Waar laten jullie de grote van jullie gezin afhangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door moontjejl, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Buiten het feit dat je het niet voor het zeggen hebt of het lukt.

Maar ik bedoel..Wij willen graag een groot gezin met 4 kindjes.
    Nu ben ik pas bevallen van ons derde wondertje en krijg ik toch wel de nodige vragen en opmerkingen.
    en daar denken we dan weer (te) veel over na.
    ik bedoel is het rendabel om 2 kindjes op 1 kamer te leggen?
    Hoe zit het dan met het eigen plekje hebben?
    Nu hebben ze alle 3 een eigen kamertje.De een wat groter als de andere maar wel van hun alleen.
    Met 4 kindjes moet er dus een grotere duurdere auto komen om over de aanschaf maar te zwijgen.... :rolleyes: En ach misschien is dat ook weer een luxe probleem maar ja we moeten toch ook als gezin nog op weg kunnen.
    Kunnen we ze later wel laten studeren?We sparen nu wel een klein bedrag per maand per kind maar dat alleen is niet genoeg..
    Tja vroeger kon dat toch ook niet en zijn zij er slechter van geworden? Maar nu kan je zo weinig zonder diploma...
    Kunnen we het wel betalen? bedoel zijn toch 4 kindjes met de nodige behoeften.
    Kunnen we ze laten sporten, naar feestjes gaan, geven we ze dan nog wat we willen dat soort dingen.Ja heb nog even onze kleinste is pas 3,5 week.Maar ben ertoch heel erg mee bezig.Want als we het bij ons trio houden ben ik voor de laatste keer zwanger geweest enzo :cry:
    Zie mezelf echt als een mama van 4 kindjes, maar het is misschien betaalbaarder om het bij ons trio te laten.
    Maar aan de andere kant mijn oma zei altijd waar er 5 eten en leven kunnen 6 dat ook. ;)
    zucht....

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou het echt van m'n gevoel af laten hangen.
    Ik geloof er echt in dat als je iets echt wil, dat je het dan wel voor mekaar krijgt.
    4 is natuurlijk wel veel, maar ik denk dat er een moment komt dat je voelt dat je gezinnetje compleet is..

En trouwens, de oom van mijn vriend is 38 en heeft nu 8 kinderen.
    Dus 4 moet te doen zijn hoor :)

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik zou dat laten afhangen van de financien.
    Misschien zou je het nu kunnen betalen 4 kindjes maar wat als ze straks alle 4 willen studeren?

Je moet idd een grotere auto, evt groter huis want ik ben van mening dat elk kind zijn eigen priveplek moet hebben. Delen met andere kinderen (de kamer dus) kan totdat ze moeten leren en dan de rust op een eigen kamer moeten hebben.

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik laat het ook afhangen van de financien. Ik kan meer dan twee kinderen gewoonweg niet betalen. Ja, nu misschien nog wel, maar als ze groot zijn en willen studeren niet meer.
    Plus alle ongemakken die je erbij krijgt, zoals je auto die te klein wordt en dergelijke.
    x Linda

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Van mijn gevoel en de financien.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    van gevoel :)

wij vonden dat met de geboorte van de kleine meid (daarvoor een zoon) dat ons gezin wel compleet was, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en zoals bij vele kreeg ik de kriebels en wilde toch nog graag als het mogelijk was een kleintje erbij...
    :)

7. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik denk idd ook financien, en natuurlijk ook wat we zelf willen. ik wou er altijd drie. mijn vriend een. dus wij willen er nu graag twee.

8. roelien

roelien Actief lid

26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Ja ik zal het ook wel financiel af laten hangen
    oke je hebt ook al heel veel spullen van de andere kids
    maar ik heb nu ook drie kids nou ik heb het zoms heel druk maar nu moet ik zeggen ik heb een kind die heel druk is maar wel een schatje
    alle drie
    mijn man wil er nog wel een hoor maar ik niet meer

liefs roelien

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mn gevoel en het aantal slaapkamers.

10. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    We hebben altijd gezegd 2 kindjes als het kan.
    Vanwege de grootte van het huis en de financiën.

PS Ik zie dat jullie zoontje ook Rens heet, onze oudste heet ook Rens!

11. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Denk dat het helemaal afhankelijk is van je gevoel. Geld en slaapkamers is echt niet belangrijk. Zolang het gezellig is en er genoeg liefde is.
    Ik heb 23 jaar met mijn zusje op een kamer geslapen. Geen problemen hoor! We kochten daarna zelfs samen een huis.

12. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    wij hebben u 3 meiden en zelf wil ik graag nog een vierde, helaas mijn man niet.
    EN wrs heeft hij ook geliijk:

de financien om er 4 te laten studeren
    de auto
    de andere kosten
    gewoon de praktijk van alle dag
    hij is er vaak niet en dan moet ik met 4 kindjes op stap etc,te veel

Hoe graag ik ook zou willen, het is financieel wrs niet haalbaar(dan doen we de anderen te ort in onze ogen)
    en we hebben nu 3 gezonde meiden, als een volgend kindje wel veel zorg nodig heeft, wat dan?

etc, etc.

13. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    trouwens, we willen de kinderen ook niet op 1 kamer laten slapen,

vind ik niks voor ze, en ik wil ook zelf graag blijven slapen.

Merk het nu al ion de vakanties en bij de oma's als we daar slapen,de nachten worden veel korter

14. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik wilde er altijd 3,We hebben er nu 2 en eigenlijk vindt ik het wel goed zo!We hebben een dochter en een zoon dus wat wil je nog meer?Ze zijn beide gezond,hebben een eigen kamer en we kunnen nog vanalles doen. Ik zeg echter nooit ,nooit! :) maar zo als we er nu over denken blijft het bij deze 2.

Liefs,Claudia

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Gevoel.

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    van mijn gevoel

wilde er eerst geen meer en nu ben ik toch zwanger van de 3e,hierna willen mijn vriend en ik er geen meer.

mijn kids slapen al 4 jaar samen omdat ze het zelf wilde,nu wil de oudste een kamer voor zichzelf dus gaan we de zolder maar verbouwen.

17. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    wij willen mss ook 4 kinderen. Waar ik het vanaf laat hangen, tja...gevoel en toch ook wel financiel.
    De auto rijden we er al voor, rekening mee gehouden toen mijn oude auto vervangen moest worden. De ruimte is ook aanwezig. Wij hebben nu 2 kinderen en 4 slaapkamers, maar toch slapen zij samen op 1 kamer, waarom, omdat mijn jongste zoontje nu veel beter slaapt.
    Bij ons is het ook altijd het motto, waar en 3 zijn kunnen er ook 4 eten en ze worden echt wel groot.

Ik vind het nu eventjes genoeg, ik heb er zometeen 3 onder de 4 jaar. Maar wie weet over een paar jaar, ik en mijn partner zeggen er geen nee tegen.

Mensen reageren inderdaad raar als je meer kinderen dan 2 wilt. Ach dat is hun probleem, denk ik dan. Iedereen vind mij ook wel een type voor meerdere kindjes.

18. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    wij hebben nu sinds kort een gezin van 4 kids ,oudste 14 jaar 1 van 12 jaar 1 van bijna 8 jaar en 1 van bijna 4 mnd
    en idd. we hebben een andere auto aan(moeten) schaffen..maar deze was iets ouder dus kregen we er geld bij ..
    vanaf hun geboorte al sparen voor een studie voor later ..doen wij ook ..
    en weet je ...je gaat anders leven als er minder te verdelen is niet dat we het met minder moeten doen qua eten en drinken ..maar we gaan een keer minder uit eten of weekendje weg ...en ook wij hebben maar iets meer dan JAN MODAAL ..wij hebben echt ons gevoelk laten spreken ...en mennnn wat zijn wij blij :( misschien nog 1 erbij :)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Buiten dat feit....is dat wel ons feitje!
    We hebben een probleempje met de vruchtbaarheid en zijn na ontzettend veel gedoe eindelijk zwanger van ons 1e kindje.
    Bij ons hangt het dus van de arts en de wachtlijsten af. Oh ja, ook een beetje van het kabinet.
    Een IVF/ICSI behandeling kost meer dan 3000 euries...dus tegen de tijd dat we heel misschien een tweede willen....

20. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    ik hou trouwens ook nog rekening met het leeftijdsverschil met een volgende, en mijn eigen leeftijd!

Deel Deze Pagina