee bezig zijn uitmaakt hoor. Geloof daar niet in. Heeft je man problemen met het verplicht klussen?? Die van mij totaal niet hihi
Het is ook niet omdat ik denk dat we dan meer kans maken. Ik geloof daar ook niet in. Al denk ik dat stress wel negatief kan werken, maar stresserig ben ik niet geweest. Maar het is altijd in he hoofd en heb daar even minder zin in, vandaar. Mijn man heeft geen moeite met verplicht klussen. Maar het is dan steeds meer van ff snel tussendoor vullen en weer door. Ik merkte dat we er minder de tijd voor namen. Het werd ineens functioneel ipv gewoon lekker. En nu zijn we weer meer aanbeland op het lekker. Dubbel positief dus haha.
Herkenbaar. Hier is het van oh hij moet zo weg dus even vlug. soms zien we elkaar helemaal niet dus tja. zie dat je vandaag je ei hebt? spannend.. wordt weer twee weken in de wacht.
Ik denk dat het deze maand niks gedaan heeft . Mijn vruchtbare slijm matchte niet met de baarmoedermond en mijn vruchtbare slijm is inmiddels verdwenen. Mijn temperatuur is echter nog laag. Dit gebeurde ook steeds in die hele lange eiloze cyclus. Ik moet zo naar de gyn, maar ik denk dat de clomid toch naar 100mg moet. Balen, want ik heb er behoorlijk last van gehad.
Ik heb dagen voor me ei ook vruchtbaarslijm. Denk dan ei komt eraan maar duurt soms nog een week. Heb ook ver van te voren al pijn in me buik. Dus let daar nu niet meer op. Kijk alleen nog naar een posi ovutest dan weet ik zeker wanneer hij komt Ik hoop dat het alsnog heeft geholpen. Maar heb je last van bijwerkingen door de clomid?
Hello, ik kom me hier ook even melden.. Ben sinds deze maand begonnen met ovulatiestesten.. En zo kwam ik erachter dat we steeds rond de verkeerde tijd meer klusten.. Mijn eisprong was namelijk pas op dag 25! Met mijn cyclus van 34 dagen betekent dit dus ook een lf van 9 dagen.. Ga me er nog maar geen zorgen over maken.. Lees gelukkig veel berichten van mensen die met zo'n korte lf gewoon zwanger raakten.. Als het na een jaar nog niet lukt dan zie ik wel weer verder Tot die tijd klussen we lekker door! Veel succes! X
Hallo, Ik ben vorige maand begonnen met tempen, daarvoor 3 maanden ovu testen gebruikt. Met ovu testen, maar iedere keer 1 vruchtbare dag kunnen vinden.. Mijn cyclus duurt 24 a 25 dagen, dus ook niet extreem lang, maar ben nu aan het twijfelen of wij ook niet op de verkeerde dagen klussen, want als ik die ene vruchtbare dag gevonden heb, ging ik nog 1 dag verder met zoeken, toen was hij altijd nega, en verder niet meer getest, misschien is dat een fake, en komt mijn ei verder in mijn cyclus, dan heb ik ook een korte lf, als dat wel mijn vruchtbare dag is, dan heb ik precies iedere maand op 14 dg voor menstruatie mijn ei.. Afgelopen maand met tempen ook precies 14 dg voor ongi, afgelopen maandag ongi geworden, dus op naar de volgende ronde, wij zitten nu dus in ronde 7, ga nu dubbel doen, tempen en ovu testen. Wij klussen regelmatig en niet echt verplicht, rond ei proberen we het vaker te doen... Maar verder er voor en erna wanneer we er zin in hebben, en dat is toch regelmatig, dus ja , is allemaal lastig vind ik! HA zegt dat die ene vruchtbare dag geen kwaad kan, en dat het dan nog gewoon moet lukken! Dus ja we gaan er weer voor, hoe groot de teleurstelling ook was afgelopen maandag. Vorige maand had ik ook nog een rare menstruatie van 1,5 dag, kon mijn HA ook niet verklaren, maar je bent niet de enige
He Meid, Hoe is het met jouw dan? Helemaal gewend weer aan het normale leven zo na je vakantie Hier precies hetzelfde! ben ongi geworden (zoals ik je al zei ) en dat was al gelijk 9 dagen na mijn ei !! ik begon dag 5 na ei al bruin te verliezen en dag 9 werd ik ongi!! Eerst zeiden ze bij de afdeling feriliteit dat dat echt niet goed was en ik utrogestan moest gaan gebruiken. En toen ik eenmaal maandag voor een follikelmeting naar het ziekenhuis moest toen opeens bleek weer dat het prima was en ze daar niets aan gingen doen.. lekker dubbel dus ??? dus ja ik zou het even afwachten je leest het toch vaker en ook daarmee zou je zwanger moeten kunnen worden succes meid!!
Hey vreemdeling! Haha Lang niet gesproken meis. Ja weer helemaal gewend hoor. Ben alweer toe aan vakantie. Ik ga het gewoon aankijken. Ga nu wel eerder beginnen met testen want ei kwam vorige maand ook vijf dagen eerder dan gepland. Mogen een spermatest laten doen dus gaan zo snel mogelijk afspraak maken. Het is zeker lekker dubbel.. Dus nu krijg je toch niks voor die korte LF? Nou dan moeten we maar gewoon duimen dat het een keer raak is Ben maar 1,5 dag ongi geweest. Vaag maar wel lekker kort
He Prissie, Toen ik na 8 rondes met een korte LF (5 -7dagen) naar de ha ging. Kreeg ik ook geen verwijsbrief. Een vrouw moet ook de kans krijgen om zwanger te raken. Ze sturen je liever niet door voordat je minimaal een jaar bezig bent. Ik zie dat jij er pas 3 rondes op heb zitten? Mazzel dat je al wel zo snel een zaadtest kan laten doen. Kan je dat maar alvast uitsluiten. Over LF, ik had het idee dat mn ha totaal niet wist wat het inhield. Hij vond het eerst gewoon nog te vroeg. Met 12 rondes werd ik wel doorgestuurd. Ik denk echt dat een korte LF een zwangerschap een stuk minder kans geeft. Ook lees ik hier veel over miskramen door tekort aan progesteron. Mijn gyn erkende helaas ook het probleem niet van de korte Lf. Het 'geluk' dat ik ook pcos heb, bracht me in de mmm waardoor ik haar uiteindelijk zover kreeg dat ik er medicijnen voor kreeg. Die ronde werd ik toevallig zwanger. Dus als jouw LF echt zo kort blijft zou ik doordrammen voor medicijnen hoor! Ookal kan het wel zonder. Maar omdat je nog maar zo kort echt bezig bent, zou ik de rust bewaren. Niet omdat het zou helpen om zwanger te worden hoor. Ik geloof ook niet dat stress een bevruchting tegen kan houden Maar gewoon voor jezelf.